Egy híres dizájner nemrég megjósolta, hogyan fognak átalakulni a hotelek az idén, de arra ő sem gondolt, hogy olyan alapvető szolgáltatásoknak vethet tartósan véget a járvány, mint a napi takarítás.
Bár ez a trend a Covid alatt kezdődött, azért, hogy ezzel is csökkenjen az idegenek közötti érintkezés, sok szállodában megszokottá vált, és több mint két évvel később a takarítás napi rutinja még mindig nem tért vissza.
Persze, minden hotelnek saját irányelvei ezt illetően, a Marriott szabályzata például szállodánként is eltérő. A szobákat általában hat naponta takarítják automatikusan, ennél gyakoribb szolgáltatást csak külön kérésre biztosítanak.
A Hiltonban sem jár naponta a szobalány, hacsak nem kérik a vendégek,
a Walt Disney World-ben pedig minden második nap raknak rendet a szobában, ami a törölközőcserét és a szemétszállítást is magában foglalja, de az ágy rendberakását már nem.
A kaliforniai Santa Cruzban található Hotel Solaresben nem takarítanak annál, aki három vagy annál kevesebb éjszakát marad, háromnál több, de maximum hat éjszaka esetén pedig egyszer jár a szolgáltatás, emellett azt javasolja a vendégeknek, hogy hagyják a szemetet az ajtó előtt.
De mit szólnak mindehhez a látogatók? Mint D. Taylornak, az Egyesült Államok és Kanada vendéglátóipari dolgozóit tömörítő szakszervezet nemzetközi elnökének közleményében olvasható, "a vendégek nem akarják, hogy minden alkalommal szólniuk kelljen, amikor ki kell vinni a szemetet vagy cserélni kell a koszos törölközőt. Ha nincs takarítás, akkor mitől marad más egy szálloda, mint egy drágább Airbnb?”
Sok esetben a szolgáltatások csökkentése inkább a pénzről szól, mint a biztonságról, miután munkaerő- és eszközhiány sújtja a szállodákat, amiben az ellátási láncokkal és az inflációval kapcsolatos problémák is közrejátszanak. Az American Hotel & Lodging Association 2021. novemberi felmérése szerint a szállodák hetvenkilenc százalékos költségnövekedésről számoltak be a takarítási felszerelések terén.
A közgazdászok külön szót is társítottak ahhoz a jelenséghez, amikor a vállalat nem árat emel, hanem költséget csökkent, ami a szolgáltatások színvonalának visszaeséséhez vezet. Ez a skimp=fukar és az inflation, vagyis infláció szavakból összerakott skimpflation, ami az infláció miatti spórolást jelenti.
Itt megtudhatod, mely városokban kell átlagban a legtöbbet fizetni egy ötcsillagos hotelszobáért, itt pedig az derül ki, hogy milyen szállodai szokás terjedt el egy színészlegenda hűtlensége miatt.
(Forrás: HuffPost, képek: Unsplash)
hotel | szálloda | szolgáltatás | covid | takarítás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!