Több mint kétezer üzletben, szállodában, étteremben és benzinkúton kizárólag magyar zene szól május 9-én.
Az Él a Zene! célja előtérbe helyezni a magyar szerzőket, előadókat és dalokat. Az Artisjus Egyesület által támogatott kezdeményezés nagykövete négy hölgy, akik munkájukkal hidat képeznek a dalok és a közönség között – közölték a szervezők hétfőn.
Az Él a zene! 2022-ben indult, amikor mintegy ezer magyarországi üzletben egy napon át kizárólag magyar zene szólt. A kezdeményezés tavaly további boltokkal bővült, idén pedig még többen csatlakoztak hozzá.
Az ügyet felvállalta négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia, az ő közreműködésükkel több mint kétezer üzletben, bútoráruházban, gyorsétteremben, hipermarketben, szállodában, benzinkúton, étteremben, fitneszteremben, cukrászdában, liftben, szól magyar zene május 9-én.
A kezdeményezéshez sok rádió és zenetévé csatlakozott, köztük a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV.
A médiumok legtöbbje kizárólag magyar zenét játszik aznap. Szintén részt vesz a programban hazai előadók kizárólagos játszásával több mint száz iskolarádió a DUE Médiahálózat szervezésében.
Magyar zeneszámok hangzanak el a Tour de Hongrie május 9-i szakaszának rajt és cél, illetve részhajrá helyszínein. A szervezők minden partnerüknek egy dallistát is kiajánlottak, amely jelentős részben induló együttesek szerzeményeit tartalmazza.
Az Él a Zene! négy, a zeneiparban dolgozó nőt kért fel az ügy nagykövetének, akik sokat tesznek azért, hogy a közönséghez eljusson a magyar zene. Nagykövet Major Brigitta produkciós menedzser (olyan fesztiválok színpadmestere, mint az EFOTT, a Balaton Sound vagy a Sziget), Sebestyény-Gallasz Enikő, a digitális zeneterjesztéssel foglalkozó WM Music Distibution ügyvezetője, Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye és a Kerekdomb Fesztivál vezetője, valamint Koltay Anna, a Petőfi TV főszerkesztője, a BP Underground zenei dokusorozat társrendezője.
Az Él a Zene! magyar könnyűzenei nap szervezője a Fülesbagoly Alapítvány, főtámogatója az Artisjus Egyesület, támogatója az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnere a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.
"A zene szellemi és üzleti értéket is teremt, a jogdíj ezt az értéket forintosítja a dalszerzőknek, hogy mindig új dalok szülessenek. Jó évente egy napon ezt tudatosítani magunkban, odafigyelni arra, hogy milyen sok helyen szól a zene, és figyelmünkkel támogatni a magyar zenészeket" – idézte Tóth Péter Benjamint, az Artisjus kommunikációs vezetőjét a közlemény.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
hotel | üzlet | zene | szálloda | étterem
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!