Itt vannak a világ legfotogénebb tavai

A folyók is lehetnek szépek és a strandok meg szórakoztatóak, de a tavakban van valami varázslatos, nem? Nyugalom, luxus, romantika.

Bár a világ minden táján akadnak gyönyörű tavak, egy friss összeállítás készítői megnézték a számokat, hogy pontosan melyek rendelkeznek a legtöbb Instagram-hashtaggel, mégpedig azért, hogy megtalálják a bolygó legfotogénebbjeit. A listát böngészve vannak köztük kevésbé ismertek is, melyeknél nem tolonganak annyira a lájkvadászok.

A legfotogénebb tó mindezek ellenére a mezőny sztárjának számító amerikai Lake Tahoe lett.

A Nevadát és Kaliforniát határoló hatalmas vízfelület több mint 3 millió poszttal büszkélkedhet az Instagramon. Tekintve, hogy Észak-Amerika harmadik legmélyebb tavának számít (a világon ebben a kategóriában pedig a tizediknek), és számos film hátteréül szolgált, annyira nem meglepő a dolog.

Az USA Superior tava is bekerült a top tízbe, de a listát valójában Európa uralja – három olaszországi, két skóciai és a Németország, Ausztria és Svájc határán fekvő Bodensee is szerepel rajta.

A világ tíz legfestőibb tava tehát:

• Tahoe-tó, USA
  • Loch Lomond, Skócia
  • Loch Ness, Skócia
  • Lago di Braies, Olaszország

Akár a Földközi-tenger türkizkék színű vizeiben gyönyörködünk, akár az Atlanti-óceán hullámai zúgnak a fülünkbe, Európa legjobb strandjai egészen álomszerűek. Az alábbiakban tíz kiemelkedő strandot mutatunk be – és még szállástippeket is mellékelünk.

(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)

rangsor | legszebb | tavak | világ | lista

Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is

Tulajdonképpen neki köszönhetjük, hogy elmehetünk kéthetes szabadságra

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”