Megfontolni való repülési tanácsok, vol. 8.
Cierra Mistt egy TikTok-videóban mutatta meg, hogy szerinte mire kell odafigyelni a repülés előtt, és azzal kapcsolatban is elmondta véleményét, mit nem szabad csinálni a fedélzeten.
– Íme néhány bevett szokás, amit még légiutas-kísérőként tanultam, és amit minden utazásomkor használok – kezdi a videóban. – Először is, mindig gondoskodom róla, hogy amikor felszállok a gépre, legyen nálam saját rágcsálnivaló és víz. Soha nem tudhatod ugyanis, mikor következik be egy hosszabb késés, miközben a légiutas-kísérők nem kapnak utasítást arra, hogy bizonyos idő elteltéig adjanak ki rágcsálnivalót vagy italt.
Itt most azokat a késéseket érti, amelyek különböző okok miatt még a földön, elindulás előtt történhetnek meg, az utasok pedig legalább negyvenöt percig biztosan nem részesülnek kiszolgálásban. Utóbbi csak akkor kezdődhet, ha az ajtó már bezárult. Plusz Cierra szerint a rövidtávú járatokon a légiutas-kísérőn múlik, akar-e szolgáltatást nyújtani vagy sem, mert ezeken a járatokon nem mindig van idő felszolgálni tízórait vagy uzsonnát.
– Mindig használd a mosdót még a terminálon, mielőtt felszállsz a repülőre, vagy legalább várd meg, amíg a levegőben vagy, és csak azt követően végezd a dolgodat. Ennek több nagyon fontos oka van; a légiutas-kísérők százféle dolgot csinálnak, amíg mindenki más a beszállással törődik, szóval nem igazán hasznos az utasok és az ülések, valamint a légiutas-kísérők és a feladatuk útjában állni. Plusz a légiutas-kísérők felelőssége, hogy megszámolják az utasokat, és meggyőződjönek arról, mindenki a helyén van-e. Ha éppen a mosdóban tartózkodsz, ezt nem tudják megtenni.
A következő intelem elsőre meghökkentően hangzik, de nyilván nem véletlenül említi:
– Ne menjen senki sem mezítláb vagy zokniban a mosdóba. Biztosíthatom, hogy a padlón lévő folyadék nem víz és aligha akarsz belelépni. Arról nem is beszélve, hogy a mosdót soha nem takarítják, maximum akkor, ha már annyira elfajult a helyzet, hogy le kell zárni a repülés hátralévő időtartamára.
A takarításról Cierra elárulta, hogy a takarítók valóban azután kezdik a munkát, hogy a legtöbb utas leszállt, de nem végeznek annyira alapos tisztítást, mint azt gondolnánk. A „mélytisztításra” csak a Covid csúcsidején szakítottak időt, fő célpontjuk a tálcák és a biztonsági övek. – Manapság inkább csak afféle gyors rendrakásról és a padlón lévő szemét eltüntetéséről van szó – tette hozzá. Cierra légitársasága törlőkendőket kínál az utasoknak, amikor felszállnak a gépre, úgyhogy azt javasolja, ezeket használjáuk az ablakok tisztítására, mert „akárcsak a fürdőszoba padlóját, azokat sem takarították még soha”.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
rágcsálnivaló | fogyasztás | takarítás | légiutas-kísérők | repülés | mosdó
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!