Ilyen hatással volt a járvány a borravalóra

A Square fizetési platform adatai szerint az éttermek borravalói tíz százalékkal csökkentek az Egyesült Államokban.

Az amerikaiak meglehetősen bőkezűek voltak akkor, amikor borravalót kellett adni az éttermekben, azonban a járvány hatására ez is megváltozott – derül ki a Square nevű digitális fizetési platform által nemrégiben közzétett adatok szerint.

A Square szerint a gyorséttermekben a borravaló mediánja 19,73 százalék volt 2020 februárjában, de ugyanezen év áprilisára 22,22 százalékra nőtt. Az éttermekben a borravaló 19,45 százalékról 21,2 százalékra emelkedett ugyanebben az időszakban, de augusztusra

a gyorséttermekben 18,6 százalékra, a többi étteremben 19,1 százalékra esett vissza.

Hasonló következtetésre jutott a CreditCards.com felmérése is, amiből kiderült, hogy az éttermekben az átlagos borravaló mértéke húsz százalék volt, házhoz szállítás esetén ez tizenhét százalék, elviteles rendelés esetén tizenöt százalék körül mozgott.

A kutatásban 2573 amerikai felnőttet kérdeztek meg, hetvenöt százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy mindig ad borravalót, ha étteremben eszik, ez azonban elmarad a pandémia előtti időszak hetvenhét százalékos szintjéhez képest. A futároknak a válaszadók hatvannégy százaléka adott 2019-ben borravalót, ma már csak ötvenkilenc  százalékuk teszi ezt meg. A válaszadók harmincöt százaléka azt mondta, hogy

a későbbiekben a borravaló mértékét növelni fogja, ám ez végül nem történt meg a kutatás szerint.

A Food & Wine "The New Rules of Dining Out" című sorozata szerint a tendencia oka nem feltétlenül a világjárványban keresendő, sokkal inkább abban, hogy az Egyesült Államok lakosságának csak körülbelül hetven százaléka tudja, hogy tizenöt-húsz százalék közötti mértékű borravalót illik adni.

A vendéglátósok azonban azt remélik, hogy a fogyasztók értékelni fogják azokat a példátlan kihívásokat, amikkel az ágazat szereplőinek szembe kell nézniük 2020 tavasza óta.

(Forrás: Food&Wine, fotó: Getty Images)

usa | felmérés | közvéleménykutatás | egyesült államok | amerika | gyorsétterem

FOLYTASD EZZEL

Ezekkel az elektromos bringákkal stílusosan tekerhetsz hegyen-völgyön-városon át

Így készülnek a prémium bútorok Magyarország legnagyobb gyártójánál

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Kulisszák mögött: megnéztük hogy készülnek a prémium bútorok
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom