Az Airbus A380-ast hamarosan kivonják a forgalomból, úgyhogy az Emirates megkezdte az egyik első szuperjumbójának levetkőztetését.
A légitársaság jelenleg a hajtóműveket, a futóműveket és a repülésvezérlő alkatrészeket menti ki az első repülőgépből, amely a Dubaj és New York közötti kereskedelmi útvonalon közlekedett. Jelentős másodlagos piac hiányában a társaságnak nincs más választása, minthogy a gépet lecsupaszítsa, és darabjait alkatrészenként eladja.
A szuperjumbo bútorzatát és belső tereinek egyéb részeit emléktárgyként értékesítik. A bevétel egy részét a légitársaság jótékonysági alapítványa kapja, amely a mélyszegénységben élő gyermekeket segíti. Az Emirates szerint a felismerhető dizájnelemeket – például a repülőgép bárpultját – egyedi bútorként hasznosítják újra.
A dubaji légitársaság volt az egyik legkorábbi felhasználója a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének, melyet kétszintes kabinjai, négy hajtóműve és 525 utas befogadására alkalmas fedélzete miatt szuperjumbónak neveztek el.
Az Emirates még 2008-ban vásárolta meg az első A380-ast. A társaság 2019-ben viszont csökkentette az erre a típusra vonatkozó megrendeléseit, és inkább az A350-est és az A330neót preferálta, nem sokkal később pedig az Airbus bejelentette, hogy 2021-re felhagy az A380-as gyártásával.
Az Emirates volt egyébként a típus legnagyobb megrendelője, az évek során 118 szuperjumbóra adott le igénylést.
„Ez egy elegáns és méltó megoldás az ikonikus repülőgép és egyben a zászlóshajónk nyugdíjazására” – nyilatkozta Tim Clark, az Emirates elnöke. A társaság azt is közölte, hogy a szuperjumbo továbbra is kulcsszerepet fog játszani a flottájában, és új, prémium turistaosztályú megoldással kívánja bővíteni a meglévő A380-asait.
„Az Emirates a következő két évtizedben is ennek a tágas és modern repülőgépnek a legnagyobb üzemeltetője lesz” – mondta az elnök.
Korábban megírtuk, hogy az Emirates az utazási enyhítésekkel párhuzamosan fokozatosan újraindítja járatait, a következő hat hónapban világszerte háromezer légiutas-kísérőt és ötszáz reptéri alkalmazottat toboroz dubaji központjába. Emellett a légitársaság bővíti budapesti ügyfélkapcsolati központját is, ahová harminc új munkatársat várnak.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images)
bútorok | értékesít | alkatrészek | szuperjumbo | emiratesEbben az országban most inkább ne szálljunk be az alternatív taxiba
Erre indulj, ha Horvátország kicsiny Velencéit keresed!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!