A boldogság keresése az emberi lét egyik alapvető célja. Tíz éve március 20-án ünnepeljük a boldogság nemzetközi napját, és idén ez alkalomból a Kiwi.com, a cseh utazási technológiai vállalat felmérést végzett Magyarországon és a régió országaiban, továbbá megkérdezte követőit is arról, hogy mi tesz minket boldoggá utazás közben.
A magyarok hatvannégy százalékát pedig már az utazás tervezése is boldoggá teszi. A régióban vizsgált országokhoz hasonlóan mi is a tengerparton éljük át a legnagyobb boldogságot, de minket sokkal inkább feldob egy végigtombolt koncert, mint egy fine dining-élmény.
– A Kiwi.com-nál hiszünk abban, hogy az egyik legnagyobb szabadságunk az, hogy megválaszthatjuk, hol akarunk lenni, és szabadon felfedezhetjük a világot. Az utazás egyedülálló élményeket nyújt, amelyek mély boldogságérzetet adhatnak. Szeretnénk, ha az emberek ezt velünk ünnepelnék. Kíváncsiak voltunk arra, hogy követőinknek melyek azok a pillanatok és helyek, amelyeket a boldogsággal társítanak – mondta Andrew Parker-Blagg, a márka- és globális kommunikációs alelnöke. Egy magyar válaszadó a Facebook-on kiválóan megragadta az utazás és boldogság kapcsolatát. A válasza a következő volt: „Minden attól a pillanattól kezdve, hogy elhagyod az otthonodat, egészen addig a pillanatig, amíg hazatérsz. Az odaút, az érkezés, minden ott töltött nap”.
Boldogan tervezgető és bakancslistás helyeket kipipáló magyar nők
A felmérés megerősíti, hogy a válaszadók jelentős része előre megtervezi az utazását, hogy legyen mit várnia és miről beszélnie. Ez a magyarok negyvenhat százalékára igaz.
A felmérés szerint a legtöbb embert már a nyaralás megtervezése is boldoggá teszi, ezen a téren kiemelkednek a magyarok (hatvannégy százalék), különösen a nők. Hiszen míg átlagosan a régió válaszadóinak ötvenöt százalékára igaz ez,
addig a magyar nők hetvenhárom százaléka mondhatja el magáról, hogy már attól libabőrös lesz, ha arra gondol, mit fog csinálni a nyaralása vagy miniszabija alatt.
De nemcsak ebben emelkednek ki a magyar nők, hanem abban is, hogy ők élvezik a legjobban azt, ha az utazások után újabb és újabb helyeket pipálhatnak ki a bakancslistájukon. Összességében ez a válaszadók harmadára igaz, a magyar nők közül pedig minden másodikra.
Mráz Kata pszichológus, a CGP Europe klinika vezetője az utazás tervezése, megélése kapcsán a következőket osztotta meg: – Minden utazás kimozdít a megszokottból és ennek számtalan jótékony hatása lehet ránk. Már maga az utazás tervezése is új helyzetek, kihívások elé állít bennünket, amelyekkel, ha sikerül megküzdenünk, akkor az növeli az önbizalmunkat. Az utazás nyitottabbá is tesz, hiszen más tájakkal, kultúrákkal ismerkedhetünk meg, és megfigyelhetjük, hogy mások hogyan kezelnek különböző helyzeteket.
A napos strand tarol, ha a legboldogabb helyre gondolunk, de nálunk élen vannak a nyüzsgő nagyvárosok is
A Kiwi.com közösségi média követői különböző nyüzsgő városokat, például Szingapúrt, Las Vegast, Bostont és Velencét nevezték meg olyan helyekként, ahol meglepően boldogok voltak.
A felmérés szerint azonban minden vizsgált országban hetven százalék vagy annál is többen egy napsütötte tengerpartot választottak, ami a legjobban leírja a számukra legboldogabb helyet.
A magyarok körében is ez a leginkább vágyott hely: a megkérdezettek kétharmada kerül a tökéletes boldogság állapotába amikor napfürdőzhet a tengerparton.
A hagyományos, csendes kisvárosok, a havas hegyek vagy virágos dombok és mezők is a boldogság helyszínei, és nálunk a negyedik helyen a nyüzsgő nagyvárosok végeztek, ami a régió többi országában jóval hátrébb végzett a boldog helyek listáján.
Nem véletlen azonban, hogy az élen a víz, hegyek, dombok, mezők szerepelnek, ha a boldog helyekre gondolunk. Mráz Kata is megerősítette, hogy a természetben eltöltött idővel sokat tehetünk a lelki egészségünkért, hiszen bizonyítottan csökkenti a stressz-szintünket.
Édes semmittevés vagy adrenalin túrák?
A felmérés szerint az emberek hajlamosak a szabadidős és pihentető tevékenységeket a boldogsággal társítani, ilyenek például a tengerparton való napozás vagy a napfelkelték és naplementék nézése. Nincs ez másképp hazánkban sem. A magyarok körében is tengerparthoz kötődik a legboldogabbnak vélt élmény, pillanat.
A nők hetvenhat, a férfiak hatvan százaléka jelölte ezt meg, mindkét nemnél ez szerepel az első helyen.
De míg a nők körében a második helyen az szerepel, hogy új helyről csodálhatják a naplementét (hatvanhárom százalék), addig a férfiak túrázás közben is kiemelten boldogok (ötvenhét százalék). Szeretünk idegen város nyüzsgő piacán helyi ételeket is kóstolni: a magyar nők negyvennégy, a férfiak harmincöt százaléka írja le tökéletes pillanatként, amikor egy új ételbe haraphat egy addig ismeretlen piacon.
Boldogabbak leszünk attól is, ha egy idegen ország festői útvonalán autózhatunk, és ahogy egy korábbi kutatásból is kiderült: a magyarok nagyon élvezik, ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülhetnek és olvashatnak. Messze mi szeretünk a legjobban koncerteken tombolni: míg a régióban minden öt. válaszadó jelölte meg a fesztiválhangulatot boldogságélményként, addig nálunk tízből hárman. A fine dining élménytől viszont mi várjuk legkevésbé a boldogságot: nálunk a válaszadók tizenhárom százaléka jelölte meg ezt, míg összességében a régióból tízből hárman.
– Az emberek utazásainak okai éppoly változatosak, mint a nálunk foglalt úti célok. Legyen szó új kultúrák, új emberek megismeréséről, vagy egyszerűen csak arról, hogy a szeretteikkel a mindennapi élet zavaró tényezői nélkül kikapcsolódjanak, tudjuk, hogy mindenki a saját verzióját keresi annak, hogy mit jelent számára a boldogság. Ezért dolgozunk minden nap azon, hogy az olcsó utazás mindenki számára nyitott és elérhető legyen – kommentálta Parker-Blagg a felmérés és a közösségi média válaszok eredményeit.
(Forrás: Kiwi.com, fotók: Getty Images)
magyarok | boldogság | felmérés | utazás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!