Close
Beleszállt a jótékonykodó éttermekbe Zsidai Roy

Beleszállt a jótékonykodó éttermekbe Zsidai Roy

A hét legellentmondásosabb nyilatkozatára már a szakma válasza is megérkezett.

A Dining Guide tegnap megjelent interjújában Zsidai Roy étteremtulajdonos beszél a hazai gasztronómiai jelenlegi állapotáról, válságról, koronavírus-járványról, közgazdaságról, az éttermeiről, vagyis egy olyan cikk ez, amely izgalmas ugyan, de emlékezetes aligha, ami nem kritika akar lenni – az ilyen jellegű interjúk a pillanatnak szólnak, nálunk, a Roadsteren is. Van azonban az interjúnak egy része, amely alaposan felkavarta a közvéleményt, szakmai berkekben is hullámokat vetett, és az érintettek valószínűleg sokáig fognak emlékezni rá.

Ez a rész azokról az éttermekről szól, amelyek ugyan kénytelen voltak becsukni, de nem küldték el az alkalmazottaikat – mint Zsidai Roy tette az érdekeltségébe tartozó éttermekben –, hanem átálltak ételkiszállításra, és jótékonysági projektekben vettek részt. Ilyen projekt volt az Etesd a dokit!, amelynek keretében éttermek és séfek tucatjai vállalták, hogy élelmet juttatnak el a kórházakban dolgozóknak, és ilyen volt például a Kiosk étterem Kiosk Angyal nevű kezdeményezése. Zsiday Roy anélkül, nehogy konkrét neveket említett volna, kritikával illette az így cselekvő intézményeket.

“Azért is néztem tágra nyílt szemekkel azt a hullámot – amire sok étterem felült (…), mintha az lenne a társadalmi elvárás, hogy az éttermek jótékonykodjanak. Pont az a szektor, amit a leggyorsabban és legmélyebben érintett a leállás, ahol a bevétel egyik napról a másikra a nullára zuhant. Ez olyan mentalitás, mint egy tékozló magyar nábobé, aki elkártyázza a vagyonát.”

A Dining Guide jó érzékkel az interjú legellentmondásosabb részét emelte előtérbe, ennek következtében a cikk Facebook-posztja alatt jelentős kommentlavina alakult ki. Java része kritikus hangnemet üt meg az éttermi vállalkozó véleményével kapcsolatban.

„Nem teljesen értem, miért a fine diningot lehet csak szívből csinálni Roy szerint. Úgy, ahogy azt sem, hogy a kihasználatlan konyhák miért is ne támogathatnának rászorulókat. Kiszállítós, fine dining opcióra remek példa a Laurel Budapest. Sokkal szenvedélyesebbnek tartom azokat a vendéglátósokat, akik gondoskodtak valamilyen formában a vendégeikről és az alkalmazottaikról, ahelyett, hogy modoros interjúkban okoskodnak valamiről, amit nem csináltak meg” – írta egy kommentelő.

Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, a Stand és Stand25 éttermek tulajdonosa is megszólalt (a Stand az elsők között állt át kiszállításra, sokak örömére): „…minden étterem küzdött és küzd ma is a fennmaradásért, és remélhetőleg az embereiért is. A mostani helyzet megmutatta, hogy az igazán rugalmas és kreatív szakemberek számos olyan megoldással tudtak előállni, amellyel egy kis éttermi élményt tudtak az otthonokba is csempészni. Mindenki tudja, hogy ezek a kényszermegoldások azért jöttek létre, hogy az éttermek mentsék, ami és aki menthető, a házhoz szállítás egyfajta szalmaszál volt, amelybe kapaszkodni lehetett. Számos étteremtulajdonos és a saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy ez sokszor mentőötlet volt maguknak a vendégeknek is. Volt és van egy olyan réteg, akinek könnyebbé tették a karanténban töltött heteket a top éttermekből rendelt ételek, így ezek létjogosultságát megkérdőjelezni, sőt, magát az eljárást károsnak nevezni erős túlzás és igazságtalanság. Mindenki úgy küzd a saját vállalkozásáért, ahogyan tud. Egymás elfogadása, ne adj’ Isten támogatása ezekben az időkben még fontosabb lenne. A felháborodást kiváltó kinyilatkoztatásoknak – én úgy gondolom – nem most van itt az idejük.”

Stand25 rakottkrumpli kiszállításra készen

Kérdés, lesz-e folytatása a koronavírus-időszak eddigi legellentmondásosabb gasztronómiai vonatkozású megszólalásának, de ha igen, akkor mindenképpen beszámolunk róla.

FOLYTASD EZZEL
Kipróbáltuk: Ilyen lett Jamie Oliver tízperces spagettije
Ebből az exkluzív italból minden eddiginél többet vásárolt tavaly a világ
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom