A huszadik század leggyönyörűbb autóit alkották az olasz Carrozzeria Touring Superleggera műhelyében. Az alapításának 95. évfordulójára egy látványos sportautóval készültek.
1926-ban vette át Vittorio Ascari milánói karosszériaépítő cégét két ügyvéd, Felice Bianchi Anderloni és Gaetano Ponzoni, és a vállalkozásuknak a Carrozzeria Touring nevet adták. A huszadik század első felében virágoztak ezek a műhelyek, ahol az autógyártók által készített járóképes alvázakra álmodtak egyedi karosszériákat a vevők igényeinek megfelelően.
A Carrozzeria Touring a huszadik század első felének legszebb autóit készítette, alkottak karosszériát az Alfa Romeo 8C-re és a BMW 328-ra, majd az ötvenes években számtalan Ferrarira és Maseratira. Az Aston Martinnak is dolgoztak, és a brit márka
a Touring által szabadalmaztatott Superleggera, azaz „szuperkönnyű” építésmódot is átvette.
A hatvanas évekre, az önhordó karosszériák megjelenésével az autógyártók egyre inkább sorozatgyártásban készítették a felépítményeket, 1966-ban a Touring is csődbe ment. A védjegyet azonban megőrizték, és 2006-ban egy családi vállalkozás támasztotta fel újra, hogy veteránok felújítása mellett új modelleket is készítsen.
A Carrozzeria Touring Superleggera újkori történelmének egyik legemlékezetesebb darabja az Alfa Romeo 8C-ből kis sorozatban épített Disco Volante, egy ötvenes évekbeli koncepció feltámasztása, de a milánói műhely nevéhez fűződik a MINI roadster-tanulmányautója,
a Vision Superleggera, amely akár ebben a formában gyártásba kerülhetett volna.
Az olasz manufaktúra folytatja a karosszériaépítés hagyományait,
például a 2020-ban bemutatott Aero 3-mal, ami a Ferrari F12 Berlinetta újragondolt változata. A 6,3 literes, 740 lóerős V12-es motorja változatlanul került át a maranellói sportautóból, de teljesen új karosszériát szabtak rá, amelynek legérdekesebb része a függőleges hátsó szárnya.
Idén már az alapításának 95. évfordulójára készült egy újabb gyönyörű sportautóval a Touring.
Az Arese RH95 a cégnek otthont adó milánói városrészről kapta a nevét. A karosszériája sokkal különlegesebb az alapokat adó Ferrari 488 GTB-nél, a szénszálas anyagból készült, felfelé nyíló ajtók például a tetőbe is belenyúlnak.
A műszaki tartalom ezúttal sem változott, és nincs is vele gond, hiszen a 3,9 literes biturbó V8-as Ferrari-motorja 670 lóerőre képes, amivel kereken három másodperc alatt gyorsul százra és 330 km/órával száguldhat. A Carrozzeria Touring Superleggera fél év alatt készül el egy példánnyal,
az árát nem árulták el, de alighanem a vevőket nem is igazán érdekli.
Carrozzeria mesterfokon
Nem a milánói Touring az egyetlen, amely folytatja a karosszériaépítés nemes hagyományait. A Rolls-Royce nemrég jelentette be, hogy Coachbuild néven külön részleget alapított az egyedi megrendelések teljesítésére, és a Bugattinál is hajlandók különleges formákat alkotni, ha a vevő megfizeti.
milánó | manufaktúra | prototípus | karosszériaépítő | carrozzeria touring | sportautó
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!