Close
A trendi és cool élet színpada – Jön a BeefBar 2.0

A trendi és cool élet színpada – Jön a BeefBar 2.0

Egyéves születésnapjára készül a Hotel Clarkban működő BeefBar Budapest. A nagy évforduló előtt találkoztunk a nemzetközi étteremlánc brandigazgatójával. Beszélgetés Athan Mytilianiosszal Budapestről, steakekről, és arról, miért keményebb a BeefBarnak dolgozni, mint a Dolce&Gabbanának.  

A történet 2005-ben kezdődött, amikor a monacói illetőségű Riccardo Giraudi megnyitotta első éttermét, amely a BeefBar nevet kapta. Tizenhárom év elteltével ott tartunk, hogy Giraudi vállalkozása nyolc étteremből álló, nemzetközi lánccá nőtte ki magát, vagyis nyugodtan állíthatjuk, hogy egy irgalmatlanul sikeres koncepciót sikerült megvalósítania – ráadásul igazán csak idén indulnak be.

A neve alapján joggal gondolhatnánk, hogy egy szimpla steak house-ról beszélünk, ám sokkal többről van szó. A csúcsminőségű japán, amerikai és ausztrál wagyu, kobe és black angus cutok csak a fantasztikus minőségű alapot jelentik.

A BeefBar ugyanis inkább egy holisztikus élmény, amelyen belül a gasztronómia, az extravagáns belsőépítészeti megoldások, és valamiféle nagyvárosi hedonizmus találkozik, teljesen egyedi jelenséget alkotva.

Ahogyan azt az étterem megfogalmazza: a BeefBarban a luxust nemcsak látja a vendég, hanem élvezi is.

Dolcétól a BeefBarig

Athan Mytilianios a Giraudi Group branddirektora, de úgy is mondhatnánk, hogy utazó nagykövete. Görög származású, de Belgiumban nőtt fel, Svájcban járt középiskolába, majd tizenhét évesen Párizsba költözött, de élt Milánóban, New Yorkban és Dubajban is. Az állandó helyváltoztatás életformává nőtte ki magát, saját bevallása szerint egy hónapból két-három hetet utazással tölt. Mytilianios egy igazán nagy céget hagyott el tavaly augusztusban Giraudi kedvéért: hosszú éveken át a Dolce&Gabbana közel-keleti marketingigazgatója volt, de dolgozott a Victoria’s Secretnél és a Louis Vuitton-nál is.

– “Dubaj nekem olyan, mint egy felnőtteknek szóló Disneyland. Az étterem szempontjából nehéz terep, mert a konkurencia nagyon erős. A dubaji éttermünk ezért inkább a BeefBar koncepció partiverziójának tekinthető. A Dolce&Gabbanánál évente egy nagy eseménynek kellett tökéletesnek lennie, itt azért dolgozom, hogy minden nap az legyen.”

Ugyanaz, de más

A BeefBar nem egy uniformizált, állandó entitás, az azonos koncepció ellenére mindegyik egy kicsit más, egyedül a minőség és szerviz színvonala azonos. Ennek az az oka, hogy a tulajdonosok tisztában vannak azzal, hogy ami működik a világ egyik nagyvárosában, az könnyen lehet, hogy kudarcra van ítélve egy másikban. Tavaly márciusban Budapest is felkerült a BeefBar térképére, akkor nyitott ugyanis a főváros közepén, a Clark Ádám téren a BeefBar Budapest. A Hotel Clark szerves részeként üzemelő étterem vezetője a sikeres hazai restaurateur, Hlatky-Schlichter Hubert lett, aki a Kioskkal, a Babellel és más vállalkozásaival már sokat letett az asztalra – mondhatnánk úgy is: a megfelelő ember a megfelelő feladatra.

– “Minden éttermünknek van egy fontos arca. Ez itt, Budapesten Hubert. Nekünk fontos, hogy minden éttermünkben, legyen az a világ bármelyik pontján, legyen egy Hubertünk. Ő nemcsak egy üzlettárs, hanem egy családtag, aki nagyon jó kapcsolatban van Riccardóval. Nem úgy dolgozunk, hogy mi parancsokat adunk és ő végrehajtja, mi mindig beszélgetünk, és én most ezért vagyok itt.

– Mi nem egy steakhouse vagyunk, ezt hangsúlyoznom kell. Nálunk remek húsokkal lehet találkozni, ez kétségtelen, ugyanakkor mi is tudjuk, hogy a világ arrafelé megy, hogy kevesebb húst együnk. De ha már eszünk, az legyen a legkiválóbb minőségű, és mi ezt garantálni tudjuk. Mi a japán kobe marha kizárólagos forgalmazóinak számítunk. Nem véletlenszerűen nyitunk új helyeket, nekünk a helyszín kulcsfontosságú. A Hotel Clarkról nem beszélnének ennyien, ha a repülőtér mellett épült volna meg, és nem ezen a fantasztikus helyen.”

Párizs, az idei első

Hogy a BeefBarok milyen magas kulináris szinten mozognak, jól jellemzi, hogy a hongkongi egységük 2017-ben Michelin-csillagot kapott, és azóta két alkalommal meg is ismételte ezt a teljesítményt. Ahogy itt, a Roadster virtuális hasábjain is beszámoltunk róla, a legutóbbi BeefBar Párizsban nyitott, méghozzá abszolút extravagáns környezetben.

Robbant a BeefBar

A 2019-es év nagyon erősnek ígérkezik a monte-carlói cégnél, ugyanis a meglévő nyolc egység mellett a következő hónapokban újabb hat intézmény nyitása várható. – “A második mexikói éttermünk, a Playa del Carmen már a soft opening fázisban van. Ez a Hotel Esencián belül működik, amit a Condé Nast Traveller a világ egyik legjobb szállodájának nevezett. Ez hivatalosan áprilisban nyit. Március másodikán nyitott egy pop up éttermünk Rijádban, ennek a megnyitására a kormány kért fel bennünket. Április elsején a nizzai repülőtéren nyitunk egy kisebb helyet, olyan lesz, mint egy deli, lesz például kobe szendvics. A francia Riviérán ez az egyetlen nagy repülőtér, ezért remek helyszín. St Tropez-ban is nyitunk egy helyet májusban. A római Hotel Majesticban még áprilisban nyílik egy éttermünk, szeptemberben Luxemburgban is megjelenünk, és azt hiszem, ennyi. Ez egy nagyon fontos időszak nekünk. Mivel mindegyik helynek egyedinek kell lenni, ez sok munkát jelent.”

Extravagáns dizájn

A BeefBar belső építészete Emil Humbertet dicséri, világszerte ő felel az éttermeik dizájnjáért, ugyanakkor a hotel többi része Bara Ákos munkája. A koncepció nem tört meg, mivel a dizájnelemek adottak voltak, ahogy a felhasznált anyagok is (diófa, márvány, sárgaréz), továbbá a két fél kapcsolata zökkenőmentes volt.

– “A BeefBar Budapest egyéves születésnapja nem csak egy évforduló, hanem egy 2.0-s verzió beindítása is lesz – fejti ki Athan Mytilianios. – Sokat nem árulhatok el erről, de annyit igen, hogy beindítunk egy membership programot. Én a divatiparból jövök, és ha megnézed, ott most minden arról szól, hogy a fogyasztó személyre szóló terméket kapjon. Éttermekbe nem feltétlenül azért járunk, hogy jól lakjunk – persze ez is fontos –, hanem azért, hogy élményeket éljünk át. És a világítástól kezdve a szervizen, az ételeken át ezt a célt kell szolgálnunk. Ennek érdekében szeretnénk egy kicsit finomhangolni a budapesti egységet.

A BeefBar olyan hely szeretne lenni, ahol nemcsak különleges eseményeket ünnepeljük meg, hanem a mindennapokat.

Ha egy mondatban kellene összefoglalnom, mi a lényeg, akkor azt mondanám, hogy a BeefBar a trendi és cool élet színpada.”

Ez is érdekelhet:

Close