Sokan már azt is kijelentették, hogy többé nem utaznak a légitársasággal.
Ahogy mi is megírtuk, a Finnair február elején bevezette az egyelőre önkéntes alapon működő testsúlymérési rendszert, mellyel lényegében a repülők rakományának a súlyát szeretnék megbecsülni.
A testsúlyméréssel eleinte nem volt baja senkinek (az első két nap olyan hatszáz önkéntes állt a mérlegre), a légitársaság pedig közölte is még az elején, hogy egyrészt diszkréten és anonim kezelik az adatokat, valamint nem céljuk a testsúly alapján büntetni sem az utasokat.
Azonban mostanra sokan kifakadtak a dolog ellen, például David Hasselhoff lánya is, Hayley Hasselhoff is, aki egy reggeli műsorban azt mondta, hogy a diszkréten kezelés ellenére ez az intézkedés mégis kiváltja az étkezési zavarokkal küzdő utasok nemtetszését. Többen a közösségi médiában diszkriminatívnak nevezték a mérlegelést, és testszégyenítőnek a légitársaságot.
A Finnair az adatokat elvileg május gyűjti, és ezután az eredményeket elküldi a finn Traficomnak, akik megállapítják a friss adatok alapján egészen 2030-ig, hogy milyen átlagos testsúlyokkal számoljon a légitársaság, akik tavaly egy másik, sokaknak nem tetsző és tetsző újítást is bevezetett.
(Forrás: HVG, BBC, fotók: Unsplash)
utazás | finnair | testsúlymérés | finnország | repülő
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!