Olyan brunch-csal rukkolt elő a Balagan, amit eddig nem kóstolhattunk

Egyszerre erős, különleges, roppantul szórakoztató és új koncepciót valósít meg: helló, Budapest, itt a small plate brunch!

Ha eddig a Mazel Tov felső szintjén működő Balaganra gondoltunk, a hedonista vacsora plusz kiváló koktélok kombó jutott az eszünkbe, alig egy hete azonban már akkor is fel fog villanni mentális térképünkön az Akácfai utcai intézmény neve, ha bruncholnánk. Miért? Azért, mert Kelemen Áronék felszálltak a brunchvonatra – mit felszálltak, felpattantak –, méghozzá egy olyan menüvel, ami egyszerre erős, különleges, roppantul szórakoztató és új koncepciót valósít meg: helló, Budapest, itt a small plate brunch!

– Jogos lehet a kérdés, hogy miért adunk brunch-ot, ha mi egy small plate, éjszakai koktélozós helyként definiáljuk magunkat – kezdi Kelemen Áron séf –, de azt vettük észre, hogy a hetedik kerület szívében eléggé hiánycikk a jó brunch. Lecseréltük az ebédet, és tíztől háromig brunchot adunk. Szerintem azért izgalmas, mert egy nem elterjedt koncepciót valósít meg, ez pedig a small plate brunch. Ezt a koncepciót vacsoraként nagyon szeretik az emberek ez a megosztásos motívumot próbáljuk átültetni brunchra. Szervíz- és élmény szinten azt a magas színvonalat akarjuk hozni, amit vacsoránál tudunk.

Ha bruncra gondolunk, rendszerint mindenkinek ugyanazok a fogások jutnak eszébe: omlett, bundáskenyér, shakshuka, eggs benedict. Nos, a Balaganban megvan mindegyik alapfogás, de mindegyikben van egy csavar, plusz ezeket remek fogásokkal egészítették ki. Nem is tudunk senkit hibáztatni, ha nem akarja kihagyni ezeket a klasszikusokat, elvégre azért lettek örökzöldek, mert sokan szeretik őket, de azoknak is kedveskednek, akik már kipróbálnának valami újat is brunchfronton. Amellett, hogy vannak brunch szinten újszerű fogások, minden maradt „Balaganos”, azaz a közel-keleti ízvilág dominál, és vannak kreatív koktélok is.

– A mi eggs benedictünk a pastrami benedict nevet viseli, a hollandi szószt Tabascóval bolondítottuk meg, és a pastrami mellé kovászos koktélpitát adunk – mondja Kelemen Áron. – A közel-keleti vonzalmam egy példája a reggeli tahini, ami egy szimpla étel. Magas minőségű tahini, három koktélpitával, és kevés csípős zhuggal. Izraelben minden reggel ezt ettem, ez volt az egyik legnagyobb élményem, egy tulajdonos anyukája hozta nekünk mindig. A shakshuka fűszerezése is sajátos, a mexikói huevos rancheros-ba is belecsempésztünk egy csavart, mi tonhallal adjuk.

A menü édes és sós részből áll, az előbbi sztárcsatára a French Toast. A kalács az Arran pékségből érkezik, ezt töltik meg piros bogyós gyümölcsökkel, banános-tojásos bundában megforgatják, majd szezonális piros gyümölcsökkel és mézes mascarponéval kínálják.

– Mi szerintem megtaláltunk egy nagyon jó hazai közönséget – mondja Áron. – Szerintem egy hely sikere alapvetően a lokális közönségen alapszik, az ő visszajelzéseikre kell figyelnie. Szeretnénk, hogy a Balagan azt a színvonalat hozza saját területén, mint a Mazel Tov.

Szerintünk a Balagan menüje friss energiát hoz a fővárosi brunchszcénába, úgyhogy aki rajongója a műfajnak, annak egy esélyt mindenképpen kell adnia nekik, és nem lennénk meglepődve, ha aztán visszajáró vendégekké válnának.

(Fotó: Boldog Attila Photography)

balagan | kelemen áron | legjobb brunch | nagy sztori | huevos rancheros

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”