Februárban új koncepcióval érkezik a Budapest Central European Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség február 2-6. között rendezi meg a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW). A BCEFW ezúttal több újdonságot tartogat, az eddigiektől eltérően a tervezők kreatív prezentációk keretében mutathatják be legújabb kollekciójukat.

A Magyar Divat & Design Ügynökség évente kétszer rendezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket. A 11. alkalommal megvalósuló programsorozatot 2023. február 2-6. között tartják meg Budapest több pontján.

A február 4-5-ére meghirdetett főesemény négy helyszínen ad majd otthont a tervezők prezentációinak:

a Nemzeti Táncszínházban, a Magyar Nemzeti Múzeumban, a Néprajzi Múzeumban és az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár épületében.

– Az év első divathetének fő programelemét, a kollekciók prezentálását idén stratégiai megfontolásból Budapest több ikonikus helyszínén tartjuk meg. Számos, sikeres nemzetközi példa bizonyítja, hogy egy ilyen kreatív esemény hatására megélénkül az érdeklődés az adott úti cél iránt. A nagy olvasottságú, nemzetközi újságírók és a kiterjedt követőtáborral rendelkező véleményvezérek tudósításai egy széles réteggel ismertethetik meg Budapest gyönyörű nevezetességeit, rendhagyó attrakcióit – nyilatkozott a koncepcióváltásról Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Hozzátette: ezért is vállalják minden szezonban, hogy egy úgynevezett hospitality tourt szerveznek a számukra, melynek köszönhetően a város szépségei mellett a magyar ízeket is, vagyis a gasztronómiai kínálatot is megismerhetik. Céljuk, hogy nemcsak a tervezők kreativitásán, hanem a helyszínek változatosságán keresztül is

erősítsék Budapest regionális turisztikai szerepét és úgy általában véve az országimázst is.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökség 2023 januárjában felállította a BCEFW eseményt támogató szakmai grémiumot, az Advisory Boardot. A tanácsadó testület elsődleges célja a közép-kelet-európai divatszektor működésének és vonzerejének fejlesztése, a hatékonyabb támogatási rendszer kialakítása a hazai és régiós tervezőkre és a fiatal tehetségekre fókuszálva, valamint

az aktuális, divatipart érintő kérdések megvitatása, figyelembe véve a különböző fenntarthatósági és technológiai szempontokat is.

Mindezen célok eléréséhez a tanácsadói testületbe olyan prominens, nemzetközileg elismert iparági szereplők kaptak meghívást, mint a világszerte ismert magyar márka társalapítója, prémium kategóriás márkákat forgalmazó webáruház kereskedelmi vezetője, luxusáruházlánc divat részlegének vezetője, valamint nemzetközi divatmagazin kelet-európai kiadásának vezető szerkesztője.

– Az idei BCEFW programjának kialakítását egy merészebb stratégia- és koncepcióváltás előzte meg. A folyamatosan változó iparági trendekhez és a divathét filozófiájához igazodva az MDDÜ is újragondolta az esemény struktúráját, figyelembe véve a kulcsfontosságú növekedési és együttműködési lehetőségeket. Bízunk benne, hogy az újonnan felállított Advisory Board nemzetközileg elismert tagjaival való közös munka során a nálunk bemutató márkák új értékesítési szintre tudnak lépni a jövőben – mondta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

A 2023/24-es őszi-téli kollekciókat bemutató BCEFW különlegessége, hogy a tervezők prezentáció formájában mutatkoznak be. A márkáknak lehetőségük nyílik arra, hogy saját karakterjegyeiket az egyedi és innovatív koncepciók mentén még inkább érvényre juttassák, jobban felkeltsék ezáltal a szakma és a nagyközönség figyelmét az ügynökség által nyújtott kreatív önkifejezési szabadság által. A tizenöt magyar, két lengyel és két szlovák divatmárka prezentációi mellett számos side event színesíti majd a divathét programját,

a Fashion Street-en pedig BCEFW pop-up store nyitja meg kapuit a vásárlók előtt.

Az ügynökség kiemelt célja az eseménnyel, hogy bekapcsolja a hazai divat- és dizájnipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ebben idén februárban olyan meghatározó nemzetközi médiumok is az MDDÜ segítségére lesznek, mint az olasz, a cseh vagy az ukrán VOGUE, a brit Forbes vagy az amerikai és szerb ELLE magazin, amelyek a tudósítanak a budapesti divathétről.

(Fotók: HFDA)

hfda | MDDÜ | bcefw

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom