A Sony egészen ígéretes autógyártó lehetne

Senki sem számított rá, hogy az elektronikai termékeiről ismert Sony egyszer csak saját autót mutat be. Még meglepőbb, hogy a Vision-S minden részletében úgy néz ki, hogy akár holnap gyártásba kerülhetne.

A Sony egy éve mindenkit meglepett azzal, hogy egy saját autó prototípusát leplezte le a Las Vegas-i szórakoztató-elektronikai kiállításon. A CES azonban már jó ideje az autógyártók terepe is volt, hiszen ott mutatták be a jövőnek szánt infotainment és vezetéstámogató rendszereiket. A jelentősége olyan nagy lett, hogy ezért is tették át a detroiti autószalon időpontját.

A japán márka tanulmányautója a Vision-S névre hallgat, és a méretei alapján a kategóriában etalonnak számító Tesla Model S ellenfele lehetne. A dizájn meglepően harmonikus, a tanulmányautók túlzásaitól mentes, egy kicsit még a Porsche Taycant is eszünkbe juttatja.

Így, ahogyan van, akár mehetne is sorozatgyártásba.

Ígéretesen hangzik a Vision-S technikája, ugyanis az első és a hátsó kerekeket is 272 lóerős elektromotor hajtja, a kombinált teljesítmény 544 lóerő.

A Sony elektromos autója öt másodpercen belül gyorsul százra, és 240 km/h sebességet érhet el.

Az elektromos autók lényeges tulajdonságáról, az akkumulátor kapacitásáról és a hatótávról nem esett szó a prototípus bemutatóján, de a 4,9 méter hosszú Vision-S menetteljesítményei és a 2,3 tonnás tömege alapján sejthető, hogy a padlóba épített akkumulátor nem kevés energiát lesz képes tárolni.

Az utastere négyszemélyes, a műszerfalra teljes szélességben képernyők kerültek, és a visszapillantó tükröket is kamerák helyettesítik. A Sony természetesen szórakoztató rendszerrel is ellátta az autót, hangszórókat építettek az ülésekbe, amivel mindenki a saját kedvenc zenéjét hallgathatja.

Harminchárom szenzor figyeli a környezetet és az utasokat is, hogy a hangulatukhoz illő beállításokat válasszon.

A Vision-S talán nem áll olyan messze a megvalósulástól, hiszen az osztrák Magna adta hozzá a platformot és a hajtásláncot, amelynek az üzemében olyan kisebb szériás modellek készülnek, mint a BMW Z4 és a Toyota Supra, vagy éppen a Mercedes G osztály. A Sony azonban egyelőre nem tervezi, hogy a Tesla riválisaként belép az autók piacára.

Ez is érdekelhet:

Elektromos autóként is igazi Mazda az MX–30

A Mazda az elektromos autók között is a saját útját járja. Az MX-30 tervezésekor nem elégedtek meg a meglévő megoldásokkal, a legkisebb részletig mindent a japán márka filozófiája szerint gondolták újra.

Sony | prototípus | tanulmányautó | elektromos autó | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom