Close
Csak évek múlva lesz vége a légi közlekedés válságának

Csak évek múlva lesz vége a légi közlekedés válságának

Nem túl derűlátó a Lufthansa.

2023-ig tarthat a koronavírus-világjárvány miatt keletkezett válság a nemzetközi légi közlekedésben, az ágazat legnagyobb német szereplője, a Lufthansa csoport (Lufthansa Group) szerint.

Európa második számú légiközlekedési vállalkozása a január–márciusi időszakban 21,8 millió utast szállított, ami 26,1 százalékos csökkenés éves összevetésben. A második negyedévben a világjárvány elmélyülésével a több légitársaságot összefogó vállalatcsoport válsága is egyre súlyosabb lett, adataik szerint az utasok száma áprilisban 98,1 százalékkal csökkent márciushoz képest. A kereslet zuhanására a kínálat kilencvenhat százalékos csökkentésével reagáltak: a 135 ezer dolgozó közül 87 ezret rövidített munkaidőre állítottak át. A 763 repülőgépből álló flottából hétszázat ideiglenesen kivontak a forgalomból.

A társaság szerint a mélyponton már túl vannak, de a kilábalás hosszú lesz.

A kínálatot fokozatosan bővítik, a járvány előtt tervezett menetrendhez viszonyítva szeptemberben már a tengerentúli célállomások hetven százalékára és a kontinensen belüli célállomások kilencven százalékára indítanak járatokat. A hétszáz leállított repülő közül azonban 2021-ben is parkol még háromszáz, 2022-ben pedig kétszáz gép áll majd a parkolópályákon. A válság 2023-ban érhet véget, de száz gépet végleg ki kell vonni a forgalomból.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Valamennyi vállalatnál átalakítási, költségcsökkentési programokat indítanak. Az Austrian Airlinesnál a flotta húsz százalékát felszámolják, és megszüntetik minden ötödik munkahelyet, a Brüssels Airlines flottáját harminc százalékkal, az alkalmazottak számát huszonöt százalékkal csökkentik.

A csoport légitársaságai tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Lufthansa Group így az ágazat második legnagyobb szereplője volt a Ryanair ír diszkont légitársaság után, amelynek 152 millió utasa volt 2019-ben.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI, fotók: Unsplash)

FOLYTASD EZZEL
Két évvel a járvány kitörése után bevezeti első korlátozásait ez a távoli ország
Az alacsony átoltottság miatt nem enyhítenek a korlátozásokon a szomszédban
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom