A Bentley szabadidő-terepjárójának sportos változatával ezúttal a Mátrát vettük célba, és a Bentayga S rendkívül otthonosan mozgott a szerpentineken. Annyira élveztük a vezetését, hogy maradtunk volna még egy pár napot, és ehhez is adunk egy pár tippet.
A bemutatása idején még megosztónak számított a Bentayga, mostanra azonban teljesen természetessé vált, hogy a Bentley a fényűző limuzinok és pompás sportkupék mellett szabadidő-terepjárót is kínál. A Bentayga a nemes brit márka legnépszerűbb modelljévé lépett elő, amin egy percig sem csodálkozunk, hiszen a Bentley legjavát adja, mindemellett pedig a hétköznapokon is tökéletesen megállja a helyét.
A Bentley sportos oldala
Százéves történelme során a Bentley-t mindig is jellemezte a sportosság, és a márka jelenlegi kínálatában sem csak a gazdagon krómozott, elegáns változatokat találjuk. Kitűnő példa erre a Bentayga S, ami a szabadidő-terepjáró dinamikusabb oldalát mutatja meg. Jellegzetes hűtőmaszkja krómozott helyett fényes fekete színben pompázik, akárcsak a tükörházak és a küszöbök, az ovális kipufogóvégek és az erre rímelő formájú hátsó lámpák kerete.
Sötétebbek a kristályként ragyogó fényszórók, és nagyobb hátsó szárnya szénszálas mintájú a Bentayga S-en, amelynek sárvédőire feketében került fel a szárnyas B betűt formáló jelvény. 22 colos kerekei pontosan megfelelő méretűek ahhoz, hogy meggyőzően magabiztos kiállása legyen a hatalmas Bentley-nek. Az elkészítésük rendkívül munkaigényes folyamat, hiszen a felnit több szakaszban festik, maszkolják és polírozzák, mire ennyire tökéletes lesz.
Bentley-ben még nem volt ennyire magas a vezető üléspozíciója, mégis nagyszerűen érezzük magunkat a Bentayga S volánja mögött, ahonnan remekül belátjuk az autót és a körülöttünk lévő forgalmat is. Az S változatban a puha tapintású Alcantara határozza meg a belső tér hangulatát, az összes többi felületet borító nemes bőrkárpit fekete és piros színe pedig mindig szem előtt tartja a Bentayga sportos stílusát.
Mindennapos kényelem
Sokan nagyra értékelik, hogy a Bentayga úgy halad a korral, hogy közben nem adja fel a klasszikus értékeket sem, és hű marad a Bentley hagyományaihoz. A középkonzol tetején ezért megtaláljuk az elegáns időmérő órát, mellette pedig a tradicionális tolattyúkkal szabályozhatjuk a levegőbefújás mértékét. A hőmérséklet állításához vagy a zeneszámok váltásához sem kell menük mélyén keresgélnünk, mindennek saját kapcsolója van.
Még a 10,9 colos, nagyfelbontású érintőképernyőt is elegánsan süllyesztették a középkonzolba, a felületét testre szabhatjuk, akárcsak a remek fogású kormánykerék mögötti műszeregységét, ahol a kronográfok stílusát idéző számlapok helyett akár a navigáció térképét is követhetjük. A formás váltókart a tetején lévő embléma benyomásával kapcsolhatjuk:
ideje indulnunk, a napsütéses télutóban ugyanis a Mátrát néztük ki úti célként.
Rászolgál a nevében lévő S-re a Bentayga, ami legalább olyan sportos, mint amilyennek látszik.
A Bentley többi modelljében is szolgáló 4 literes biturbó V8-as motorja 550 lóerős, amivel bőven megfelel a kategória magas elvárásainak, de a gyáriak szerint ennél is izmosabb, a mérések szerint valójában több mint hatszáz lóerőre képes. Bőséges tartalékai vannak tehát, ha kérjük, 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 290 km/órával száguldhat.
Már az első kilométereken elfelejtjük, hogy több mint öt méter hosszú, két méter széles szabadidő-terepjárót vezetünk, a Bentley olyan kezesen irányítható. Magabiztosan uralja az utat, az állandó összkerékhajtás a széles abroncsokkal elképesztő tapadást ad neki, még a tél végi nedves burkolaton is. Mesés kényelemben telik az utunk, a légrugózás észrevétlenül simítja ki az útegyenetlenségeket, a zajszigetelt utastérben élvezhetjük a Naim hifi lenyűgöző hangzását.
A hegyiverseny nyomdokain
Gyöngyöst elhagyva kanyargósabbá válik az út, és éppen ezért vettük célba a Mátrát, ahol a nemrég felújított útszakaszon a legendás hegyi felfutó verseny vonalvezetését követjük Parádig. A Bentayga S a méreteit meghazudtolóan veszi a kanyarokat, ami a 15 százalékkal feszesebb sportfutómű mellett a 48 voltos aktív kanyarstabilizátor érdeme is, ez a rendszer elektromotort használva tart ellen a kanyarokban, hogy szemernyit se dőljön a karosszéria.
Miközben a hatalmas panorámatetőn beszűrődnek a fák közt átsejlő napsugarak, nem tudjuk megunni a Bentayga S vezetését.
Az élményt addigra már nem a kedvenc zenéink, hanem az élénkebbre hangolt kipufogó koncertje festi alá. Sport módban engedi csak szabadjára a V8-as motor hangját, ekkor a Bentayga S minden paraméterét a vezetés szolgálatába állítja, feszesebb kormányzással, stabilabb futóművel és engedékenyebb menetstabilizálóval.
Az S változatban is megmaradtak a Bentayga terepjáró-képességei, elég csak kiválasztanunk a meghódítani szánt talajtípust a startgomb körül lévő tárcsán, és legyen akár hó vagy nedves fű, földes, kavicsos vagy homokos talaj, a Bentley állja a sarat, akár fél méter mély gázlón is képes lenne átkelni. Ezt már nem próbáljuk ki, a napnyugtával együtt a főváros felé vesszük az irányt, pedig ezeket a kanyarokat járnánk még napokig.
(Fotók: Kőrösi Tamás)
Ha maradnál a Mátrában
Mondunk is egy pár tippet a Mátra szívében, ahová visszatérnénk a Bentley-vel. A mátraszentistváni sípályával szemközt fekvő Montem például több, mint egy vendégház, az alpesi butikhoteleket idéző stílusban, fenntartható megoldásokkal álmodták meg, ahol az egész házat egyben vehetjük ki, ezért nagyobb társaságoknak is megfelelő. Páratlan kilátást nyújt a Mátrára, a kandalló lángjánál, a dézsafürdőben vagy a szaunában adhatjuk át magunkat a pihenésnek.
A legújabb mátrai célpontok egyike A Páholy, más néven a Grand Chalet Mátra, amit szintén a mátraszentistváni sípark közvetlen közelében találunk. Az alpesi stílusú faház igazi privát luxusszálloda, nagyobb társaságnak is megfelelő lakosztályokkal és wellnessrészleggel, amin nem kell osztozni más vendégekkel. A Páholy érdekessége a végtelenített víztükrös medence, ami zárt állapotban a vendégház teraszaként funkcionál.
Ha kettesben érkezünk, és bensőségesebb hangulatra vágyunk, akkor a Terra Mátra a célpontunk, ez a bájos faház Bagolyirtáson, Mátraszentimre közelében, ahol a természet közelségét és nyugalmát élvezhetjük egy stílusosan berendezett házikóban.
Ez is érdekelhet:
nagy sztori | Mátra | Bentley | szabadidő-autó | mátraszentistván
Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!