Close
A sebességrekord-döntés élményét adja a legújabb Bugatti Chiron

A sebességrekord-döntés élményét adja a legújabb Bugatti Chiron

A Bugatti neve egyet jelent a világ leggyorsabb szuperautóival, és bár a Chiron végsebességére senki sem panaszkodhat, most kijött a még gyorsabb Super Sport változata.

Az 1001 lóerős Veyron megjelenése új fejezetet nyitott a szupersportautók történetében: a Bugatti csúcsmodelljével tizenhat éve 408 km/órás sebességet értek el, ezzel megdöntötték a sorozatgyártású modellek rekordját. 2010-ben a Super Sport változata még ennél is tovább ment, amikor 431 km/órás sebességet futottak meg vele.

Az utódja minden téren felülmúlja a Veyront, még a sebességével is. 8 literes, 16 hengeres, 1500 lóerős motorjával a Chironnak már az alapváltozata is 420 km/órára képes, és a Bugatti azt is megmutatta, hogy milyen lehetőségek vannak a szupersportautójában, amikor

2019-ben egy átalakított karosszériás prototípussal elérték a 490 km/órát.

Csak azért nem számít hivatalos sebességrekordnak az eredmény,

mert a Volkswagen németországi tesztpályáján a burkolat sajátosságai miatt csak az egyik irányban futották meg ezt a tempót, pedig a Guinness szabályzata előírja, hogy az időjárási és domborzati viszonyok kiegyenlítésére a két irányban elért sebesség átlaga adja a rekordot.

A Chiron által elért sebesség ennek ellenére is több mint figyelemreméltó, és a Bugatti most

a vevőinek is elérhetővé teszi a csúcsra törő szuperautóját.

A most leleplezett Super Sport változat ugyanis azt a 25 centiméterrel nyújtott, áramvonalasabb formájú karosszériát kapja, mint a 490 km/órával száguldó prototípus.

A Super Sport motorja is erősebb a szériamodellénél,

1600 lóerőre képes, amivel 5,8 másodperc alatt éri el a kétszázat, és 12,1 másodperc múlva háromszázzal száguld. A Chiron végsebességét ennél a változatnál 420-ról 440 km/órára növelték, és izgalmas részlet, hogy padlógáznál 400 km/óra felett kapcsolja a sebességváltó a hetedik fokozatot.

A csúcsmodell nemcsak a nyúlánk formájával, hanem a nagyobb légbeömlőivel, a teljesen a karosszériába simuló hátsó szárnyával és az egymás fölött elhelyezett dupla kipufogóvégével is különbözik a többi Chirontól. Stílusos részlet, hogy az első kerekek fölé éppen

olyan kerek légkilépőket tettek, mint a legendás EB110 Super Sport változatára.

A Bugatti újdonsága annak ellenére, hogy szédítő sebességre képes, kényelmes túrakocsi is

egyben, amivel alighanem a vásárlói igényekre válaszolnak: többen fogják kontinenst átszelő utazásra használni, mint versenypályán próbálgatni. Az adók nélkül is 3,2 millió euróba kerülő Super Sport első példányait 2022-ben vehetik át a vevők.

Szélsebes kínálat

A Bugattinál ügyesen alakítják a kínálatot úgy, hogy minél többet hozzanak ki egyetlen modellből. A Chironnak már korábban megjelent a sportos hangulatú Sport és a versenypályára szánt Pur Sport változata, de az egyedi karosszériás, limitált példányszámú Centodieci és Divo, valamint az egyetlen példányban készülő La Voiture Noire is a Chiron technikáját használja.

FOLYTASD EZZEL
Karóraként is hordható a legdrágább Rolls-Royce fedélzeti órája
Svéd „repülő” hajókkal menthetik meg Velencét a veszélyes hullámoktól
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom