Majdnem minden héten beleütközünk egy álláshirdetésbe, amire "álommeló" címkét aggatnak. Néha teknősökre kell vigyázni egy lakatlan szigeten, máskor körbe kell utazni a világot valamelyik puccos légitársaság business classán, miközben elárasztjuk a YouTube-ot az élményvideóinkkal. De azokat is gyakran éri a vád, hogy aranyéletet élnek – tudjuk, mert jártunk hasonló cipőben –, akik borral foglalkoznak, sőt, egy kérdés minden esetben elhangzik: "Ti akkor egész nap bort kóstoltok?"
A válasz természetesen nem, de ettől még boros közegben dolgozni roppant inspiráló, szabad, és megkockáztatjuk, jobb is, mint Costa Ricától száz kilométerre, a semmi közepén kecskét nevelgetni.
Kiss Líviáék a Grape Contentnél pedig ebből is a legjobb részt kapják: ők azon dolgoznak nap mint nap, hogy kicsi alkotórészekből összerakják a komplex élményt, ami miatt egyik vagy másik borászatot közel engedjük a szívünkhöz, boraikat pedig a poharunkhoz.
A dinamikusan növekvő cég alapvetően marketinggel foglalkozik, a stratégiától a rendezvényekig széles a skála, a nevük pedig gyorsan elárulja: elsősorban borban utaznak. Bár a bormarketing ma inkább szitokszó, mint presztízsszakma, sokkal többről van szó, mint néhány posztról a közösségimédia-platformokon. Liáék összehangolt, minőségi komunikációs munkát végeznek, amiben az arculat kialakítása vagy újraszabása ugyanúgy benne van, mint a rendezvények szervezése, a pr és az exportstratégia kialakítása.
Vannak partnereik, akiknél teljesen a kezdetektől, a termékstratégiától kezdve – ami általában öt-hat bort, köztük pedig egy-két csúcsbor kijelölését jelenti – ők dolgoznak ki és menedzselnek mindent. Ilyen az Éliás Birtok is, egy most debütáló borászat Badacsonyban. De sokan vannak azok is, akik szívesen bízzák rájuk a borászat arculatát: így többeknek ők tervezik a címkéket, a csomagolást, a kiadványokat és tájékoztató anyagokat, ahogy az online felületekért is sok pincénél felelnek.
Kik a partnereik?
Ha a borászatokat nézzük, akkor Gilvesyéknél például nem először segítettek megszervezni a nyár talán leghangulatosabb minifesztiválját, a Bohém Légyottot, az organikus teákat és fűszereket kínáló Bazsalikomos kert arculatát pedig néhány hónappal ezelőtt tuningolták.
Bár a központ Pesten van, folyamatosan járják a borászatokat, ezzel is segítve a hatékony, közös munkát, amiben ugyanúgy részt vesznek nagy múltú szakemberek, mint szabadúszók. Az év legnagyobb dobása még így is hátra van: hamarosan egy saját könyvet jelentetnek meg a magyar borról, aminek a legfőbb célja, hogy a remek hazai borászatokat minden eddiginél vonzóbban mutassa be.
Mi a hosszú távú céljuk?
Röviden annyi, hogy a borász boldog legyen. Ez manapság egy fiatal borász számára egészséges, tiszta, organikus borokat, nagyjából öt-hat borból álló portfóliót, és 150-200 millió forintos éves bevételt jelent, aminek közel fele neves külföldi éttermekben és szaküzletekben talál értő ízlelőbimbókra.
Ahogy ők mondják:
"Mi csak ott vagyunk a háttérben, mint egy jó edző, aki mindig tudja, mi a célravezető."
Ez is érdekelhet:
márka | szőlő | bormarketing | tőke | stratégia
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!