Close
Ez az egyik legjobb hely, ahol feltöltődhetünk tavaszig

Ez az egyik legjobb hely, ahol feltöltődhetünk tavaszig

Február sokunk számára a tél legnehezebb, rövidsége ellenére már-már elviselhetetlenül hosszú hónapja, amikorra kimerülnek az akkumulátorok, kiürülnek a D vitamin tartalékok, meg úgy általában mélyponton van a kedélyállapotunk. Nem véletlen, hogy sokan ekkora időzítik sítúráikat vagy a dél-ázsiai, Kanári-szigeteki utazásaikat, hogy friss környezetben, melegebb éghajlaton bekkeljék ki a tavaszi energiák érkezését.

Ebben a hónapban a Roadsteren több olyan helyet is fogunk ajánlani, ami a „télből nyárba” motívumba passzolnak, elsőnek itt is van egy egykoron közhelyszámba menő, de azóta újrafogalmazott klasszikus, az indiai Goa.

Hiába a mínuszok, a februári hóesés, a világon van egy halom olyan pont, ahol – bármilyen hihetetlen – meleg van, beach boynak lenni télen pedig az egyik legpazarabb dolog, ami pénzért megvásárolható.

Mint az közismert, Goát a hatvanas években a hippik tették naggyá, majd a kilencvenes években a Full Moon partikkal és az elektromos zenével jelentett egyet, de mindez már az erősen idézőjelbe tett „dícső” múlt része. Miért? Mert a goa zene halott, mint a diszkó, az egész jelenség felkerült a polcokra, ott porosodik valahol a Flower Power és a hippi mozgalom mellett. Goán néhány kivételtől eltekintve már nincsenek goa partik, bélyegnyalás, trance és révület, de ettől az aprócska indiai állam még tökéletes pont arra, hogy elmeneküljünk az európai tél elől.

Időjárás-előrejelzés

Ez fájni fog, de az év első hónapjában az átlaghőmérséklet 31 °C fok, utána pedig egy kicsit feljebb megy. Júniusban jön a monszun, ami hónapokon át tartó özönvízszerű esőzések formájában jelentkezik. Ebben az időszakban gyakorlatilag képtelenség felismerni a különbséget az óceán és a szárazföld között.
Az Indiai-óceán partján fekvő állam a legkisebb Indiában, és mivel a hatvanas évekig portugál gyarmat volt keresztény hagyományokkal, ezért sok indiai nem is tekinti hazája részének. Az állam még mindig az egyik legnépszerűbb turistacélpont, köszönhetően fantasztikus strandjainak. Goa nagyjából azt hozza, amit Thaiföld és más dél-ázsiai beachek, és mindezt jobb ár-érték arányban, ráadásul anélkül, hogy a strandolók egymás szájába érnének.

Goa úgy kényelmes, hogy megmarad valami rusztikus, felfedezős, backpacker élménynek, tömegturizmus feeling nincs, ez pedig sokak számára mindennél vonzóbb tulajdonság.

Az elszigeteltséget nagyrészt annak köszönheti, hogy messze van, ami esetünkben nem csak kilométerekben értendő, hanem abban is, hogy a közvetlen nemzetközi járatokkal legközelebb Mumbaiig lehet eljutni, ami hatszáz kilométerre északra fekszik célunktól. A hatalmas indiai nagyvárosban több lehetőség áll előttünk: 1. Két órás repülőút a Dabolim reptérig. 2. tizenkét órás autóút 3. tizenhat órás vonatozás. Az autó, főleg ha legalább négyfős társaság utazik jóval olcsóbb, mint a repjegy, de a legolcsóbb a vonat – nagyjából háromezer forint a hatszáz kilométeres útra – igaz, ez a helyi erők között, annak minden szépségével és különlegességével együtt.

Négyszázötven évnyi portugál uralom nem múlik el nyom nélkül, vagyis Goa tele van katolikus templomokkal, a taxik műszerfalán elengedhetetlen kellék a ledekkel felszerelt műanyag Jézus, és ne lepődjünk meg, ha lépten-nyomon Figo, Gomes, Costa nevű indiaiakba botlunk. Ez a hely valóban inkább hasonlít egy közép-amerikai államra, amelyben a pálmafák és a dzsungelek lomberdeje közül kikandikáló megkopott harangtornyok, és az előttük flangáló csokibarna népek megszokott látványnak számítanak.

