A szállodai tartózkodásnak pihentető élménynek kell lennie, ám sajnos sokszor a vendégek megzavarják a másik nyugalmát. Egy utazási szakértő elárulta az öt legrosszabb dolgot, amit a turisták a szállodákban művelnek.
Nicky Kelvin, a Points Guy UK vezetője szerint egyesek talán nem is tudják, hogy viselkedésük mennyire durván hat másokra.
Lökdösődés a büféasztalnál
Elég bosszantó lehet, miközben türelmesen kivárjuk a sort, egy másik vendég elénk tolakszik. Ez elég udvariatlan és igazságtalan azokkal szemben, akik már egy ideje sorban állnak.
– Könnyen elkerülhető, egyszerűen csak időben vagy egy kicsit korábban kell bemenni az étterembe – mondja. Ráadásul nincs értelme a tolakodásnak vagy az előrefurakodásnak, mert a szálloda személyzete folyamatosan feltölti a készleteket, így nem kell versenyezni az utolsó palacsintáért.
Hagyják szabadon szaladgálni a gyerekeket
Nagyszerű dolog, amikor együtt nyaral a család, de ha a gyerekeket magukra hagyják, az egyrészt zavarhatja a többi vendéget, és akár veszélyes is lehet számukra.
– Sok all inclusive szállodában vannak gyereksarkok vagy –foglalkozások, ha a szülők szeretnének némi gyerekmentes szünetet. Nem jó ötlet ráhagyni a gyerekekre a randalírozást, mivel az veszélyes lehet, ezért mindig figyelni kell rájuk – magyarázza a szakember.
Napozóágyak foglalása a medencénél
Sokak késztetése, hogy korán kelnek és lefoglalnak maguknak egy napozóágyat, ami elég előrelátó, de képzeljük el, hogy nincs lehetőségünk egy kis időt eltölteni a napon, mert egy család már reggel 6 órától foglalja a helyeket.
– Eléggé meggondolatlan cselekedet és nem is túl hatékony, mert gyakran azt jelenti, hogy egy medence melletti szék vagy ágy egész nap foglalt, de valójában csak az idő töredékében van tényleges használatban. Az a rendes viselkedés, ha addig használjuk a székeket, amíg ott vagyunk, és utána szabadon hagyjuk, hogy más is igénybe vehesse – mondja Nicky Kelvin.
Hangos zene
Nem helyénvaló és egyben tisztességtelen a hangos eszközök használata a közösségi helyeken. A legjobb javaslat talán az, hogy fektessünk be zajszűrő fejhallgatóba, így olyan hangosan élvezhetjük a zenét, amilyen hangosan csak szeretnénk, ráadásul a vendégek és a szálloda személyzete is nagyra értékeli majd ezt a megoldást.
A videók feltekert hangerővel történő lejátszása vagy a hangos zene bömböltetése nagyon irritáló lehet a többi vendég számára, akik pihenni szeretnének.
Nem hagyják el időben a szobát
Az, hogy alkalmanként a kelleténél tovább maradunk egy hotelszobában, gyakori jelenségnek számít,
azonban komoly kellemetlenséget jelenthet a szálloda számára, ha már közvetlenül utánunk is foglaltak szobát.
– Rengeteg előkészületet igényel, hogy a szobák elfoglalhatóak legyenek, ezért fontos, hogy a megbeszélt időpontban távozzunk. Sokkal egyszerűbb inkább késői kijelentkezést kérni, amihez a személyzet legtöbbször szívesen alkalmazkodik – fejti ki Kelvin.
A szálloda általában megengedi a vendégeknek, hogy a recepciónál hagyják a csomagjaikat, ha a kijelentkezés után több időt szeretnének még a hotelben tölteni.
Mielőtt szállodai szobát foglalsz, ezt a három kérdést kötelező feltenned, itt pedig több utazási praktikát is találsz légiutas-kísérőktől, pilótáktól és ingázóktól.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
viselkedés | öt | dolog | hotel | szállodaHáromnapos kanyartúra négy ország érintésével a Júliai-Alpokban, egy igazán klassz túramotorral, a régió legszebb útjain
Amikor megérint a prémium autózás érzése – a Pappas Auto három évtizede hazánk élvonalában

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!