Close
Rögtön 340 lóerővel támad az új Z4-es BMW

Rögtön 340 lóerővel támad az új Z4-es BMW

Hosszú orr, rövid far, hátsókerék-meghajtás, vászontető – igazi roadster-jellemzők. A Z4-es harmadik generációjától azonban sokkal többet várunk. Úgy tűnik, megkapjuk.

Tudtuk, hogy az új Z4-es BMW szériaváltozata különbözni fog a tanulmányautótól: abból ugyanis egy átlagos magasságú vezető ki sem látna, egy alacsonyabbat pedig egyszerűen elnyelné a dögös, de valószerűtlen arányú karosszéria.

Így is lett: a sorozatgyártású Z4 anélkül is ergonomikusnak tűnik, hogy élőben megismerhettük volna, cserében a Z4 Concepthez képest kissé visszafogott lett. Ez nem azt jelenti, hogy nem fog feltűnést kelteni – dehogynem –, csak elmarad az a letaglózó hatás, amit a koncepcióautó, vagy például a 8-as sorozat keltett.

Aztán persze lehet, hogy ha ott állnánk mellette, meg se tudnánk szólalni. Így volt ez a korábbi Z4-esekkel is: a korábbi Z3-as formája nem állta ki az idő próbáját, ám még a kétezres évek eleji Z4-esek is kívánatosak, ne gondoljuk, hogy az utóbbi években nagyot menő BMW-dizájnerek most fáradtak el. A Z4 Concepttel való összehasonlítástól sem félnek: az új roadstert ugyanott, a legendás Concourse d’Elegance helyszínén, a kaliforniai Pebble Beach golfpályáján mutatták be, ahol pontosan egy éve a tanulmányautót.

Nem a finom bevezetés stratégiáját választották: rögtön a BMW Z4 M40i First Edition limitált kiadást gurították a gyepre. Soros, hathengeres motorja 340 lóerős, 4,6 másodperc alatt gyorsítja százra a roadstert, amely fülekkel is kapcsolható automata váltót, elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó, ültetett sport futóművet, M sport fékrendszert, a hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálművet is kapott, hogy teljes legyen az élmény. No és ponyvatetőt, a nyitható keménytető marad a második generáció sajátja.

Semmi különös nincs az első fényszórók alakjában, azonban LED mátrix technológiát használnak, és egymás fölött, ferdén helyezkednek el benne a menetfények kontúrjai. Az orr hosszú, a far rövid, a vezető a hátsó tengely előtt, alacsonyan ül – csak már kilát –, ötven-ötven százalékos a terheléselosztás, vagyis a Z4 paraméterei továbbra is tökéletesek. Ha a karosszérián több légbeömlő lenne, nem maradna hely a fényezésnek: elöl óriásiak a vesék, alájuk egy hatalmas, vigyorgó maszk került, a sárvédő kopoltyúi határozzák meg az oldalnézet vonalait, a hátsó lökhárítóra pedig szerencsére pont elfért két függőleges légrés.

A First Edition hozzátesz még a jóhoz: a Frozen Orange metálfényezéshez elektromosan működtethető, ezüstös hatású antracit vászontető jár, ezzel kontrasztosak a BMW Individual magasfényű Shadow Line kiegészítői, a feketére fényezett visszapillantóházak, és a duplaküllős, kéttónusú, 19-es könnyűfém felnik.

Ismerős a beltér: nem a szedánok-kombik jól sikerült, de azért már nem harmatfriss cockpitját kapta a Z4, hanem a 8-as sorozat több egyedi részlettel feldobott műszerfalát – igaz, azok így már nem lesznek egyediek, de ezt a leendő Z4-tulajok biztosan nem bánják majd. Most először kap a kis roadster teljes szélességű monitort a kormány mögé és head-up displayt, a First Editionben pedig fekete bőrbe húzott, memóriás-elektromos üléseket, hangulatvilágítást és Harman Kardon hifit találunk.

A Pebble Beach-i puccparádé után néhány hetet kell várnunk – már ha nem szivárog ki információ úgy, ahogy a Z4 képei napokkal a kaliforniai világpremier előtt –, hogy szeptember 19-én megismerjük részletesen az innovációkat, a motorkínálatot és az extralistát. Utána októberben, a párizsi autószalonon lesz a hivatalos bemutató, jövő év tavaszától pedig már az utakon mozogva is láthatunk Z4-eseket, hogy végleg eldőljön, taglóz-e rendesen.

Ez is érdekelhet:

(Fotó: BMW)

Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom