Nem mindenki elégedett a döntéssel.
A szén–dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében a francia törvényhozók megszavazták a belföldi repülőjáratok megszüntetését azokon az útvonalakon,
amelyek két és fél óra alatt vonattal is elérhetők.
Az intézkedés egy szélesebb körű, klímaváltozáshoz köthető törvényjavaslat része, melynek célja, hogy a franciaországi szén–dioxid-kibocsátás 2030-ra negyven százalékkal csökkenjen az 1990-es szinthez képest. Aktivisták ugyanakkor csalódottan nyilatkoztak az üggyel kapcsolatban, mert szerintük Emmanuel Macron köztársasági elnök enyhített a korábbi ígéretein.
A szavazást néhány nappal azután tartották, hogy az állam bejelentette, a járvány okozta válság enyhítése érdekében négymilliárd euróval járul hozzá az Air France tőkeemeléséhez, amivel több mint kétszeresére növeli a tulajdonrészét a légitársaságban.
Agnes Pannier-Runacher ipari miniszter visszautasította a légiközlekedési-ágazatból érkező bizonyos kritikákat; úgy véli, egyáltalán nem ellentmondásos az, hogy az állam pénzzel segíti a válságból való kilábalást, miközben a károsanyag-kibocsátás csökkentésre törekszik.
Környezetvédők szerint viszont a törvénytervezet nem elég szigorú. Azt szeretnék, hogy az összes, négyórás vonatozással kiváltható belföldi járatot törölné a kormány.
Egy repülőút néha bizonyos járulékokkal járhat, hiszen jó néhány történésre nincs ráhatásunk, és adott esetben különféle események megzavarhatják az utazásunkat – ilyen például, ha valaki nem tartja be a kimondott és kimondatlan szabályokat.
(Forrás: Reuters, fotók: Getty Images, Pixabay)
franciaország | járat | belföldi | tiltás | repülés | vonat
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!