Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák belvárosi szakaszain közlekedő hajókra vonatkozóan – derül ki az amszterdami városvezetés honlapján közzétett közleményből.
A városvezetés szerint a kibocsátásmentes zóna Amszterdam belvárosi csatornahálózatán minden nem menetrend szerint közlekedő, illetve nem tömegközlekedést, vagy teherszállítást bonyolító, turisztikai vagy magánhasználatú, de kedvtelésből tartott vízi járműre vonatkozik.
"A belvárosi zónában csak károsanyag-kibocsátásmentes sétahajók közlekedhetnek"
Átmeneti rendelkezések és kivételek lesznek az átmenő víziutak esetében" – olvasható a közleményben.
A zónába április elsejétől csak érvényes engedéllyel rendelkező elektromos, hidrogénhajtású motorokkal felszerelt vagy kézi hajtású hajók és csónakok hajthatnak be.
Érvényes matricával rendelkező hibrid meghajtású hajók és csónakok a zónán belül csak villanymotor használata mellett közlekedhetnek.
A városvezetés tájékoztatása szerint 2025 végéig minden amszterdami belvízi úton közlekedő – nem átmentő forgalmat bonyolító – személyszállító hajónak kibocsátásmentessé kell válnia. A kompoknak ezt a célt 2030-ra kell teljesíteniük. Az új szabályokat megszegők kezdetben figyelmeztetést kapnak, rájuk a hatóságok nyártól pénzbírságot szabhatnak ki.
Jelenleg 15 elektromos töltőállomás érhető el Amszterdam csatornáinak belvízi szakaszain. Ezek számát a következő két évben legkevesebb háromszázra, 2030-ig 2500-ra kívánják növelni. Amszterdamban körülbelül 14 ezer turisztikai célú, illetve magánhasználatú hajó van regisztrálva. A mintegy 600 tömegközlekedést is bonyolító személyszállító hajó közül 500 már elektromos motorral közlekedik.
(Forrás: MTI, fotók: Unsplash, Getty Images)
Amszterdam | károsanyag | környezetvédelem | csatorna | hajók | belváros
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!