Extravagáns homlokzat és szuper rugalmas belső terek jellemzik a tech óriás új irodáját, amit egy 1930-as évekbeli pályaudvarból alakítottak ki.
Új központja van a Google globális üzleti szervezetének: a New York-i St. John vasútállomás átalakításával hozták létre a több mint 120 ezer négyzetméteres munkahely az ott dolgozóknak, illetve az őket felkereső vendégeknek. Az irodát az Oxford Properties fejlesztette, a tervezői a Gensler és a Cookfox stúdió voltak.
Egyértelműen a fenntarthatóság és a jövőbiztos tervezés állt a középpontban a Hudson Square negyedben lévő újrahasznosításakor: előzetes számítások szerint az épület mintegy 78 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást takarít meg.
A háromszintes történelmi épületre kilenc új emeletet húztak fel, az impulzusokban gazdag terek rugalmasan alakíthatóak. Figyelembe vették a Google kutatásait is, amelyek alapján az innovációnak a kis, összetartó, közös célokon dolgozó csapat a legjobb, így a hat emeletnyi munkaterülethez rengeteg közös zónát rendeltek. A társas élet egyik szervezője a nagyvonalú, 12 emeletes tűzlépcső, amelyet a maximális átláthatóságra és összekapcsolhatóságra tekintettel terveztek.
A lépcsőre külön büszke a Gensler, mint a szociális energiát tápláló, az irodán belüli mozgást egyszerűvé és kényelmessé tevő, igazi élő, lélegző, aktív területre.
Instant ikonikusnak tűnnek a vágott homlokzaton megjelenő vasúti talpak: mintha egy metszetet néznék, olyan a látvány, amitől az utcakép karakteresebb lesz, a járókelőket pedig vizuálisan összeköti az épülettel. De nemcsak a múltra utal a homlokzat, a biofil tervezés kintre szervezésével láthatóvá teszi a jövőbeli törekvéseket is.
Ebben az irodai rendben nem az alkalmazottaknak van saját asztala, hanem minden csapatnak van egy bázisterülete. Ezek a bázisok nem egyformák: a különböző típusú munkákhoz különböző méretű asztalok, tárgyalók, telefonfülkék és közös asztalok állnak rendelkezésre. Más irodákban már bevált ez az elrendezés, a dolgozók szerint erősítették a csapat összetartását és segítették a kapcsolatteremtést.
Szintén munkatársi igény volt a nagyobb választási lehetőség abban, hogy hol és hogyan dolgozzanak a nap folyamán. Így kaptak nagy figyelmet a közös munkaterületek mellett a közösségi terek is, ahol lényegében bárki dolgozhat, akár még a más irodákból ide látogatók is.
Végül ejtsünk szót a biofíliáról is: az említett „karbonspórolást” csak az utcaszinten több mint fél hektárnyi növényzet segíti, ami új mércét jelent a New York-i kereskedelmi ingatlanoknál. A külső növényzet 95 százaléka őshonos a városban, és több mint negyven madárfajt figyeltek meg benne, köztük a transzatlanti repülésre készülő vándormadarakat.
A napelemek, esővíztároló rendszerek telepítése talán már szóra sem érdemes, az viszont igen, hogy a Sandy hurrikán pusztítása után a Coney Island-i sétányról megmentett fát is hasznosítottak az épületben.
(Forrás: Gensler, fotók: Google)
vasútállomás | St. John | google | new york | pályaudvar
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!