A Duna válasza a rooftop bárokra a Szabadság és az Erzsébet hidak ölelésében

Lenyűgöző signature koktél választékkal és minőségi nemzetközi konyhával várja a hazai közönséget a Port de Budapest bárétterem az Erzsébet híd pesti hídfőjénél. Esténként élő képeslapot játszik a Gellért-hegy és a naplemente a túlparton, miközben élő zenét kever egy DJ az egykori hajóállomáson. Nem kell tehát sokáig keresned az idilli helyet egy teraszon töltött délutánhoz, estéhez – és nincs is értelme tovább keresned.

Budapest azért is jó hely, mert jóformán bárhol rábukkanhatunk valamilyen különlegességre. A Duna-parton sétálva amúgy is hamar kiszakadunk a nagyvárosi pörgésből, hát még ha betérünk a Nemzetközi Hajóállomás melletti – egykor hozzá is tartozó – épületbe, ahol most a Port de Budapest báréttermet találjuk.

Tökéletes lokáció: a város közepén van, a Szabadság híd és az Erzsébet híd között, kicsivel közelebb az utóbbihoz. Ha betérünk, magunk mögött hagyjuk a Belgrád rakpart forgalmát, ellenben feltárul a panoráma, a hidak a Duna mellett a Gellért-hegyre.

Simán hozza egy rooftop bár és egy hajó élményét, miközben nincs a magasban, és nem ring alattunk a fedélzet.

Vagyis jöhetnek tériszonyosok és tengeribetegségre hajlamosak is; igazából jöhet mindenki, mert bár a hajóállomás és a belvárosi környezet nemzetközi, a vendéglátásra nyitó Mellow Mood Hotels csoport főként a magyar vevőkörnek szánja a Port de Budapestet. Mellettük szól, hogy már letették a névjegyüket a szektorban olyan sikeres éttermekkel, mint a Párisi Passage vagy a Baalbek.

Nem lepődnénk meg, ha hamar kialakulna a törzsközönség: a nagyjából 80 főt befogadni képes helyet lényegében azonnal otthonosnak érezzük, de egy nagyjából 25-30 fős szeparált teraszt is tudnak nyújtani a privát rendezvényekhez.

A nyitottság adott: a csapattal eltöltött délelőtt végére nyilvánvalóvá vált, hogy egy szuper dinamikájú baráti társaságba csöppentünk, ahol mindenki kiélheti a maga szenvedélyét, és egymást segítve dolgoznak a Port fellendítésén. Nyitottság alatt ugyanakkor nemcsak a személyiségüket érjük, mivel csak áprilisban nyitott a hely,

a konyha nemzetközi fogásokat kínál, amiből majd idővel letisztulhat, mi jön be a legjobban a vendégkörnek.

Fish & chips, Angus sajtburger, Tagliatelle pomodoro, New York Strip szerepel az étlapon, de hamarosan felkerül a borjú bécsi is petrezselymes burgonyával. Vagyis nyitnak a hazai közönség felé, miközben a fő szervezőelv a minőség: a NY Strip például prime minősítésű érlelt hátszínből készül, a Fish & chips friss tőkehalból, saját, sok év alatt kikísérletezett zöld mártogatóssal megbolondítva, ropogósan elkészítve.

Viktor és Patrik összeszokott kettőst alkot:

Hasonló a helyzet a desszerteknél is, ahol most a fagyi mellett a valódi belga csokiból készülő Somlói választható, de hamarosan felkerül az étlapra a jolly joker sajttorta is.

Mindezt Varju Viktor corporate chef foglalta össze, aki afféle szakmai mentorként irányítja Schmiedt Patrik konyhafőnököt. „Feltálalhatunk tehát egy kiadós ebédet, ugyanakkor itt elsősorban a snackek, falatkák működnek – jegyzi meg Viktor, nyomban kitérve olyan finomságokra, mint a kézműves hazai Csíz sajtműhelytől beszerzett baracskai grillsajt vagy éppen a feketeáfonyával és kaláccsal felszolgált Libamáj mousse.

Ám legyen szó bármilyen finom ételekről, a Port igazi vonzereje sokszor a koktélokban rejlik. Klasszikus lényegében nincs a kínálatban, Gerhát Tomi bármenedzser ellenben mintegy harmincféle signature koktélt készít;

kettő közülük kiemelt koktél: a Lisa és a Liberty, ami a háttérben elegáns képeslapként meghúzódó két hídról kapta a nevét.

„Hidat még nem kóstoltam” – feleli Tomi a szellemesnek szánt kérdésünkre, hogy milyen ízt lehet keverni a hidak nyomán. A koktélokat a hidak neve alapján határozták meg: a Lisa egy könnyedebb, pasztellszínű csoda licsivel, körtével, ananász- és áfonyalével, megbolondítva szecsuáni borssal, „amit nem is tudsz hová tenni, csak valahol a háttérben érzed az ízét”. A Liberty egy bátrabb, intenzívebb, erőteljesebb koktél, Espresso Negroni kávéval és belga csokival, Camparival, Malfy Originaléval.

Balra készül a Liberty, jobbra pedig már ott áll Lisa mellett:

Mindkettő kiváló, noha nagyon mások, úgyhogy innentől kíváncsiak vagyunk, mi mindent képes még mixelni Tomi. Ha már mixelés: aki nagyon hiányolná a klasszikusokat (bár nem látunk erre okot), kérhet saját variánst a pultnál, bár szerintünk jobban teszi, ha választ a kínálatból olyat, ami közel áll ahhoz.

Az étterem déltől éjfélig tart nyitva, csütörtöktől vasárnapig esténként DJ szettek dobják fel a hangulatot, míg hétvégén Daytime DJ is szórakoztat. Merő önzésből mi a Sunset DJ-re szavazunk, mert akkor a koktélok, a zene és a finom falatok mellett a Gellért-hegy ívét végigkísérő naplemente látványát is megcsodálhatjuk.

Demján Balázs üzletvezető és stábja egy nagyon hangulatos, jól kitalált „desktop bárt” hozott létre, ahol igény esetén a pergola és a felhúzható üvegfalak még a dunai széltől is megóvnak. Ráadásul további izgalmas ötleteken is gondolkoznak, de nekünk, vendégeknek ezzel nem kell törődnünk, egyszerűen csak térjünk be, és élvezzük a sokrétű élményt, amit a kikötői épületben kínálnak.

Port de Budapest
Belgrád rakpart 23.
Facebook  I  Instagram  I  TikTok

A cikk elkészültében együttműködő partnerünk volt a Port de Budapest.

(Fotók: Veszely Bence / benceveszely.com, panorámaképek, koktélokkal koccintás: Polyák Attila)

hajó | mellow mood | 67 étterem | duna | nagy sztori

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”