India egyik legvonzóbb tulajdonsága az alacsony árfekvés, így átlagos hátizsákos büdzsével is igazi dzsentrinek érezhetjük magunkat. Tengerparti klasszik bungalós helyeken már 1500 ft/per éjszakás árakba is belefuthatunk, de korrekt téglaépítésű apartmanok is előfordulnak 5000 forintnyi rúpiáért. Amibe egy balatoni éjszaka kerül, azért Goán fullos luxus jár, ha pedig hajlandók vagyunk picit többet költeni – és miért is ne lennénk? –, akkor ott vannak az olyan helyek, mint az állam déli részén található Fort Aguada, ami egy középkori erőd romjaira épült csúcshotel.

Az egész állam partvonala száz kilométer, minél délebbre utazunk, annál rusztikusabb a hangulat és kevesebb a turista. Panaji Goa Siófokja, de az állam déli részén fekvő strandokat – Anjuna, Agonda – néha szinte a magánstrandunknak is nevezhetjük.

Az elmúlt években számos fórumon panaszkodtak azon, hogy a hely veszélyes lett, de igazság szerint még mindig sokkal nyugisabb, mint végignightclubbingolni egy péntek estét a buliegyedben. Tény, hogy a mumbai (az egykori Bombay) aranyifjak ide járnak le inni, és mivel nem nagyon bírják az italt, előfordulhatnak összezörrenések. Az indiainál relaxáltabb népség aligha létezik a földgolyón, de a tüzes víz megbolondítja őket.

3 jó buli Goán

Carnival Goa
Február 10-én rendezik meg a Karnevált, amely az állam legnagyobb fesztiválja. Goa fővárosát, Panajit elárasztják a színes jelmezekbe öltözött táncosok, menetüket az esemény szimbolikus fővezére, Momo király vezeti. Három húzós partinap, non stop buli, ez Goa riói karneválja.

Hajókázás a Mandovin

A mandovi Goa legnagyobb folyója, remek kirándulás felpattanni egy nagyobb kompra, vagy bérelni egy kis hajót. A kompok egyben utazó partik is, a fedélzeten bárral, zenével és táncosokkal.

Robogózás bárhol

Scooter bérlés szinte filléres móka, és az egyik legjobb módja Goa felfedezésének. Mivel klasszikus benzinkutakból nagyon kevés van, megtapasztalhatjuk, milyen ásványvizes palackban benzint venni a vegyesboltban. A bal oldali közlekedés már magában hajmeresztő, és ehhez még hozzájön a sajátos indiai közlekedési kultúra, szóval nem árt résen lenni!

Hasznos infók

Ha Indiába szeretnénk utazni, akkor vízumra bizony szükségünk lesz. A papírt a budapesti indiai nagykövetségen szerezhetjük be, – online vagy a helyszínen intézhető. Ajánlott konzultálni az Országos Epidemiológiai Központ tanácsadóival, és szükség esetén beszerezni a megfelelő oltásokat. Biztosítás erősen ajánlott. Goán nincs minden utcasarkon, vagy öböl bejáratánál ATM, szóval Panajiban, Kalangutban, vagy valamelyik nagyobb városban vegyünk magunkhoz elegendő mennyiségű casht, igaz, az elmúlt években ebben a tekintetben is tapasztalható némi fejlődés.

Ez is érdekelhet:

#Vanlife, avagy így lett a lakóautós utazásból a legcoolabb mozgalom – Roadster

Ember a hashtag mögött Foster Huntington 2011-ben a Ralph Laurennél dolgozott dizájnerként New Yorkban, amikor úgy döntött, otthagyja a mókuskereket, és Kaliforniába költözik. Vásárolt egy 1987-es Volkswagen Transporter Syncrót, hogy azzal fedezze fel a kaliforniai partvidéket. Bár az Insta-korszak hajnalán jártunk, az életmódváltásról szóló feedjével Huntington közel egymillió követőt gyűjtött össze.

Close