Grandiózus neoavantgárd festményekkel vár a hatodik Art Corner

Megnyílt a Leo Bistro étterem és a Hotel Clark közös kortársművészeti kiállítássorozata, az Art Corner legújabb tárlata. A Virág Judit Galériával kéz a kézben megvalósított, Neoavantgarde – Made in Hungary kiállításon a magyar neoavantgárd képzőművészet világában barangolhatunk. Bak Imre, Hencze Tamás, Keserü Ilona, Lantos Ferenc és Nádler István csodálatos műtárgyait mindennap, reggeltől éjszakáig megtekinthetjük az étterem és a hotel tereiben egészen május 28-ig.

Utoljára Fajó János Ellipszisek című kiállításában gyönyörködhettünk egy nem mindennapi környezetben, hála az Art Corner kezdeményezésnek A 2021-ben indult program célja, hogy alternatív kiállítótérben mutassa meg – az itthoni és nemzetközi közönség számára egyaránt – a magyar képzőművészet sokszínűségét.

"A Fajó Alapítvánnyal közösen megrendezett kiállításunk után éreztük, hogy az Art Corner jelentős szintet lépett, és bekopogtatott a budapesti art szcéna ajtaján. Tudtuk, hogy nincs más hátra, mint hogy továbblépdeljünk a megkezdett úton, ehhez pedig olyan partnert kellett találnunk, aki otthonosan mozog ebben a világban. Így egyik kedvenc galériánkhoz, a Virág Judit Galériához fordultunk" – mondta Tőke Ildikó, a Leo Bistro és Rooftop marketing vezetője, az Art Corner társalapítója.

A március 21-től nyitva tartó tárlat kurátora és egyben társszervezője, a Virág Judit Galéria művészettörténésze Kelen Anna. “A magyar neoavantgárd a 60-as években a politikai ellenállás egyik formája és eszköze lett. Az ún. „második nyilvánosság” határozta meg létüket, vagyis önköltséges módon rendezhettek kiállítást a fél-hivatalos és nem-hivatalos helyszíneken. Tekintettel, hogy az Art Corner szintén nem egy klasszikus kiállítótér, így a műtárgyakon keresztül a neoavantgárd művészek ismét kiléphettek a galériák falai közül, hogy valami egészen új élményt adhassanak a közönségüknek” – mondta Kelen Anna.

A kiállítás részt vesz a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál programjában is, amelynek keretén belül exkluzív tárlatvezetésre is lesz lehetőség regisztrálni, amit a kiállítás kurátora, Kelen Anna tart majd május 23-án 11:00-tól. Az esemény részletei hamarosan elérhetőek lesznek a Hotel Clark és a Leo Bistro csatornáin, illetve a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál weboldalán.

A Neoavantgarde – Made in Hungary kiállítás március 21. és május 28. között, mindennap 7:00-00:00, látogatható a Leo Bistro étteremben és a Hotel Clark szálloda földszinti tereiben.

kortárs | kiállítás | program | Art Corner | budapest

Kávézót nyitnál? Vagy épp vendégházat? - formabontó képzésekkel vár a Laba és a Skvot

A zene szárnyán repülhet a lélek a Müpában egy varázslatos esten

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”