Március 13-tól a 2-es és a 4-es metró a megszokott éjfél előtti utolsó járat helyett egészen éjjel 2:00 óráig jár majd a hétvégéken. Ezzel párhuzamosan a két metróvonalat érintő éjszakai buszok menetrendjét is megváltoztatják, de az biztos, hogy mindez jót tesz majd Budapestnek, ahogy a világ számos városában szerencsés a hétvégi meghosszabbított kötöttpályás közlekedés. Lássuk, hogy alakulnak a metrómenetrendek a metropoliszokban!
A Világgazdaság értesülései szerint nagy dologra készül a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), ugyanis március közepétől éjszakai műszakot is vállal majd az M2 és az M4 metróhálózat. Ez annyit jelent, hogy a nem egészen éjfélig közlekedő szerelvények a hétvégi időszakban éjjel 2:00 óráig járnak majd.
Ez több ráfordítást igényel, ám a városlakók örülhetnek az újításnak, ezzel is közelebb kerül Budapest a világvárosok ritmusához.
A kitolt üzemidő ideális lehet mindazoknak, akik éjszakai műszakban dolgoznak, és egy hosszú munkanap után mihamarabb szeretnének hazaérni. Emellett pedig remélhetőleg lazít a belső kerületek terheltségén, a kocsmaturizmus egy pontba összpontosításán, a bulinegyed érzékeny kérdésein. Az új menetrend lendíthet a két metróvonal nyomvonalán üzemelő vendéglátóhelyek forgalmán, könnyebben mozognak majd a hétvégén kikapcsolódni vágyók, és nem maradnak egy pontban, kizárólag a VI-VII. kerületben. Ennek hatása akár már nyárra mérhető is lehet.
Pontosan négy olyan várost ismerünk, ahol 24/7-es metrószolgáltatás van: New Yorkban, Melbourne-ben, Koppenhágában, Chicagóban a metrók a hét minden napján, éjszaka is a városlakókat szolgálják.
A New York-i metró éjszakai karbantartása aránylag egyszerűen megoldott, hiszen minden vonalon négy vágány fut, melyek között könnyen megy a váltás, terelés. Érdekesség, hogy az amerikai metropolisz 1904 óta működteti lenyűgözően szervezett metróhálózatát, és sok vonal egészen a kezdetektől éjszakai járatokkal üzemel. Kell is a támogatás egy olyan városnak, amire tényleg igaz, hogy sosem alszik. Chicagóban több vonalon is éjjel-nappal közlekedik a metró, de nem mindegyik járatra igaz ez.
Koppenhága nemcsak tisztasága, szervezettsége miatt annyira élhető város: élen járnak zöld megoldásokban, mindemellett a városvezetés kínosan ügyel és figyel a lakók igényeire. A metróhálózat relatíve új, ezért nagyon korszerű és modern.
Ennek ellenére a koppenhágaiak még mindig szívesebben közlekednek biciklijükkel, de jöhet az a téli fagy, ami eltántorítja őket a bringázástól.
Melbourne-ben találjuk a világ legkiterjedtebb villamoshálózatát. A buszokat, villamosokat és metrókat remekül összehangolták, és Night Network néven hétvégi, egész éjszakás szolgáltatást nyújtanak egyes metrók, a 2016-os próbaüzemük óta.
A párizsi metró kísérleti jelleggel havi egy szombaton egész éjjel jár, a londoni metró pénteken és szombaton járatja a Night Tube metrókat a legforgalmasabb vonalakon. Barcelonában pénteken éjjel 2:00-ig, szombaton egész éjjel jár a metró, Berlinben az S-Bahn és az U-Bahn szolgáltatás hétvégén éjjel-nappal üzemel.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash, Pxhere)
tömegközlekedés | budapest | metró | kötöttpályás közlekedés | urbanism
FOLYTASD EZZELEzzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!