A BMW negyvenöt éve nagy fába vágta a fejszéjét, ugyanis megpróbálta összekötni a vizuális művészetet saját autóival.
Ehhez természetesen kellett Hervé Poulain francia autóversenyző is, aki szerette volna, ha saját pályaverseny-autóját megbolondítják némi artisztikus varázslattal. A rituálé elvégzéséhez Alexander Calder amerikai képzőművészt és kinetikus szobrászt, a drótrajzok atyját kérte fel, akinek az volt a feladata, hogy guruló műtárggyá alakítsa a Batmobile-ként becézett BMW 3.0 CSL-t. És hát sikerrel járt, a legelső BMW-műalkotás 1975-ben született meg:
Alexander Calder | BMW 3.0 CSL | 1975
Majd Calder munkáját újabbak követték, Frank Stellát, Roy Lichtensteint, Andy Warholt és Robert Rauschenberget is felkérték évekkel később egy-egy autó átfestésére, és nagyon úgy tűnik, hogy ez a gyönyörű szimfónia művészet és BMW-k között nem akar elhalkulni még a 21. században sem.
Frank Stella | BMW 3.0 CSL | 1976
Roy Lichtenstein | BMW 320i Turbo | 1977
Andy Warhol | BMW M1 | 1979
Ezeket az autókat viszont nem muzeális tárgyakként kezelték, hanem valóban versenyeztek velük.
Az Andy Warhol által megfestett BMW M1 elindult az 1979-es Le Mans-i 24 órás autóversenyen, ahol kategóriájában a második, összetettben a hatodik helyezést érte el. A 407 lóerős, 307 km/h csúcssebességre képes autót Manfred Winkelhock, Hervé Poulain és Marcel Mignot vezette, 2010-ben pedig kiállították a budapesti Müpában is.
Ernst Fuchs | BMW 635 CSi | 1982
Robert Rauschenberg | BMW 635 CSi | 1986
Michael Jagamara Nelson | BMW M3 Group A | 1989
Ken Done | BMW M3 Group A | 1989
Matazo Kayama | BMW 535i | 1990
César Manrique | BMW 730i | 1990

A. R. Penck | BMW Z1 | 1991

Esther Mahlangu | BMW 525i | 1991

Sandro Chia | BMW M3 GTR | 1992

David Hockney | BMW 850 CSi | 1995

Jeff Koons | BMW M3 GT2 | 2010

És végül egy fotó a sorozat elindítójáról, Hervé Poulainről, amint az első Art Car makettjét tartja a kezében, mögötte pedig a sorozat tizenhetedik autóját láthatjuk:
Ez is érdekelhet:
(Forrás: BMW)
Jeff Koons | BMW 635 CSi | BMW 535i | bmw m1 | Ken DoneAz Orient expressz tengerre száll, hogy megidézze a körutazások aranykorát
Ritkán találni ilyen hibátlan Ferrarit a pajtában

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!