Close
A Sony egészen ígéretes autógyártó lehetne

A Sony egészen ígéretes autógyártó lehetne

Senki sem számított rá, hogy az elektronikai termékeiről ismert Sony egyszer csak saját autót mutat be. Még meglepőbb, hogy a Vision-S minden részletében úgy néz ki, hogy akár holnap gyártásba kerülhetne.

A Sony egy éve mindenkit meglepett azzal, hogy egy saját autó prototípusát leplezte le a Las Vegas-i szórakoztató-elektronikai kiállításon. A CES azonban már jó ideje az autógyártók terepe is volt, hiszen ott mutatták be a jövőnek szánt infotainment és vezetéstámogató rendszereiket. A jelentősége olyan nagy lett, hogy ezért is tették át a detroiti autószalon időpontját.

A japán márka tanulmányautója a Vision-S névre hallgat, és a méretei alapján a kategóriában etalonnak számító Tesla Model S ellenfele lehetne. A dizájn meglepően harmonikus, a tanulmányautók túlzásaitól mentes, egy kicsit még a Porsche Taycant is eszünkbe juttatja.

Így, ahogyan van, akár mehetne is sorozatgyártásba.

Ígéretesen hangzik a Vision-S technikája, ugyanis az első és a hátsó kerekeket is 272 lóerős elektromotor hajtja, a kombinált teljesítmény 544 lóerő.

A Sony elektromos autója öt másodpercen belül gyorsul százra, és 240 km/h sebességet érhet el.

Az elektromos autók lényeges tulajdonságáról, az akkumulátor kapacitásáról és a hatótávról nem esett szó a prototípus bemutatóján, de a 4,9 méter hosszú Vision-S menetteljesítményei és a 2,3 tonnás tömege alapján sejthető, hogy a padlóba épített akkumulátor nem kevés energiát lesz képes tárolni.

Az utastere négyszemélyes, a műszerfalra teljes szélességben képernyők kerültek, és a visszapillantó tükröket is kamerák helyettesítik. A Sony természetesen szórakoztató rendszerrel is ellátta az autót, hangszórókat építettek az ülésekbe, amivel mindenki a saját kedvenc zenéjét hallgathatja.

Harminchárom szenzor figyeli a környezetet és az utasokat is, hogy a hangulatukhoz illő beállításokat válasszon.

A Vision-S talán nem áll olyan messze a megvalósulástól, hiszen az osztrák Magna adta hozzá a platformot és a hajtásláncot, amelynek az üzemében olyan kisebb szériás modellek készülnek, mint a BMW Z4 és a Toyota Supra, vagy éppen a Mercedes G osztály. A Sony azonban egyelőre nem tervezi, hogy a Tesla riválisaként belép az autók piacára.

Ez is érdekelhet:

FOLYTASD EZZEL
Új szintre emeli a vendéglátást a Rolls-Royce szekrénykéje
Saját múzeumi részleget kapott Olaszországban a motorcsónakok Ferrarija
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom