Az idén növekedni fog a belföldi úti célok, illetve a személygépkocsival megközelíthető külföldi szálláshelyek iránti igény, a szállásadók szempontjából pedig az fog versenyelőnybe kerülni, aki képes saját egyediségét a virtuális világban is megmutatni.
„A járvány következtében a nemzetközi turizmus mintegy harminc évet, a hazai turizmus pedig tíz évet lépett vissza árbevétel szempontjából” – minderre Szigetvári József, a magyar központú Szallas Group vezérigazgatója mutatott rá a legfrissebb kutatási eredményeik alapján.
Az előrejelzésük szerint a járvánnyal hosszú távon együtt kell élni, ennek hatására új utazási trendek formálódnak.
Ezek között kiemelték, hogy népszerű lett a belföldi és a helyi kultúra támogatása.
Az AC Nielsen legutóbbi, online kérdőíves kutatása szerint – amit a szallas.hu hírlevélre regisztrált háromezer felhasználó bevonásával készítettek – 2022-ben belföldön 82 százalék tervez legalább annyit utazni, mint a Covid előtt, a következő három-négy évben pedig a választ adók 90 százaléka. A kutatás szerint az utazni vágyók egyre inkább preferálják a magas minőségű, prémium szálláshelyeket, például ötcsillagos hoteleket, wellness-szállókat.
A négy legjelentősebb szempont, amelyet az utazók figyelembe vesznek a külföldi szállásfoglalás során sorrendben:
szállásdíj éjszakánként, a szálláshely lokációja, a szálláshely értékelése más fogyasztók által, és a rugalmas lemondási feltételek.
Ezen felül az utazni vágyók leginkább ingyenes lemondási lehetőséget (98 százalék), a tervezett tartózkodási idő rugalmas megváltoztatásának lehetőségét (97 százalék), extra higiéniai szolgáltatásokat (92 százalék) és a távolságtartás lehetőségének biztosítását (85 százalék) várják el.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI)
magyarország | szállás | magyar | turizmus | járvány
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!