A közösségi média nagy hatással van ránk, még abban is képes befolyásolni minket, hogy hová utazzunk legközelebb. Bizonyára sokunkkal megtörtént már, hogy amikor Instagram-feedünk görgetése közben megláttunk egy csodás képet egy még csodásabb helyről, azonnal el akartunk menni oda. A tizedik esztendejébe lépő Instagram mára milliók nélkülözhetetlen eszköze.
Egy Intercontinental Hotels and Resorts által készített tanulmány hétezer ember utazási szokásait vizsgálta Párizstól Dubajig. A megkérdezettek hetvenhét százaléka kötelességének érzi, hogy ha megérkezik egy városba, felkeresse az ún. kötelező látnivalókat. Érdekesség ugyanakkor, hogy hetvenöt százalékuk pedig szeretne többet is látni az adott városból, és szívesen megélné azokat a helyeket és élményeket, amiket a helyiek szoktak.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a luxusutazók (ide azok tartoznak, akik az elmúlt évben négy- vagy ötcsillagos szállodában foglaltak szobát) több mint fele gondolja úgy, hogy a közösségi média használata segít az élményszerzésben. A felmérés szerint a luxusutazók a jövőben még nagyobb figyelmet fordítanak az Instagramra, egészen pontosan harminckilenc százalékuk a képmegosztó oldalra fókuszál majd utazása előtt/alatt. Mindezek egyik következményeként tehát tömegek állnak sorban a leghíresebb látványosságok előtt, hogy aztán mindenki elkészítse ugyanazt a képet.
De melyek is voltak ezek a helyek?
Az Instagramon 2019-ben közzéttett fotók alapján a párizsi Eiffel-torony végzett az élen (az építmény a francia fővárosban lőtt fotók ötvenhárom százalékán szerepel), megelőzve a sanghaji The Bundot (ami a Sanghajban készült képek harminchat százalékán feltűnt) és a dubaji Burdzs Kalifát (harminchat százalék). A lista élmezőnyében megtaláljuk még a Sydney-i Operaházat, a mexikói Teotihuacan romvárosát, a londoni Buckingham Palotát és a New York-i Central Parkot.
Egy másik összeállítás az Instagram-hashtagek alapján állította sorrendbe a legnépszerűbb látnivalókat. 2020. januári állás szerint az erdők közül a németországi Fekete-erdőről találjuk a legtöbb bejegyzést (1,4 millió címke), az amazonasi esőerdőről a második legtöbbet (198 ezer címke), az angliai sherwoodi erdőről a harmadikat (142 ezer).
A kisvárosok kategóriájában a szépséges itáliai Cinque Terre nyert (kétmillió címke), megelőzve a norvégiai Reinét (másfél millió) és a görögországi Oiát (1,4 millió). A top tízbe Burano, Colmar, Hallstatt, Alberobello, Hobbiton, Shirakawa-go és Sidi Bou Said fért még be. Érdekesség, hogy tavakat tekintve jóval több posztot találni az Instagramon, ahol a csúcstartó az angliai Lake District tóvidéke majdnem hárommillió bejegyzéssel. Második az amerikai Tahoe-tó két és fél millió poszttal, harmadik a Michigan-tó 2,2 millióval.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash)
bejegyzések | felmérés | utazás | szokások | insagram
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!