Az Urban Cycling Institute klasszikus posztjával tanítják majd a szarkazmust.
„A biciklizés a bolygónk lassú halála” – ezzel a frappáns felütéssel indított egy klasszikus közösségi médiás posztot az Urban Cycling Institute. Olyat, ami egy dörzsölt üzletember gondolkodásmódját idézi. Mi meg a posztot idézzük:
„Egy biciklista katasztrófa az ország gazdaságára nézve: nem vesz autót, és nem is vesz fel hitelt, hogy autót vehessen. Nem fizet biztosítást. Nem vásárol folyamatosan benzint, nem költ az autó karbantartására, javítására. Nem használja a fizetős parkolóhelyeket, nem okoz nagy közlekedési baleseteket, nem kell neki többsávos autópályát építeni.
Nem hízik el. Az egészséges emberek nem hasznosak gazdasági szempontból. Nem vesznek gyógyszereket, nem mennek kórházba vagy orvoshoz. Semmivel nem járulnak hozzá az ország GDP-jéhez.
Ezzel szemben minden új gyorsétterem legalább harminc munkahelyet hoz létre: tíz kardiológust, tíz fogorvost és tíz dietetikust, na és persze pluszban azokat, akik magában az étteremben dolgoznak.
Na, gyorsétterem vagy bringázás? Gondolkozz el, és dönts okosan!
PS: A séta még rosszabb. A gyalogosok még biciklit sem vesznek!”
Alighanem megtaláltuk a szarkazmus új definícióját.
Az amszterdami székhelyű UCI a bringázással kapcsolatos tudást osztja meg, kapcsolatot teremtve a hétköznapi felhasználók és a kerékpározás tudományos ismeretei között.
(Nyitókép: Unsplash)
urban cycling institute | közlekedés | bicikli | kerékpár
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!