Megfontolni való repülési tanácsok, vol. 8.
Cierra Mistt egy TikTok-videóban mutatta meg, hogy szerinte mire kell odafigyelni a repülés előtt, és azzal kapcsolatban is elmondta véleményét, mit nem szabad csinálni a fedélzeten.
– Íme néhány bevett szokás, amit még légiutas-kísérőként tanultam, és amit minden utazásomkor használok – kezdi a videóban. – Először is, mindig gondoskodom róla, hogy amikor felszállok a gépre, legyen nálam saját rágcsálnivaló és víz. Soha nem tudhatod ugyanis, mikor következik be egy hosszabb késés, miközben a légiutas-kísérők nem kapnak utasítást arra, hogy bizonyos idő elteltéig adjanak ki rágcsálnivalót vagy italt.
Itt most azokat a késéseket érti, amelyek különböző okok miatt még a földön, elindulás előtt történhetnek meg, az utasok pedig legalább negyvenöt percig biztosan nem részesülnek kiszolgálásban. Utóbbi csak akkor kezdődhet, ha az ajtó már bezárult. Plusz Cierra szerint a rövidtávú járatokon a légiutas-kísérőn múlik, akar-e szolgáltatást nyújtani vagy sem, mert ezeken a járatokon nem mindig van idő felszolgálni tízórait vagy uzsonnát.
– Mindig használd a mosdót még a terminálon, mielőtt felszállsz a repülőre, vagy legalább várd meg, amíg a levegőben vagy, és csak azt követően végezd a dolgodat. Ennek több nagyon fontos oka van; a légiutas-kísérők százféle dolgot csinálnak, amíg mindenki más a beszállással törődik, szóval nem igazán hasznos az utasok és az ülések, valamint a légiutas-kísérők és a feladatuk útjában állni. Plusz a légiutas-kísérők felelőssége, hogy megszámolják az utasokat, és meggyőződjönek arról, mindenki a helyén van-e. Ha éppen a mosdóban tartózkodsz, ezt nem tudják megtenni.
A következő intelem elsőre meghökkentően hangzik, de nyilván nem véletlenül említi:
– Ne menjen senki sem mezítláb vagy zokniban a mosdóba. Biztosíthatom, hogy a padlón lévő folyadék nem víz és aligha akarsz belelépni. Arról nem is beszélve, hogy a mosdót soha nem takarítják, maximum akkor, ha már annyira elfajult a helyzet, hogy le kell zárni a repülés hátralévő időtartamára.
A takarításról Cierra elárulta, hogy a takarítók valóban azután kezdik a munkát, hogy a legtöbb utas leszállt, de nem végeznek annyira alapos tisztítást, mint azt gondolnánk. A „mélytisztításra” csak a Covid csúcsidején szakítottak időt, fő célpontjuk a tálcák és a biztonsági övek. – Manapság inkább csak afféle gyors rendrakásról és a padlón lévő szemét eltüntetéséről van szó – tette hozzá. Cierra légitársasága törlőkendőket kínál az utasoknak, amikor felszállnak a gépre, úgyhogy azt javasolja, ezeket használjáuk az ablakok tisztítására, mert „akárcsak a fürdőszoba padlóját, azokat sem takarították még soha”.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
takarítás | rágcsálnivaló | légiutas-kísérők | fogyasztás | trükk
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!