Close
Az ötvenes évekbeli elődjének állít emléket a szélvédő nélküli Aston Martin

Az ötvenes évekbeli elődjének állít emléket a szélvédő nélküli Aston Martin

A szélvédő és tető nélküli V12 Speedster már önmagában egy limitált szériás különlegesség az Aston Martin kínálatában, és most bemutatkozott egy még érdekesebb változata, amit az ötvenes évekbeli DBR1 ihletett.

Az Aston Martin valaha készült legsikeresebb versenyautója a DBR1, amely 1956-ban mutatkozott be a versenypályákon, és a következő években háromszor nyerte meg az 1000 kilométeres futamot a Nürburgringen, sikert aratott Goodwoodban és Spában, 1959-ben pedig a 24 órás Le Mans-i futam elsőségét hódította el. Olyan legendák ültek a volánja mögött, mint Carroll Shelby és Stirling Moss.

A gyönyörű Aston Martinban egy háromliteres, soros hathengeres benzinmotor dolgozott, ötfokozatú kézi váltóval, amivel a mindössze 800 kilogrammos versenyautó több mint 240 km/h sebességet ért el. A DBR1-et eleve versenyautónak tervezték, nem egy közúti modellt építettek át,

összesen öt példánya készült, és ebből a gyár négyet megtartott a saját versenycsapatának.

Szintén ritkaságnak számít a V12 Speedster, ami már a felépítésével is az ötvenes évekbeli elődjét idézi,

hiszen egyáltalán nincs teteje, és még szélvédője sem. Az őséhez képest persze jóval izmosabb, az 5,2 literes, 12 hengeres motorja 700 lóerős teljesítményre képes, a nyolcfokozatú automata váltójával 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és legfeljebb 319 km/h-val száguldhat.

Az Aston Martin most olyan különkiadást mutatott be a V12 Speedsterből, amely a stílusával is a DBR1-nek állít emléket.

A karosszériát ugyanarra az Aston Martin Racing Green színre fényezték, mint a korabeli versenyautókat,

és még a rajtszámnak szánt fehér kör is megvan az ajtókon és a motorházfedélen, a zöld szín a kárpit varrásán köszön még vissza.

Minden egyes V12 Speedstert kézzel szerelnek össze, és csak a különleges festése ötven órába telik. Csupán 88 példányt gyártanak belőle, és a ritkaságát tükrözi a 880 ezer eurós ára is, ami 317 millió forintnak felel meg. Persze ez csak a töredéke annak, amit egy eredeti DBR1-es ér: az egyik példányát pár éve 25 millió euróért, azaz 9 milliárd forintnak megfelelő összegért adtak el egy árverésen.

Fedetlen élmények

Az Aston Martin nemrég az autókon kívül is felelevenítette a történelmének legsikeresebb versenyautóját, szövetségre lépett a Girard-Perregaux óramárkával, aminek több exkluzív karóra lesz az eredménye. Ha pedig a tető nélküli V12 Speedsternél kényelmesebbre vágyunk, a vászontetős Vantage Roadstert ajánlja az Aston Martin.

FOLYTASD EZZEL
Valószínűleg James Bond is imádná az átalakított Aston Martinját
Az elmúlt 100 év legszebb autói a Comói-tónál
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom