Csak harminckét mérföldön át kell nyomni a pedált, hogy lássuk Florida legszebb részeit

Ha gáztaposós autós road trip, akkor Egyesült Államok. Számtalan híres és kevésbé ismert szakaszon nyomhatjuk a pedált az Államok útjain, de akad köztük olyan is, amely kivételesen nem több száz mérfölden át ível a semmibe, hanem jóval rövidebb, cserében emlékeket, élményeket ad. Ilyen az Alaszka után az USA második leghosszabb tengerpartjával rendelkező Florida egyik underground útvonala.

Broward megyéből indul ez a mindössze harminckét mérföldes etap a floridai A1A úton.

Kényelmes és szemnek pihentető utazás vár ránk, ha végigtoljuk a gyönyörű, tiszta és békés óceánparti szakasszal induló, könnyű túrát.

Mielőtt még nagyon belemerülnénk, mindjárt meg is állhatunk Deerfield Beachen, ahol az ország egyik legjobb vízisícentrumában hasíthatunk a hullámokon.

A Quiet Waters Parkban horgászni, bringát bérelni és kempingezni is lehet, a víziszonyosok pedig a gördeszkaparkban trükközhetnek.

Nagyjából harminc világító- vagy fúrótorony található a félszigeten, melyek közül alig néhány mérfölddel odébb, a Pompano Beachen botlunk bele egy 1907-ben épített, a mai napig működő, minden huszadik másodpercben villantó, negyvenegy méter magas világítótoronyba.

Itt, ha megéheztünk, a Cap’s Place-en érdemes bekapni pár falatot. Tradicionális étteremről van szó, amely majdnem kilencven éve él a közeli tenger gyümölcseiből. Nem csak hallal, kagylóval, rákkal vagy homárral szemezgethetünk az étlapon, hanem természetesen méretes steaket is rendelhetünk.

Dél felé haladva Miamitól negyvenöt kilométerre, északra, Fort Lauderdale-ben bújik meg a 20. század eleji Dél-Florida hangulatát visszacsempésző Bonnet Ház. Az 1920-ban felhúzott épület egy tengerparthoz közeli kis szigeten áll, az Államok egyik legszebb orchideagyűjteménye mellett indiánok és hajótörött tengerészek emlékeit őrzi.

Fort Lauderdale-ben a Las Olas Boulevardon kell végigcaplatni, ha egy kis lüktetésre vágyunk.

A centrumtól az óceánpartig húzódó 1,6 km-es szakasz a város kulturális és szórakoztató központjaként működik, tele divatos éttermekkel, művészeti galériákkal, múzeumokkal, elegáns butikokkal és üzletekkel. Egy kis adag floridai adrenalinfröccsért a közeli Xtreme Action Parkot érdemes felkeresni, ahol könnyen elveszhetünk egy egész napra: gokarttal körözhetünk a gumifalak között a versenypályán, de a falmászós kalandparktól kezdve a trambulinokon át egészen a videójátékokig elfoglalhatjuk magunkat.

Az út meglepő módon szinte végig a pálmafákkal és tipikus amerikai házakkal díszített óceánpart mentén hasít, összesen kilenc különböző strandszakaszra osztották az arrafelé bejárható területet.

Újabb pihenőként a Dania Beachen kereshetünk parkolóhelyet a környék legismertebb helye, a Jaxson's Ice Cream miatt; ott házi készítésű fagylaltokat kóstolhatunk, melyek közül a csokis csipszeset nem szabad kihagyni.

A képzeletbeli célszalag a Hollywood Beach Broadwalkon, a félsziget végtelennek tűnő óceánparti sétányán szakítható át. Bérelhetünk Banana Bike-ot (háromkerekű bringa, fekve kell hajtani), hogy a forró aszfalton tekerve bejárjuk a környéket, ha viszont csak ejtőzni szeretnénk egy kellemes partmenti helyen, a JWB Prime Steak and Seafoodban érdemes asztalt foglalni. A steaktől a szusiig elég széles a menükínálat, és miközben egy pohár borral kiülünk a teraszra, csendben megfigyelhetjük az óceán hullámaiban szörfözőket.

Ezeken a tengerpartokon pofozgatni kell magunkat, hogy ébren vagyunk-e

Mennyivel jobb lenne most zúzmara helyett izzadtságcseppeket törölgetni egy türkizkék vizű pálmafás strandon a világ melegebbik felében... Mutatunk hozzá öt lehetőséget.

(Fotók: Getty Images, Unsplash, Freeimages)