A Garmin új okosóráival becélozta a legfelsőbb kategóriát

Az új széria olyan luxusmárkákkal kíván versenyre kelni, mint a Rolex, az Omega és a Breitling. Igen, az árképzés területén is. A kérdés már csak az, hajlandóak lesznek-e százezreket fizetni az emberek egy olyan okosóráért, amely mechanikusnak álcázza magát, és szűk szegmensre koncentrál.

A Garmin mindenesetre abban reménykedik, hogy igen. Korábban is készítettek már olyan időmérőket, amelyek inkább hagyományos karórának tűntek semmint okoskütyünek (például Vivomove HR), elvégre sokan gondolkodnak úgy, hogy legszívesebben egy jó minőségű, klasszikus karórát hordanának a csuklójukon, ugyanakkor a modern és hasznos okosságokról sem szeretnének lemondani. Mindezért cserébe pedig hajlandóak jó mélyen a zsebbe nyúlni.

A MARQ széria öt különböző modellből áll: Aviator, Expedition, Driver, Captain és Athlete.

A nevük igencsak árulkodó, mindegyik óra speciális igényeket kíván kiszolgálni, konkrétan olyan személyeket, akiknek a hajózás, az autóversenyzés, a repülés, a túrázás vagy a sportolás a hivatása, de legalábbis a legfőbb hobbija.

Ami az összeszerelés minőségét és az anyagokat illeti, valóban prémium kategóriáról beszélhetünk, hiszen mind az öt modell titántokkal, kerámia funkciógyűrűvel és zafírkristály üveggel, valamint a legerősebb napfényben is könnyedén leolvasható számlappal rendelkezik.

A széria képviselői abban is megegyeznek, hogy mindegyikben megtalálhatóak a márkától megszokott okosfunkciók, mint például az értesítések megjelenítése, a GPS, az aktivitásfigyelés, az alvásmonitorozás, a pulzusmérő, a véroxigénszint-mérő és a beépített zenetárolási lehetőség. Szintén minden modellre igaz, hogy rendkívül strapabíróak, és száz méretig vízállóak is.

A különbségek pedig abban rejlenek, hogy amíg az autóversenyzőknek szánt modellben például versenypályák adatait tekinthetjük meg, a megtett körök részidejét és a sebességünket mérhetjük, addig a pilótáknak készített verzió többek között az időjárásról tájékoztat, térképekkel szolgál, és vészhelyzet esetén elnavigál a legközelebbi repülőtérig. A legáltalánosabbnak mondható példány az Athlete, amely ideális lehet a futás vagy a kerékpározás szerelmeseinek is, elvégre rengeteg teljesítménymutatóval és futóapplikációval szolgál, sőt még a legközelebbi futópályát is segít megtalálni.

Ami az árazást illeti, a legolcsóbb 1500 dollárba, a legdrágább pedig 2500 dollárba, vagyis közel 700 ezer forintba kerül. Sok tekintetben sikerült tehát egy valóban prémium kategóriás órát gyártani, ugyanakkor kérdéses, lesz-e rá igény.

A Garmin láthatóan szeretné betölteni az űrt a tradicionális és az okosórák között, de talán épp emiatt meg is rekedhet valahol félúton a senki földjén.

Arról nem is beszélve, hogy a magas árcédula miatt még nem kerülhet egyből egy polcra olyan márkákkal, mint az Omega vagy a TAG Heuer. Ha az ember 700 ezer forintért egy Rolexet vesz, biztos lehet benne, hogy ötven év múlva értéket adhat majd át a gyerekének, ám ha ugyanannyiért ilyen okosórát vásárol, az pár évtized múlva nem lesz más, mint elavult technológia. Ettől függetlenül persze érdekes megfigyelni, hogyan próbál egy okosóra-gyártó betörni a luxusórák világába.

Ez is érdekelhet:
Arany-e a középút? – Kipróbáltuk a Fitbit Versa okosórát

Ha 2015-öt írnánk, pompás társ lenne abban, hogy megértsem, mit várok tőle, aztán ott is maradna mellettem, de csak edzéshez és alváshoz.

(Képek: Garmin)

okosóra | MARQ | Rolex | óra | garmin | fitnesz

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Hirdetés