Ismét jön az év legnagyobb artvására, és izgalmasabb lesz, mint valaha

Tavaly sok más eseménnyel együtt az egyik legsokszínűbb programot is elvitte a Covid, de az Art Market Budapest idén újult erővel, rengeteg különleges kiállítóval és programmal tért vissza.

Az Art Market Budapestet sok okból érdemes felkeresni: képbe lehet jönni a kortárs irányzatokkal, meg lehet ismerkedni, milyen a környező országok művészeti élete, lehet inspirációt gyűjteni, és ha befektetésként is tekintünk a művészetre, akkor lehet vásárolni és kapcsolatokat építeni is. Az Art Market Budapestért nagyon hálásak lehetünk, ugyanis

néhány napra Budapest válik a kortárs művészet régiós fővárosává.

Ilyen kis területen soha nem járhatjuk be európai nagyvárosok galériát, hiszen kiállítók érkeznek Ljubljanából, Bécsből, Párizsból, Athénból, Prágából, Szarajevóból és még sorolhatnánk. A nemzetközi kontingens is izmos: amerikai, kolumbiai, és argentin művészek munkáival is találkozhatunk.

Mi is az az Art Market?

A 2011-ben létrejött Art Market Budapest nemzetközi kortárs képzőművészeti vásár olyan egyedülálló művészeti kompozíciót mutat be Európa kulturális szempontból egyik legizgalmasabb régiójában és városában, amely kiemelten kezeli az újszerű, inspiráló művészeti tartalmakat, a jövő épp most felemelkedő sztárjait, olyan friss művészeti inspirációkra épít, amelyek épp annyira táplálkozhatnak a feltörekvő régiók – kiemelten a poszt-kommunista kelet-európai országok –, mint a fejlett nyugat új, progresszív generációjának művészetéből vagy más kontinensek Európában még kevéssé felfedezett művészeti választékából.

Az Art Market Budapest iránti jelentős nemzetközi érdeklődés, az eddig öt kontinens több mint negyven országból érkezett kiállítók és az évente növekvő, 30 ezer fő körüli nemzetközi közönség egyértelművé tette, hogy a művészeti világnak és a széles közönségnek egyaránt igénye van egy ilyen különleges művészeti platformra, amely friss impulzusokkal szolgál mind az európai, mind a globális művészeti színtér számára.

Több az egyben

Az Art Market Budapest égisze alatt több programon is részt vehetünk: ilyen az Inside Art nemzetközi művészeti konferencia, amely jelentős nemzetközi szakmai személyiségek részvételével, előadások és panelbeszélgetések formájában ad bepillantást a művészeti piac aktualitásaiba, az annak jelenét és jövőjét formáló trendekbe.

Már zajlik a Be more Contemporary eseménysorozat is, amely nemzetközi és hazai művészetet mutat be. Nagy örömmel láttuk a Roadsterben már feltűnt Tombor Zoltánt is a bemutatkozó művészek között.

Nemcsak a képzőművészet, hanem a fotózás szerelmesei is megkaphatják a magukét, ugyanis az Art Photo keretein belül huszonhét kiállító mutatja be értékeit. Olyan hazai nagyágyúk is vannak itt, mint a Capa központ, az Einspach Fine Art & Photography, és olyon kisebb kedvencek is, mint a Főfotó vagy a remek archív kincseket gyűjtő Kézai Simon Program. A budapesti galériák, kiállítók mellett barcelonai, Buenos Aires-i és szentpétervári fotósok munkáit is megcsodálhatjuk.

Jelentősebb, mint valaha

"Az Art Market Budapest 2021 októberében 11. alkalommal nyitja meg kapuit a közönség előtt, az eseménynek Közép- és Kelet-Európa vezető nemzetközi kortárs képzőművészeti vásáraként ma már stabil helye van a nemzetközi és európai művészeti naptárban – mondja Ledényi Attila, az idén huszonöt éves Edge Communications és az Art Market Budapest vezetője. – Ez a pozíció ráadásul az elmúlt időszakban tovább erősödött, részben annak köszönhetően, hogy az elmúlt évben a Covid hatására töredékére olvadt mezőnyben azon kevés nemzetközi művészeti seregszemlék közé tartozott, amelyek fizikailag is megrendezésre kerültek. Másrészt pedig hatékonyan élt a kialakult helyzet adta lehetőségekkel, különös tekintettel a digitális fejlesztés előnyeire és a regionalitás, a regionális együttműködés felértékelődésére.

