Ilyen hatással volt a járvány a borravalóra

A Square fizetési platform adatai szerint az éttermek borravalói tíz százalékkal csökkentek az Egyesült Államokban.

Az amerikaiak meglehetősen bőkezűek voltak akkor, amikor borravalót kellett adni az éttermekben, azonban a járvány hatására ez is megváltozott – derül ki a Square nevű digitális fizetési platform által nemrégiben közzétett adatok szerint.

A Square szerint a gyorséttermekben a borravaló mediánja 19,73 százalék volt 2020 februárjában, de ugyanezen év áprilisára 22,22 százalékra nőtt. Az éttermekben a borravaló 19,45 százalékról 21,2 százalékra emelkedett ugyanebben az időszakban, de augusztusra

a gyorséttermekben 18,6 százalékra, a többi étteremben 19,1 százalékra esett vissza.

Hasonló következtetésre jutott a CreditCards.com felmérése is, amiből kiderült, hogy az éttermekben az átlagos borravaló mértéke húsz százalék volt, házhoz szállítás esetén ez tizenhét százalék, elviteles rendelés esetén tizenöt százalék körül mozgott.

A kutatásban 2573 amerikai felnőttet kérdeztek meg, hetvenöt százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy mindig ad borravalót, ha étteremben eszik, ez azonban elmarad a pandémia előtti időszak hetvenhét százalékos szintjéhez képest. A futároknak a válaszadók hatvannégy százaléka adott 2019-ben borravalót, ma már csak ötvenkilenc  százalékuk teszi ezt meg. A válaszadók harmincöt százaléka azt mondta, hogy

a későbbiekben a borravaló mértékét növelni fogja, ám ez végül nem történt meg a kutatás szerint.

A Food & Wine "The New Rules of Dining Out" című sorozata szerint a tendencia oka nem feltétlenül a világjárványban keresendő, sokkal inkább abban, hogy az Egyesült Államok lakosságának csak körülbelül hetven százaléka tudja, hogy tizenöt-húsz százalék közötti mértékű borravalót illik adni.

A vendéglátósok azonban azt remélik, hogy a fogyasztók értékelni fogják azokat a példátlan kihívásokat, amikkel az ágazat szereplőinek szembe kell nézniük 2020 tavasza óta.

(Forrás: Food&Wine, fotó: Getty Images)

egyesült államok | felmérés | borravaló | étterem | vendéglátóipar

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom