Close
Bemutatták a világ leendő legnépszerűbb konnektoros hibrid roadsterét, és bizony elképesztő

Bemutatták a világ leendő legnépszerűbb konnektoros hibrid roadsterét, és bizony elképesztő

Megújult a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportkocsija, és végre gyártásba küldték a már korábban bemutatott Roadstert. Továbbra is high tech-remekmű a BMW i8.

Három taktika közül választhatnak a 2010-es évek nagy autógyártói. Az egyik, hogy úgyis megáll az idő, ezért csak legyintenek az újabb, fejlődő technológiákra. A második – a Nokia-taktika –, hogy annak tudatában, ők megkerülhetetlen iparági szereplők, nyugodtan legyinthetnek az újabb, fejlődő technológiákra (ez mondjuk nekik nem jött be). A harmadik, hogy bár nem egyértelmű, pontosan melyik technológia lesz a befutó a következő évtizedekben, ők ott akarnak lenni a piacvezetők között, ezért folyamatosan fejlesztenek.

Az autóiparban ez az új technológia ma leginkább az elektromos és hibrid meghajtás. A legtöbb gyártó a meglévő típusaiba építi be ezeket (pl. Mercedes-Benz B 250 E, Audi Q7 e-tron quattro), vagy létrehoz egy hagyományos autóra emlékeztető hibrid típust (pl. Toyota Prius). A BMW egész másképp közelíti meg a témát: nemcsak a létező sorozatait hibridesíti (pl. 330e iPerformance), hanem egy teljesen új típuscsaládot is életre hívott, az i-t.

Az i-nél a laikus számára is egyértelmű: ez valami nagyon high tech-dolog. Valóban, de azért fogalmazzunk egy fokkal pontosabban: az i3-as városi villanyautó – az egyik legélvezetesebb, legstílusosabb és legjobb –, az i8 pedig a látszat ellenére földi jármű, egy hibrid sportkocsi, vagy inkább szupersportkocsi. Utóbbi megújult és új változata is lett, ez pedig bőven elég apropó egy cikkhez.

2014-ben mutatták be az i8-ast, tehát nem túl öreg, veszik is szépen – nem ezek szoktak lenni a radikális modellfrissítés előzményei. Nem is történt ilyesmi: maradt az alumíniumból és szénszál-erősítésű műanyagból álló karosszéria- és vázszerkezet, a felfelé nyíló ajtók, a lapos és széles forma a jellegzetes i8-részletekkel. Egy módon lehet egy ilyen autót még feltűnőbbé tenni:

az i8 Roadster pedig épp ezt, a vászontetőt kapta meg.

Tizenöt másodperc alatt válik csukottból nyitott tetőssé az autó – ötvenes tempóig akár menet közben is –, ilyenkor a hátsó szélvédő három centit emelkedik, hogy szélfogóként funkcionáljon. Bár a szélvédőkeretet és a küszöböket is megerősítették, hogy egy esetleges borulásnál is megóvja a két utas épségét, az össztömeg így is csak 1,6 tonna, ami szerény ebben a kategóriában. Ezek a paraméterek valószínűleg nem foglalkoztatják majd a leendő tulajdonosokat, a teljesítmény annál inkább.

Az első kerekeket hajtó villanymotor 143 lóerősre erősödött, az alualváz közepére épített akkuk energiatároló képessége 11,6 kWh-ra nőtt – ennél talán érthetőbb érték, hogy kizárólag elektromos meghajtással 70 km/h helyett már 120-szal tud menni. Átdolgozták a benzinmotort is: bár a hátsókerék-hajtásról gondoskodó blokk továbbra is háromhengeres, mint anno a Wartburg, de érdemes komolyan venni: noha csak másfél literes, 231 lóerős, a rendszerteljesítmény így 374 lóerő.

Kicsit kevéske – mármint ahhoz képest, hogy néhány sorral feljebb leírtuk: szupersportkocsi. Panaszra viszont csak akkor van ok, ha a tulaj autóskártyázni akar, nem autózni. Utóbbi esetben ugyanis nem a lóerő számít, hanem a gyorsulás és végsebesség. Utóbbit 250-ben limitálták, a nulláról százra sprint pedig a

Coupénál 4,4 másodperc, a Roadsternél 4,6.

A vezetőnek persze csak a kormányt és a gázt kell kezelnie – bár meg kell jegyezni, hogy a gáz már a benzines-dízeles korszakban sem volt túl pontos kifejezés, a hibrides-villanyos új világunkban pedig teljes hülyeség –, minden mást intéz az elektronika. Ha betápláljuk a navigációba az úti célt, az energiamenedzsment úgy tartalékol, hogy az elektromotor az ideális szakaszokon segítsen be a hajtásba.

Aki csak azért nem vett eddig i8-ast, mert nem létezett belőle gyári E-Copper rézmetál vagy Donington Grey fémmetál árnyalat, az bonthatja a Dom Pérignont. Miután átvette az autóját, úgyse nagyon akar majd pezsgőzgetni, ha vezetheti is.

(Fotók: BMW)

bmw i8 | autóbemutató | nagy sztori | bmw

FOLYTASD EZZEL

Újra büszkén szárnyal a Bentley legendás orrdísze

Ezt a három lejátszási listát pörgesd a kocsiban!

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram