Kiderült, miért mennek a legtöbben rövid városlátogatásokra

Kétezer utazót kérdeztek meg.

A kutatás az Eurostar jóvoltából készült a Raymond Blanc sztárséffel fennálló együttműködés tizedik évfordulójának alkalmából. A válaszokból pedig az körvonalazódott, hogy az étkezés a legfőbb motiváció egy-egy citybreakhez, és sokan szeretnék kipróbálni az elegáns, helyi éttermeket. A válaszadók közel negyedének (23 százalékának) van kívánságlistája azokról a vendéglátóhelyekről, amelyekbe egy nap szívesen elmenne, 28 százalék álma pedig egy Michelin-csillagos étterem kipróbálása.

36 százalék szerint a helyi éttermekben szerezhetjük a legautentikusabb tapasztalatokat a régió ételeiről, és

33 százalék még azt is megnézi, hogy mennyire van tele a kiszemelt egység helyiekkel.

A megkérdezettek 41 százaléka akár több száz kilométert is hajlandó lenne megtenni egy tökéletes vacsoráért, míg 42 százalék azt vallja, hogy merészebben választ a fogások közül, ha nem otthon van, és különböző kulináris kísértések veszik körül.

42 százalék már az utazás előtt elképzeli, hogy mi mindent fog enni, és

55 százalék szerint a nemzetközi konyha megismerése a szórakozás egy formája, például az elkészítési mód megtanulásával és az alapanyagok feltérképezésével.

46 százalék vett rész kulináris kirándulásokon, és 46 százalékuk nevezett be főzőtanfolyamra a kiruccanások alatt. Tízből három ember szereti kiposztolni a közösségi médiában a rendelt ételeket, hogy ezzel megossza másokkal is a gasztronómia iránti szeretetét.

Ha már a közösségi oldalaknál tartunk: 31 százaléknak a Facebook a fő inspirációs forrása, amikor éttermet választ, míg 28 százalék az Instagramhoz, 23 százalék pedig a Twitterhez fordul ötletekért.

Ha jót ennél és jót tennél, ebbe a most nyitott budapesti étterembe foglalj asztalt, ha pedig már a sípályák felé kacsintgatsz, ilyen néhány felejthetetlen nap a lenyűgöző Három völgyben.

(Forrás: Breaking Travel News, képek: Getty Images)

gasztronómia | étterem | citybreak | városlátogatás | étel

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom