Close
Ez az iksz a nyerő – BMW X2-bemutató

Ez az iksz a nyerő – BMW X2-bemutató

Már Magyarországon is kapható a BMW egyre népesebb X sorozatának legújabb tagja, amely a veséjét fejre állította, a kategóriát azonban nem fogja. Színesíteni viszont igen.

Részleteiben talán egy fokkal bonyolultabb munkafolyamat, de alapvetően egyszerűen megoldják a német prémiumgyártók az újabb és újabb szabadidő-autók megtervezését:

kijelölés, másolás, beillesztés, átméretezés, mentés.

SUV-kkal ma csak az nem tud bankot robbantani, aki nem gyárt autót, szerencsére viszont az Audi, a Mercedes-Benz és a BMW is pont gyárt, kaszálnak is lassan minden méretosztályban velük. Bevált recepten pedig ugye változtasson, akinek két anyja van, vagy hogy is szól pontosan a mondás, az átkutyult Coca-Cola ellen is vállalatrengető tiltakozáshullám indult anno (ami végül csak az új ízt söpörte el, nem az egész céget) – melyik igazgatótanács akarna átélni hasonlót?

Mi pedig, miközben hizlaljuk a részvényesek osztalékát, ránézésre tök ugyanolyan Q7-essel és Q5-össel, GLE-vel és GLC-vel, X5-össel és X3-assal árasztjuk el a környezetünket, ami persze first world problem, de attól még nem volna muszáj szándékosan unalmasabbá tenni az életterünket.

Van azonban egy SUV-szegmens, ahol kicsit szabad bátrabbnak lenni, sőt, érdemes is: a fiataloknak a különbözés nem ijesztő, hanem felszabadító érzés, az elsősorban nekik szóló kis szabadidő-autóknál lehet karaktert adni a kocsinak.

Az Audi is megtette a Q2-essel, köszönjük a dizájnklón-ellenes tömörülés nevében, a GLA Mercedes is üdébb kicsit a GLC-nél, az X2-es BMW pedig egyenesen forradalmi, bár talán nem mennek majd tömegek utcára azért, mert ez a világon az első BMW, amelynek lefelé szélesednek a veséi.

Nem intézték el ennyivel a karosszériát, az X2-es – ami BMW-s marketingnyelven egyébként nem is SUV, hanem SAV, minthogy Sports Activity Vehicle, de mi a maró hatása miatt inkább nem erőltetnénk ezt a karaktersort – tömörebb, jól áll neki a lejtő tetővonal és a kicsit az i3-ast is idéző, a hátsó ajtón meredeken megtörő övvonal, ha pedig a C oszlopon megjelenő márkaembléma egy olyan új korszak beköszöntét jelzi, ahol egyre több stíluselem jelenik meg a legendás kupékról, a 2000 CS-ről és a 3.0 CSL-ről, akkor boldog évek következnek.

Az X2-es magyarországi bemutatóját a monumentális köztéri állatszobrairól világszerte, nálunk elsősorban a zseniális Fradi-sasról ismert Szőke Gábor Miklós vintage és ipari hangulatot árasztó csepeli stúdiójában-showroomjában tartották, ami tényleg dizájnpozitív helyszín a patinásan rohadó Csepel Művek egészével együtt, de nem bántuk, hogy menni is lehetett a kocsival.

Nem éreztük feszesebbnek a nagyobb testvéreinél, a kisebb méret viszont jót tesz az élménynek, ami továbbra is BMW-sen közvetlen, az általunk próbált, 190 lóerős, összkerekes dízellel (xDrive 20d) és a hozzá alapáras nyolcfokozatú Steptronic automatával az X2-es

kiérdemli az egyik legjobban használható, legélvezetesebb és jó formájú SUV-ok/SAV-ok számára kizárólag e cikk kedvéért spontán alapított címet.

Az alapmotor egyébként a 18i a jól hangzó, de amúgy az elsőkerék-hajtást jelentő sDrive kifejezéssel kiegészítve, ez az egyetlen konfiguráció egyébként, amivel sikerült beférni a tízmilliós határ alá (9,495 millió forint), de ha többet akarunk három hengernél, és szeretnénk részesülni a többek között head-up displayt, parkolóasszisztenst, dugóbeli önaraszolót és alcantarás-kontrasztvarrásos M Sport csomagot is tartalmazó extralista elemeiből, akkor még lehet költeni bőven. Előny vagy hátrány, mindenki döntse el maga – de akkor sem fogja senki összetéveszteni egy nagyobb BMW X modellel.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Nagy Gergely, BMW Magyarország)

Itt a Roadster legújabb, negyedik száma!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom