Close
Változatos edzésmódokkal készülj fel a nyitás utáni első nagy túrádra!

Változatos edzésmódokkal készülj fel a nyitás utáni első nagy túrádra!

A túrázáshoz kitartásra és fejlett állóképességre van szükség, ez utóbbiból pedig a korlátozások ideje alatt sokat veszíthetünk. Éppen ezért érdemes tudatosan, az állóképességet fokozó edzéstervekkel felkészülni az első hosszabb távú teljesítménytúrára.

Fókuszban a főbb izomcsoportok

A túrázás igazán egyszerű szabadidős elfoglaltságnak tűnhet, hiszen csak sétálunk a csodás természetben, bejárunk különböző tájakat, miközben addig ismeretlen környezeti és kulturális kincseket ismerhetünk meg. A hosszabb távú, akár többnapos kirándulások azonban komolyabb felkészültséget igényelnek, megfelelő fittségi szint mellett érdemes csak belevágni.

A szakértők szerint több dolgot is figyelembe kell vennünk, mielőtt belekezdenénk az első teljesítménytúránkra való felkészülésnek.

A kezdők számára az elsődleges cél, hogy az állóképességüket fokozzák, éppen ezért olyan edzésmódokat ajánlott megválasztaniuk, amelyek a fő izomcsoportokat célozzák meg, és amellett, hogy növelik a teljesítőképességet, javítják a koordinációt is.

Azáltal, hogy meghatározott izmokat terhelünk, javul testünk izommemóriája. A túrázás esetében kiemelt figyelmet kell szentelni a lábizmok fejlesztésére, de a törzs erősítése is kulcsfontosságú. Ha nehezebb ösvényekről van szó – sziklás szakaszokkal és meredek lejtőkkel –, akkor a felsőtest is igénybevételnek van kitéve.

Kardio és intervall edzések

Kifejezetten ajánlottak a kardiós edzések, melyek nemcsak az állóképességet fokozzák, de a tüdőkapacitást is növelik, ami elengedhetetlen akkor, ha megerőltető teljesítménytúrát tervezünk. A futás remekül javítja a tüdő kapacitását és az állóképességét, a kerékpározás pedig kiváló választás ugyanerre a célra, de előnye, hogy kisebb terhelés alá helyezi a térdeket és a sérülékeny ízületeket. Emellett az egyensúly és a koordináció fejlesztéséről sem szabad elfeledkeznünk, amihez a jóga és a pilates is remek választás lehet. Ráadásul ezeket a súlyzós és kardiós edzéseink végén, levezetésként is beiktathatjuk, de rövidebb változatuk a pihenőnapokon is végrehajthatók.

A szakértők szerint az ideális felkészülés heti öt edzésnapra épül, amelyben két erősítő és három kardioedzés kap helyet. Ezek között összesen két pihenőnapot ajánlott beiktatni annak érdekében, hogy a testünk megfelelően regenerálódhasson. A teljesítménytúrát megelőzően érdemes az egyik kardióedzést legalább egyórás túrára lecserélni, az indulás előtti utolsó napon pedig mindenképpen a pihenésé legyen a főszerep.

Nemrég igazi bakancslistás hosszú távú túraútvonal jött létre a balti országok között. Mutatunk is három ételt hozzá, ami nem hiányozhat a túrazsákból.

(Fotók: Getty Images)

életmód | edzés | tavasz | kirándulás | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Bepillanthatsz Budapest lelkébe a város egyik legismertebb szállodájában

Így fognak össze a túlélésért a hazai fitnesz- és edzőtermek

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram