Eddig azt hittük, egy hirdetés hatékonyságát az általa reklámozott termék vagy szolgáltatás megvásárlása, illetve igénybevétele nyomán keletkezett bevétellel lehet mérni. Ez a definíció továbbra is igaz, a Volvo viszont adott még egy jelentést a kifejezésnek.
A Volvo Autó Hungária újpesti irodaépületének egyik hatalmas falfelületén a márka egyik villanyautóját, a C40 Recharge-ot hirdetik – nyilvánvalóan cél az eladások növelése is, de ezzel a hirdetéssel mindannyian jól járunk.
A 149 négyzetméteres felület ugyanis 149 fával egyező mértékben semlegesíti a levegő nitrogén-dioxid tartalmát.
A főleg a dízelmotorokból származó nitrogén-dioxid (NO2) nemcsak üvegházhatású, tehát a globális felmelegedésért felelős gáz, hanem különféle légzőszervi károsodásokat okoz, csökkenti a tüdőfunkciót és a légúti fertőzésekkel szembeni ellenállóképességet, valamint kapcsolatba hozható szív- és érrendszeri megbetegedésekkel is. Hogyan tudja egy hirdetés felvenni vele a harcot?
Speciális titán-dioxid bevonattal: ezt vitték fel a hatalmas hálóra, amely így fény hatására fotokatalízist idéz elő, és a vele érintkező mérgesgázok akár 85%-át lebontja.
Egy ilyen háló költsége nagyjából duplája egy hagyományosnak – de Kozma Noémi, a Volvo marketingkommunikációs menedzsere nem így számol. „A megoldás kommunikációs és ökológiai értéke a megvalósítási díj nagyságán jóval túlmutató mértékű és jelentőségű, amelyre éppen ezért nem is annyira költségként, mint inkább a kommunikációs szakma jobb, fenntarthatóbb lehetőségeibe való befektetésként tekintünk” – mondja.
Több, a fenntarthatóság iránt egyre inkább elkötelezett hirdető érdeklődött már náluk a technika iránt. „Örülnénk, ha a magyar reklámpiacon gombamód szaporodnának a hasonlóan környezetbarát megjelenések – fejezi ki reményét Kozma Noémi. Ők megteszik a magukét. – Jövő évben több ilyen megjelenéssel is tervezünk: ezek mindegyikét a mostanival megegyező levegőtisztító technológiával kezeljük majd.”
A spéci anyag nagyjából öt évig dolgozik. Mire tehát a Váci úti épületen feszülő titán-dioxidos C40 Recharge-hirdetés elvesztené a plusz funkcióját, és hagyományos hirdetésként működne tovább – ha nem cserélnék le addig –, a Volvo eladott személyautóinak fele már teljesen elektromos lesz, a fele pedig hibrid, két ciklus múlva, 2030-ra pedig kizárólag zéró közvetlen kibocsátású Volvo villanyautók készülnek majd.
2040-re a cég teljes klímasemlegességre törekszik, a Volvo Autó Hungária irodaépületének fűtés-hűtéskorszerűsítése már zajlik, ahogy a mini napelempark előkészítése is, így terveik szerint az energiaszükségletük 30-40 százalékát saját maguk lesznek képesek megtermelni. „Az ellátási láncunkban való környezeti hatások minimalizálásán felül a dolgozók jólétének és jogainak védelme, az egyenlőség előremozdítása is hangsúlyos szerepet élvez a mindennapjainkban: szeretnénk jó példával elöljárni az etikus és felelős üzletvitel terén” – mondja a marketingkommunikációs menedzser. Szerinte ennek is köszönhető, hogy a meglévő ügyfeleik mellett „a társadalmilag érzékeny, felelős és tudatos közönség egyre nagyobb része választja a Volvót mint a területen hiteles, mértékadó márkát, amelyet az értékközösség miatt tényleg büszkeség birtokolni”.
A cikk létrejöttét támogatta a Volvo Autó Hungária.
hirdetés | volvo | légtisztító | környezetvédelem
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!