A szezon hat legdrágábban eladott autócsodája

Augusztus végén a napfényes kaliforniai partokhoz utazott, aki veterán autóritkaságokkal kívánta bővíteni a gyűjteményét. A Monterey Car Week aukcióin figyelemreméltó összegért találtak gazdára az autóritkaságok.

Az olaszországi Comói-tónál tartott Concorso d’Eleganza Villa d’Este mellé érdemes még egy neves autós esemény bejegyezni a naptárába azoknak, akik rajonganak a klasszikus autóritkaságokért. A kaliforniai Monterey Car Week programjában éppúgy megtalálhatók a bivalyerős szupersportautók, mint a gyűjtői veterán csodák, és egyre több autógyártó időzíti erre az augusztus végi hétre az új modelljeinek premierjét. A program derekát a klasszikus modelleket felvonultató Pebble Beach Concours d’Elegance mellett a különböző aukciósházak árverései adják, ahol időnként igazán különleges példányok kerülnek kalapács alá, ezek közül mutatjuk meg a hat legdrágábbat.

Monterey idén nem a rekordokról szólt, bár összesen több mint 469 millió dollár értékben vásároltak autót az aukciókon a látogatók, de az egyedi eladások összege nem döntötte meg a Ferrari 250 GTO rekordját, ami 2018-ban minden idők legdrágább árverésen eladott autója lett. Szép számmal lehetett látni a kínálatban modern szupersportautókat, de érdemes megjegyezni, hogy a legnagyobb összeget nem ezekért adták, az aukciós bevételek toplistáját továbbra is a különleges veteránok vezetik. Az árak annak ellenére sem szálltak el túlságosan, hogy a pandémia óta jelentősen felértékelték a klasszikusokat, az igazi kincseknek azonban ezúttal is megadták az árát.

Ferrari 410 Sport Spider (1955)

22 005 000 dollár

Szinte előre lehetett tudni, hogy az idei Monterey Car Week legértékesebb autója a Ferrari 410 Sport Spider lesz, amit Juan Manuel Fangio számára építettek, de később

Carroll Shelby is vezette, ezzel aratta autóversenyzői karrierje legtöbb győzelmét.

A típusból csak négy példány készült, ezért őrületesen ritka, az értékét pedig a neves pilótákkal szerzett múltja csak tovább növelte. A szakértők szerint ugyanakkor nem számít különösebben soknak a 22 millió dolláros leütési ár, amelynek oka, hogy ez az autó csak egy futamon indult a Ferrari gyári színeiben, a többi sikerét privát csapatoknál, kevésbé jelentős futamokon aratta, nem pedig Le Mans-ban vagy a Targa Florión.

Bugatti Type 57 Atalante Coupe (1937)

10 345 000 dollár

A lista második helyezettjét kevesebb, mint feleannyiért vitték haza, mint a Ferrarit, mégsem mondhatnánk, hogy a több mint tízmillió dollár kevés lenne. Az értékét – azt leszámítva persze, hogy egy háború előtti Bugattiról van szó – a ritkasága is magyarázza. A Type 57S-ből,

az elzászi autógyártó talán legismertebb korai típusából

csak tizenhetet szereltek fel az Atalante karosszériájával, ebből kettő biztosan megsemmisült, és csak kilenc található a múzeumokon kívül, magánkézben, amelyet egy hasonló aukción megszerezhetnek a szerencsések. A képeken látható példány ráadásul az egyike annak a kettőnek, amit gyárilag kompresszoros motorral szereltek.

Mercedes-Benz 540 K Special Roadster Sindelfingen (1937)

9 905 000 dollár

A Monterey Car Week jelentőségét mutatja, hogy nem kevesebb, mint tizenkét darab került árverésre a Mercedesnek ebből a típusából. Az RM Sotheby’s által eladott 540 K Special Roadster mégis különlegesebb, amivel sikerült megszereznie a lista harmadik helyét: az egyike annak a három példánynak, amit a nyújtott karosszériával szereltek.

Afganisztán utolsó uralkodójának megrendelésére épült,

és csak ritkán került reflektorfénybe, megjárt egy pár jelentős gyűjteményt, mielőtt idén eladásra kínálták. A kitűnő állapotát nemcsak a gondos karbantartásnak köszönheti, hanem annak is, hogy még csak húszezer kilométert futott.

Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo (1934)

9 245 000 dollár

A Tulipános Torpedó történetét a Roadsteren is megírtuk, a rendkívül látványos fakarosszériás versenyautó már csak a sztorija miatt megérte a pénzét, de felújított formában szemet gyönyörködtető veterán autónak sem utolsó. A mára elfeledett Hispano-Suiza márka háború előtti büszkesége

a repülés hőskora által ihletett áramvonalas fakarosszériát kapott,

amivel minden autógyűjtő álma lehet, hiszen garantált vele a feltűnés. A fából ácsolt idomok különleges gondoskodást kívánnak majd a vevőjétől, aki több mint kilencmillió dollárt adott érte.

Ferrari 500 TRC Spider (1957)

7 815 000 dollár

Nem is az a meglepő, hogy egy Ferrari foglalja el a lista ötödik helyét is, hiszen

a maranellói márka korai alkotásai könnyedén kinyitják a tehetős gyűjtők pénztárcáját,

hanem inkább az, hogy az 1957-ben készült 500 TRC egy négyhengeres versenyautó, ami a patinás tizenkét hengeres Ferrarikat is megelőzte a sorban. Az ikonikus Testa Rossa ezen példánya ugyanis elismerésre méltó versenymúlttal rendelkezik, ’57-ben indult a 24 órás Le Mans-i futamon, és pályafutása során harminc versenyből tizennyolc alkalommal végeztek vele a dobogón. A nyolcvanas évek óta veteránfutamok résztvevője, és erre a célra a mai napig kitűnő formában van.

Ferrari 275 GTB/C Coupe (1966)

7 595 000 dollár

A ritkaságokat kereső gyűjtők már az aukció előtt kinézhették maguknak ezt a Ferrarit, hiszen a 275 GTB/C az egyike annak a tizenkét példánynak, amelyet privát csapatoknak gyártottak. Scaglietti által gyártott karosszériája ultravékony alumíniumból készült, ezért 150 kilogrammal kevesebbet nyom a szériamodellnél. Újonnan egy milánói laptulajdonoshoz került, aki lelkes autóversenyző volt, de ezzel a Ferrarival sosem indultak jelentős futamon.

A megkímélt állapotát az ára is mutatja, de épp fordítva, mint ahogyan gondolnánk,

sokkal többet adtak ugyanis a 275 GTB/C egy másik, patinásabb példányáért, ami kiterjedt versenymúlttal rendelkezik, és 14 millió dollárért kelt el egy korábbi aukción.

(Fotók: RM Sotheby's, Gooding & Co)

Autócsodák kalapács alatt

Ha a pénz nem is jelent akadályt, a bőség zavarával kell megküzdenie annak az autógyűjtőnek, aki választani kíván az utóbbi idők aukcióinak kínálatából. A kalapács alá kerülő legérdekesebb autókat a Roadsteren is megírtuk, például a Ferrari Formula–1-es történelmének egyik fontos darabját, a háború előtti cseh autógyártás egyik művészi remekét, és a Peugeot art deco stílusú versenyautóját is.

bugatti | aukció | Ferrari | ferrari 275 gtb | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom