Close
Csak évek múlva lesz vége a légi közlekedés válságának

Csak évek múlva lesz vége a légi közlekedés válságának

Nem túl derűlátó a Lufthansa.

2023-ig tarthat a koronavírus-világjárvány miatt keletkezett válság a nemzetközi légi közlekedésben, az ágazat legnagyobb német szereplője, a Lufthansa csoport (Lufthansa Group) szerint.

Európa második számú légiközlekedési vállalkozása a január–márciusi időszakban 21,8 millió utast szállított, ami 26,1 százalékos csökkenés éves összevetésben. A második negyedévben a világjárvány elmélyülésével a több légitársaságot összefogó vállalatcsoport válsága is egyre súlyosabb lett, adataik szerint az utasok száma áprilisban 98,1 százalékkal csökkent márciushoz képest. A kereslet zuhanására a kínálat kilencvenhat százalékos csökkentésével reagáltak: a 135 ezer dolgozó közül 87 ezret rövidített munkaidőre állítottak át. A 763 repülőgépből álló flottából hétszázat ideiglenesen kivontak a forgalomból.

A társaság szerint a mélyponton már túl vannak, de a kilábalás hosszú lesz.

A kínálatot fokozatosan bővítik, a járvány előtt tervezett menetrendhez viszonyítva szeptemberben már a tengerentúli célállomások hetven százalékára és a kontinensen belüli célállomások kilencven százalékára indítanak járatokat. A hétszáz leállított repülő közül azonban 2021-ben is parkol még háromszáz, 2022-ben pedig kétszáz gép áll majd a parkolópályákon. A válság 2023-ban érhet véget, de száz gépet végleg ki kell vonni a forgalomból.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Valamennyi vállalatnál átalakítási, költségcsökkentési programokat indítanak. Az Austrian Airlinesnál a flotta húsz százalékát felszámolják, és megszüntetik minden ötödik munkahelyet, a Brüssels Airlines flottáját harminc százalékkal, az alkalmazottak számát huszonöt százalékkal csökkentik.

A csoport légitársaságai tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Lufthansa Group így az ágazat második legnagyobb szereplője volt a Ryanair ír diszkont légitársaság után, amelynek 152 millió utasa volt 2019-ben.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI, fotók: Unsplash)

lufthansa | újra | járat | koronavírus-járvány | légi közlekedés

FOLYTASD EZZEL

Kiakadtak a budapestiek az idei adventi villamoson

Ezekben a városokban garantáltan magával ragad a karácsonyi hangulat

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram