A zuhanykabin kialakításának legfőbb ismérvei

Zuhanykabin kialakítása két esetben fordulhat elő. Egy új lakás vásárlásakor, ha több fürdőszoba található az ingatlanban, az egyikben kádas, a másikban kabinos megoldást szoktak kérni az új tulajdonosok. Másik variáció, amikor meglévő fürdőszobát kell átalakítani egy megváltozott élethelyzet miatt, vagy csak a fürdőszoba felújításáról van szó, és a régi kádas elhelyezés után egy modern zuhanykabin beszerelése a cél.

A méretválasztás

Akár egy régi vagy egy új fürdőszoba kialakításáról legyen szó, az alapszabály mindig az, hogy mérni kell a munkálatok elkezdése előtt! Ismerni kell a fürdőszoba szélességét, hosszúságát, magasságát, ablakok, ajtók elhelyezkedését, vizes szerelvények kivezetéseinek pontos helyét. Ez alól nincs kivétel, hiszen nincs annál rosszabb, mint mikor megérkezik a kiválasztott zuhanykabin és kiderül, hogy néhány centiméter híján nem fér el a fürdőben.

Ha csak néhány m2 a vizes helyiségünk, akkor a legkisebb 80 x 80 cm vagy a 90 x 90 cm-es méretekben gondolkodhatunk. Ha viszont a rendelkezésre álló helyünk ennél jóval nagyobb, akkor választható a 100 x 100-as méret, vagy akár egyedileg tervezett zuhanykabint is kialakíthatunk.

Hívjunk szakembert!

Igaz, hogy az interneten már mindenhez találunk DIY (“do it yourself”) videókat, de egy zuhanykabin helyének kialakítása és beszerelése azért nem egy könnyű barkácsfeladat. A vizesblokkok átalakítása bizony széles körű szakértelmet és mellé még jó nagy adag fizikai erőt is kíván. Igaz, hogy szeretnénk magunkat megkímélni az extra költségektől, amelyet egy profi szakember kihívása maga után von, de ha kiderül, hogy véletlenül valamit rosszul csináltunk, duplán ráfizetünk.

Általában azok a cégek, melyeknél megvásároljuk a zuhanykabint, rendelkeznek külön szervizelési, beszerelési szolgáltatással is. Ez azért is előnyös, mert ha minden munkát egy helyen csinálnak, a cég még plusz garanciát is szokott rá vállalni.

Szerelvényezés és burkolás

A zuhanykabin beszerelését meg kell előzze a falban futó csövek, szerelvények, lefolyók pontos elhelyezése. Amíg ez nincs meg, hiába álmodozunk a kész fürdőszobáról. Ezt kell, hogy kövesse a csempézés, a burkolatok fel- és lehelyezése a kigondolt helyekre, és hogy befedésre kerüljenek a falban, földben látszódó eszközök. Ezen szerelvények pontos elhelyezése határozza meg a zuhanykabin végleges helyét.

Hibátlan szigetelés

A zuhanykabin behelyezésekor az egyik legfontosabb munkálati elem a szigetelések elvégzése. Ha a szigetelés nem megfelelő, akkor azzal kárba vész több nap munkája. Egy fürdőszoba akár több évtizeden át kell, hogy kifogástalanul működjön és kényelmesen érezzük benne magunkat. A legprofibb megoldás a szilikon szigetelés, amely fontos, hogy nagyon precízen legyen elvégezve. Ha bárhol csepegést, vizesedést észlelünk, azonnal hívjuk vissza a szakembert, mert ezzel hosszú távú negatív hatásokat, penészesedést előzhetünk meg.

(Szponzorált tartalom)

pr

Optimalizáld céged működését folyamataudittal!

Miért alakítsunk ki egészséges alvási szokásokat?

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”