Close
Az 1930-as évjáratú Cadillac V–16 nevében a tizenhat bizony a hengerszámot jelöli

Az 1930-as évjáratú Cadillac V–16 nevében a tizenhat bizony a hengerszámot jelöli

Ez volt a Cadillac csúcsmodellje, amely olyan szintet képviselt, hogy ma is joggal csodáljuk.

A két világháború közötti klasszikus, külső sárvédős autók mindig kiváltanak belőlünk egy tiszteletteljes rajongást – miközben persze annak a kornak is megvannak a maga tucatjárművei és különlegességei.

A Cadillac V–16 egyértelműen a különlegességek közé tartozik: nemcsak a Cadillac márkának, hanem az autótörténelemnek is ikonja. Tervezésénél az volt a fő szempont, hogy motorja egyenletesebb járású és erősebb legyen a konkurenseinél, a 7,4 literes, 185 lóerős, tizenhat hengeres V-blokk tökéletesen ki is elégítette a kor legmagasabb igényeit is.

Képeinken egy, a gyártás első évéből, 1930-ból származó példány szerepel, amely eredetileg Madame X nevű, hétszemélyes szedán karosszériával hagyta el a gyárat, és került első tulajdonosához, Dél-Afrika olasz nagykövetéhez. Több tulajdonosváltás után 1977-ben került az Egyesült Államokba, ottani, új gazdája cseréltette ki a kék Madame X kocsiszekrényt egy V–8 Fleetwood kétajtós roadsterére, akkor kapta meg a kétszínű fényezését is.

Az autó számos díjat és egy sor új tulajdonost kapott, értelemszerű a legutolsó bocsátja most árverésre: az RM aukciósháznál október közepén kerül – szerencsére nem szó szerint – kalapács alá, 400-450 ezer dollárt, tehát nagyjából 110-125 millió forintot remélnek a tökéletes állapotú, használatra is alkalmas, de nem eredeti kocsiért.

A tizenhat henger még egyszer megjelent a Cadillac történelmében, tanulmányautóként:

(Fotók: RM Sotheby’s)

Close