Kár dühöngeni rajtuk és a fiatalok idegesítő szokásának gondolni az étteremből posztolást, mert egész üzleti terveket alapoznak az Instagramra. Dekort, grafikát, mottót, de még az avokádó toastot is.
A minap egy random beszélgetést csíptem el, két tizenöt-tizenhat éves forma lány között. Azon tanakodtak, merre kéne menni bruncholni a csajokkal, és hamar le is daráltak két-három belvárosi kávézót-éttermet, aztán a végén pontosítottak, hogy végülis mindegy melyik lesz, chia puding és avo-toast is van mindenhol, az a lényeg, hogy legyen a hely "instás". Percek kellettek, hogy kibogozzam a valódi mondanivalót, mert leakadtam ott, hogy mi ennyi idősen hárman dobtunk össze a son-go-ku pizzára, és valamelyikünk gyerekszobájában festettük ki egymás körmét, amíg meg nem jött a futár, akinek borravaló helyett csak kínos tinivihogást adtunk. Túllépve mindezen és kimazsolázva a lényeget: már ilyen fiatalon is rendezőelv, hogy mennyire Instagram-kompatibilis a kávézó, cukrászda, étterem.
Egy frissen nyíló helynek tisztában kell lenni vele, hogy rengeteg a konkurencia, egyszerűen muszáj a külcsínnel is vonzani a vendégeket, nem elég a kiváló konyha.
Abba most inkább nem mennénk bele, hogy mi a helyzet azzal, amikor a konyhára a legkevésbé figyelnek, de minden dizájnelem katalógusba illő, mert sajnos erre is van példa. Nézzük az ideális helyzetet: nyit egy új, ígéretesnek tűnő hely, esetleg egy meglévőt, jól működőt redizájnolnak/húznak újra teljesen. Amellett, hogy választanak egy már bevált stílust (például minimál, indusztriális, shabby chic, tematikus, nordic, glamour stb.) vagy nagyritkán újat és egyedit teremtenek, mindent ehhez kell igazítani, a legkisebb részletig. Egy 2020-as étteremlátogató kínosan ad a részletekre és apróságokra, legyen az az asztalon lévő mécsestartó, a kávéscsésze, vagy az asztallap mintája, textúrája.
Hova ez a nagy dizájnérzékenység és szakvatottság?
Nos... nemcsak élőben kell jól kinéznie a vendéglátóhelynek, hanem a feedben is!
Ez pedig olyan dolog, amiről a vengéglátóknak sem szabad megfeledkezniük, akár felszínes, akár nem. Az ügy ott tart, hogy már léteznek olyan menő helyek Londonban, Amszterdamban, Miamiban vagy Dubajban, amelyek nem bízzák a véletlenre, és magam is pironkodva írom le, de bizony Instagram-kitet biztosítanak a buzgóbb, közösségi médiát jócskán kihasználó vendégeiknek. Mit jelent ez? Van, ahol annyiban merül ki a szolgáltatás, hogy asztalfoglaláskor megkérdezik, az adott vendég/társaság szeretne-e fotókat készíteni, mert akkor a természetes fényhez közel keresnek szabad asztalt, máshol viszont még felkészültebbek.
Konkrét fotósarkot rendeznek be, a legtökéletesebb fényekkel, háttérrel, vagy tripodot, esetleg szelfipálcát kölcsönöznek a kedves vendégeknek, akik így még dekoratívabb és tökéletesebb képeket tudnak készíteni, melyek profibbak az ismerőseik homályos vagy kiégett képeinél. Így készülhetnek nagyon jól beállított, felülről lőtt teljes asztalképek, gofrikkal, flőtében kínált Mimosákkal, gyönyörű virágcsokrokkal és spontán a villát tartó Apple Watch-os kezekkel.
Az eszközkölcsönzés természetesen ingyenes, hiszen mindenki jól jár: a vendég is elégedett lesz a csinos fotók miatt, és az étterem is örül, hogy egy szépen komponált fotóra került rá a tag és a lokáció. Kérdés csak az, hogy minek örül jobban a kedves vendég? A tökéletes fotónak, amelyen még nem esett össze a tejszínhab, vagy egy igazán perfektre sikerült belga waffelnek, amiről kép ugyan nem készült, de örökre azután vágyakozik majd, ha waffelre gondol?! Vajon a brunchra igyekvő lányok azt is értékelik majd, hogy mennyei a választott hely omlettje?
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash, Getty Images, Pxhere)
influenszer | foodporn | blogger | instagram | fényképezés
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!