2021-ben így közel harminc országból érkező mintegy százhúsz kiállítónk jóvoltából félezer feletti művész több ezer alkotását mutatjuk be a közönségnek, az eddig az Art Market Budapest kiállítói által reprezentált közel ötven ország az idei évben újakkal bővül.

Ami a regionalitást illeti, az elmúlt időszak egy már korábban kibontakozott tendenciát, a globális eseményekkel szemben a regionális platformok térnyerését erősítette tovább, ami szintén az Art Market Budapest nemzetközi pozíciójának kedvez. Az elmúlt évtizedben egyébként is érezhetővé vált, hogy a műtárgypiaci szereplők, köztük például az intézményi és magángyűjtők a már bevált, mainstream tartalmakkal szemben, vagy azok mellett figyelmüket egyre inkább a feltörekvőnek nevezett piacok és régiók még kevéssé felfedezett művészeti felhozatala felé kezdték fordítani.

Az Art Market Budapesten is egyre több olyan látogatóval és vásárlóval találkozunk, aki egyfajta kincsvadászatra érkezik hozzánk.

Ez a trend ráadásul az elmúlt években a kifejezetten a poszt-kommunista európai országok művészete iránti egyre intenzívebbé váló érdeklődéssel párosul, amely Közép- és Kelet-Európát még inkább segít felhelyezni a világ művészeti térképére. Az így kialakult helyzetben jelentősen felértékelődik az Art Market Budapest, mint az a szakmai platform, amely egyfajta művészeti fesztivál formájában, a régió legjelentősebb kortárs képzőművészeti találkozóhelyeként magas szakmai színvonalú tartalommal látja vendégül a kultúrafogyasztókat, ráadásul egy olyan városban, amely turisztikai és kulturális infrastruktúra tekintetében komfortos és vonzó.

Az Art Market Budapest az idei évben témaválasztásával is ráerősít ezekre a tendenciákra, hiszen a művészeti seregszemle idén Közép-Európa,

kiemelten a Visegrádi Csoport országai művészetét helyezi a figyelem fókuszába.

Ennek részeként többek között a kiállítótér középpontjában – hasonlóan a vásár fotóművészeti szekciójaként évekkel ezelőtt létrejött Art Photo Budapesthez – visegrádi galériaszigeteket alakítunk ki, Inside Art elnevezésű konferenciánk teljes napot szentel a visegrádi együttműködés témájának, az Art Market Budapest területén és külső helyszíneken létrejövő programsorozat Visegrad Contemporary néven képzőművészeti fesztivállá szerveződik.

Ledényi Attila, az Art Market Budapest vezetője

Nem véletlen, hogy visegrádi témaválasztásunk azonos a Liszt Ünnep idei tartalmi vezérfonalával. Számunkra több szempontból is magától értetődő volt, hogy az idén októberben induló Liszt Ünneppel partneri kapcsolatba lépjünk, és annak képzőművészeti pilléreként támogassuk a fesztivál sikerét.

Egy ilyen színvonalú, intenzitású és nagyságrendű közös kulturális tartalomfejlesztés bázisán a Liszt Ünnep a legvonzóbb európai fesztiválvárosok elitjébe emelheti Budapestet, márpedig ennek turisztikai hatása is rendkívüli, ráadásul kifejezetten a prémium közönségszegmensben.

Az új fesztivál középpontjában is álló Müpa és a Müpa Fesztiváligazgatósága számunkra a magas színvonal garanciája, az elmúlt évek együttműködései során tapasztalt tartalmi és kommunikációs nívó, a szervezettség magas szintje ismeretében a Liszt Ünnep sikerre vitelében is szívesen és komoly ambíciókkal veszünk részt. Részben ezért is kedvező, és a közönségünk számára is komfortos az Art Market Budapest új helyszíne: az idei évben a Bálna Budapest egyedülálló kiállítási tereiben várjuk a látogatókat. A Duna partján álló ikonikus épület nemcsak a könnyű megközelítés, központi lokáció, a város szövetébe való jó beágyazottság miatt előnyös, hanem architekturális adottságai miatt nemzetközi kommunikációs céljainkat, az esemény unikális arculatának erősítését is jól szolgálja majd.”

A Roadster az Art Market Budapest médiapartnere, amire egyrészt nagyon büszkék vagyunk, másrészt ez azt jelenti, hogy az eseménynek helyszínt adó Bálnában velünk is lehet majd találkozni.

vásár | ledényi attila | inside art | főfotó | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom