Egy New York-i parkból élőben streamelt videón elégették, majd digitális műalkotásként a korábbi ár többszöröséért eladták Banksy Morons (Hülyék) című művét.
A 2006-os szitanyomat tokenizált képének (ideájának) tulajdonjogáért az NFT (non-fungible, nem helyettesíthető tokenek) piacán fizetett az Ether nevű kriptopénzzel 380 ezer amerikai dollárnak (117 millió forint) megfelelő összeget a vevő, aki a tulajdonjogot továbbadhatja, így a vásárlás befektetésként is működik.
A fizikai voltában megsemmisített képet 95 ezer dollárért vásárolta meg az Injective Protocol nevű blokklánccég, hogy inspirációt adjon az új technológiák rajongóinak és a művészeknek, hidat építsen a fizikai művészet és az NFT között.
Az elégetett képen látható jelenetben egy művészeti árverés látható, ahol az emberek "Nem tudom elhinni, ti hülyék, hogy tényleg megveszitek ezt a vacakot!" feliratú festményre licitálnak.
Műkritikusok szerint eredetileg maga a nyomat, majd az elégetésével kapcsolatos mutatvány is a műkincspiac kritikájának tűnik. A blokklánccég talán csúfolódik a képet megvásárló műgyűjtőkön, a hülyéken, akiknek elég pénzük van ahhoz, hogy szó szerint elégessék – foglalta össze a véleményeket a különös művészeti árverésről szóló beszámolójában a BBC.
Az Injective Protocol szóvivője azt mondta, hogy
műalkotásnak tekintik magának a műnek az elégetését is,
és azért esett a választásuk Banksy egy képére, mert az inkognitóját őrző művész korábban saját maga darálta le egyik művét egy árverésen:
A szóvivő szerint a bevételt jótékony célra fordítják a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban, de a konkrét kedvezményezettekről később döntenek.
Banksy továbbra is mozgásban
Hiába is lassította le a világot a koronavírus-járvány, Banksy továbbra is mozgásban van. Tavaly nyáron a londoni metrón alkotott, majd pár hónappal ezelőtt egy bristoli ház falán szúrtak ki egy olyan stencilezéssel készült alkotást, amelyen az ő stílusjegyei ismerhetők fel. Az alkotáson egy fejkendős, idős asszony látható, aki épp kitüsszenti a fogsorát. Nemrég pedig kivágták egy nottinghami ház falából Banksy hulahoppozó kislányt ábrázoló művét, miután azt John Brandler galériatulajdonos egy hat számjegyű összegért megvásárolta.
(Forrás: MTI)
műkritika | művészet | Anglia | london | Banksy | koronavírus-járvány
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!