Akár egy old school diafilm kockái, úgy vonult el előttünk a táj méltóságteljes lassúsággal, ahogy Bécsről Budapestre hajóztunk a Scenic Opal fedélzetén. Saját kabin erkéllyel és minibárral, konditerem és sószoba, fine dining és lelki béke. Így kóstolhatunk bele a legkönnyebben a luxushajózás világába.
Eredetileg távolsági buszokat működtetett Ausztráliában a Scenic Group, mára azonban sokkal inkább a luxushajózás világából ismerjük a nevét. Az immár 38 éves cég hajói minden kontinensen jelen vannak, és egyaránt működtetnek óceáni jachtokat és folyami turistahajókat. Mi több, az utazási élmények nem korlátozódnak csupán a fedélzetre: profi túrákat szerveznek a szárazföldre is, városnézést, kirándulást, biciklizést egyaránt. Vagy felfoghatjuk átmeneti kategóriának a számos vízisport-eszközt, amivel a hajót ugyan elhagyjuk, mégis a közelében maradunk.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a hajón tényleg minden megvan, amire az embernek szüksége lehet, akkor értelmet nyer a luxus fogalma: egy ilyen út életre szóló élményt jelent.
Paradox módon a mi rövid utunk csak megerősíti ezt a teóriát. Miért? Mert már egyetlen, az ebédidőtől a másnapi reggeliig tartó Bécs-Budapest utazás is megmutatta, mennyire más világba csöppenünk egy ilyen hajón.
Nevezetesen a hajónk egy Scenic Opal volt, amelynek 135 méteres hossza és négy szintje 163 utast és 59 fős személyzetet képes befogadni. A 82 kabin mindegyike jól felszerelt, ízlésesen berendezett, minibárral, saját erkéllyel, fürdőszobával, sok tárolóhellyel, jól kitalált világítással (olvasó- és hangulatfény), dupla ággyal.
Az erkély külső része egyben a hajó oldala; ha akarjuk, lehúzhatjuk az ablakot, így a korlátra könyökölve közvetlenül kapcsolódunk a környezethez.
Egyáltalán nem csak jópofa külsőség ez. Aki nem nehezebben engedi el magát, és időre van szüksége egy relaxált állapothoz, az itt egészen új érzést tapasztalhat meg: az élmény – szokatlan környezet, a természet közelsége, a hatalmas vízfelület – ugyanis rendkívül intenzív, így lényegében ahogy becsukódik mögöttünk a kabin ajtaja, máris startol a meditáció.
Kívülről nem igazán látszik különlegesnek az Opal, ellenben odabent az ízléses beltér, a minden igényt kielégítő szoba után feltűnik a hajó stabilitása is: nem rángat, nem bőg a motor, nem rezonál, még az utunk idején meglepően erős dunai hullámzásból sem érződik az égvilágon semmi.
Aztán lassan feltárulnak a hajó egyéb részei: a wellness-szoba, a sóterápiás szoba, a medencés napozóterasz, a számos fedélzeti kilátópont, a 0-24 órában igénybe vehető minőségi kávé, az étterem, a lounge bár. A már szinte túlságosan is kedves személyzet. A Giacometti-szobrok, amiről ráadásul azt állították, hogy eredetiek. Az ajándékbolt.
Kiegészítve az étterem gazdag kínálatával, egészséges ételeivel abszolút összkomfortos élményről beszélhetünk. Egyetlen egy dolgot tudunk hibaként felróni: a wifi elég gyenge volt, alapszintű netezésre ugyan teljesen alkalmas, dolgozni viszont már nem lehetett vele. Talán ezzel tereltek diszkréten az ellazulás felé.
Ugyan a mi nem egész egy napunkba szárazföldi kirándulás nem fért bele, így is közvetlen kapcsolatba kerülhettünk a természettel a hajó számos pontján. Lehet nagy társaságban szórakozni a bárban este, a csillagokra rá-rápillantva, a kabinban egy üveg borral és naplementével az oldalunkban romantikázni, akár magányosan kikönyökölni a széles korlátra, és magunkba szippantani a tiszta levegőt.
Bármelyik verzió legyen is, a Duna meghökkentően magával ragadó.
Több európai folyó környezetét már teljesen beépítették, így szinte végig városias környezetben visz az út, a Duna teljesen más: döntő többségében érintetlen (de legalábbis nem beépített) partvonalon haladunk, és ritka kivételt jelent egy-egy város felbukkanása. Fantasztikus látványt nyújt a pozsonyi és a visegrádi vár, az esztergomi bazilika, Bécs klasszikus és kortárs épületei, vagy akár a Szigetközi Tájvédelmi Körzet vadregényes világa.
Ha tehát csak óvatosan kóstolnánk bele a luxushajózásba, egy Bécs-Budapest út erősen ajánlott. De bőven van más lehetőség, eleve a Dunán eljuthatunk Belgrádon és a Vaskapun át egészen a Fekete-tenger partjára. Holland, német, francia, portugál tájakon hajózhatunk Európában, és a folyami szakághoz tartozik egy erős délkelet-ázsiai ajánlat is, Kambodzsából Vietnámba, végig a Mekongon.
Az óceánjárók ismét külön világot jelentenek: tehetünk olcsóbb dél-európai utat (például Velencéből Dubrovnikba), de hajózhatunk a Norvég- és az Északi-tengeren, kontinensek között, a karibi térségben, Grönland körül. Különleges ajánlatok is vannak, mint a felfedezőutakat kínáló Discovery jachtok, mint a Scenic Eclipse I és II.
Jellemző a felszereltségre, hogy ha valaki a teljes menüsort végig szeretné kóstolni, akkor 24 napig utazhatna folyamatosan a világ tengerein, mígnem a 25. napon újra ugyanazt a menüsort enné, mint az elsőn. Másfelől a visszafogott, elegáns enteriőrnek köszönhetően a luxus nem tolakodó, ha szeretnénk, egyszerűen csak élvezzük a fine dining áldásait, az italkülönlegességeket, és a Scenic minden porcikájából áradó könnyedséget és kényelmet.
(Fotók: Scenic)
luxushajó | scenic | budapest | utazás | bécs | hajó
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!