A dubaji nemzetközi repülőtér, mely már most is a világ egyik legforgalmasabb csomópontja, a következő években 1,5-2,5 milliárd euróból még tovább bővül.
A tervek szerint tizenöt éven belül évi 120 millió utast fog kezelni, és amint eléri a csúcskapacitását, a város második légikikötője, az Al Maktoum Nemzetközi Repülőteér is hadba áll, és állítólag a világ legnagyobb repülőterévé válik. A csomópont jelenleg évente mintegy 1,6 millió utast fogad, ez a szám azonban 2050-re több mint 250 millióra nőhet.
A dubaji reptéren 2023 első félévében 41,6 millió utas fordult meg, ami meghaladta 2019 ugyanezen időszakáét, az éves szám pedig elérheti a 85 milliót is, amit a Kínából érkező légi forgalom fellendülése is segít.
Az átalakítás során további várótermeket húznak fel, több check-in pultok és ülőhelyek lesz, emellett új biztonsági szkennerek is helyet kapnak, hogy az utasoknak ne kelljen kivenniük a folyadékot a táskájukból. Nem hiányozhatnak az új éttermek sem, a vendéglátóhelyek pedig az egyes terminálok bizonyos részeiben koncentrálódnak majd.
Az Al Maktoum vagy Dubai World Central repülőtér jelenleg a városba érkező utasok csupán töredékét kezeli, de ez változhat, ha újraindul a korábban elhalasztott, harmincmilliárd eurós bővítési terv. A projekt első szakaszában a reptér kapacitása évi 130 millió utasra nőne, a bővítés 56 négyzetkilométert érintene.
A környezeti lábnyom ugyanakkor valószínűleg hatalmas lesz, 2019-ben a DXB 83 millió utasa 16,65 millió tonna széndioxidot bocsátott ki, ami magasabb érték, mint amit a világ bármely más repterén láthatunk.
Eközben a szomszédban is nagy építkezések zajlanak, és szokás szerint Kína sem ül ölbe tett kézzel.
(Forrás: Euronews, képek: Dubai Airports)
reptér | repülőtér | dubaj | egyesült arab emírségekRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!