Close
A sebességrekord-döntés élményét adja a legújabb Bugatti Chiron

A sebességrekord-döntés élményét adja a legújabb Bugatti Chiron

A Bugatti neve egyet jelent a világ leggyorsabb szuperautóival, és bár a Chiron végsebességére senki sem panaszkodhat, most kijött a még gyorsabb Super Sport változata.

Az 1001 lóerős Veyron megjelenése új fejezetet nyitott a szupersportautók történetében: a Bugatti csúcsmodelljével tizenhat éve 408 km/órás sebességet értek el, ezzel megdöntötték a sorozatgyártású modellek rekordját. 2010-ben a Super Sport változata még ennél is tovább ment, amikor 431 km/órás sebességet futottak meg vele.

Az utódja minden téren felülmúlja a Veyront, még a sebességével is. 8 literes, 16 hengeres, 1500 lóerős motorjával a Chironnak már az alapváltozata is 420 km/órára képes, és a Bugatti azt is megmutatta, hogy milyen lehetőségek vannak a szupersportautójában, amikor

2019-ben egy átalakított karosszériás prototípussal elérték a 490 km/órát.

Csak azért nem számít hivatalos sebességrekordnak az eredmény,

mert a Volkswagen németországi tesztpályáján a burkolat sajátosságai miatt csak az egyik irányban futották meg ezt a tempót, pedig a Guinness szabályzata előírja, hogy az időjárási és domborzati viszonyok kiegyenlítésére a két irányban elért sebesség átlaga adja a rekordot.

A Chiron által elért sebesség ennek ellenére is több mint figyelemreméltó, és a Bugatti most

a vevőinek is elérhetővé teszi a csúcsra törő szuperautóját.

A most leleplezett Super Sport változat ugyanis azt a 25 centiméterrel nyújtott, áramvonalasabb formájú karosszériát kapja, mint a 490 km/órával száguldó prototípus.

A Super Sport motorja is erősebb a szériamodellénél,

1600 lóerőre képes, amivel 5,8 másodperc alatt éri el a kétszázat, és 12,1 másodperc múlva háromszázzal száguld. A Chiron végsebességét ennél a változatnál 420-ról 440 km/órára növelték, és izgalmas részlet, hogy padlógáznál 400 km/óra felett kapcsolja a sebességváltó a hetedik fokozatot.

A csúcsmodell nemcsak a nyúlánk formájával, hanem a nagyobb légbeömlőivel, a teljesen a karosszériába simuló hátsó szárnyával és az egymás fölött elhelyezett dupla kipufogóvégével is különbözik a többi Chirontól. Stílusos részlet, hogy az első kerekek fölé éppen

olyan kerek légkilépőket tettek, mint a legendás EB110 Super Sport változatára.

A Bugatti újdonsága annak ellenére, hogy szédítő sebességre képes, kényelmes túrakocsi is

egyben, amivel alighanem a vásárlói igényekre válaszolnak: többen fogják kontinenst átszelő utazásra használni, mint versenypályán próbálgatni. Az adók nélkül is 3,2 millió euróba kerülő Super Sport első példányait 2022-ben vehetik át a vevők.

Szélsebes kínálat

A Bugattinál ügyesen alakítják a kínálatot úgy, hogy minél többet hozzanak ki egyetlen modellből. A Chironnak már korábban megjelent a sportos hangulatú Sport és a versenypályára szánt Pur Sport változata, de az egyedi karosszériás, limitált példányszámú Centodieci és Divo, valamint az egyetlen példányban készülő La Voiture Noire is a Chiron technikáját használja.

sebességrekord | bugatti chiron super sport | bugatti chiron | bugatti | bugatti veyron

FOLYTASD EZZEL

Ha a magabiztosságnak van illata, a BOSS most megtalálta

Elegáns reggeliző a Duna partján, ahová nemcsak az ételekért, hanem a hangulatért is megyünk

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram