A jó borhoz is kell a sztori – Őket keresik a borászok, hogy elmeséljék nekünk

Majdnem minden héten beleütközünk egy álláshirdetésbe, amire "álommeló" címkét aggatnak. Néha teknősökre kell vigyázni egy lakatlan szigeten, máskor körbe kell utazni a világot valamelyik puccos légitársaság business classán, miközben elárasztjuk a YouTube-ot az élményvideóinkkal. De azokat is gyakran éri a vád, hogy aranyéletet élnek – tudjuk, mert jártunk hasonló cipőben –, akik borral foglalkoznak, sőt, egy kérdés minden esetben elhangzik: "Ti akkor egész nap bort kóstoltok?"

A válasz természetesen nem, de ettől még boros közegben dolgozni roppant inspiráló, szabad, és megkockáztatjuk, jobb is, mint Costa Ricától száz kilométerre, a semmi közepén kecskét nevelgetni.

Kiss Líviáék a Grape Contentnél pedig ebből is a legjobb részt kapják: ők azon dolgoznak nap mint nap, hogy kicsi alkotórészekből összerakják a komplex élményt, ami miatt egyik vagy másik borászatot közel engedjük a szívünkhöz, boraikat pedig a poharunkhoz.

A dinamikusan növekvő cég alapvetően marketinggel foglalkozik, a stratégiától a rendezvényekig széles a skála, a nevük pedig gyorsan elárulja: elsősorban borban utaznak. Bár a bormarketing ma inkább szitokszó, mint presztízsszakma, sokkal többről van szó, mint néhány posztról a közösségimédia-platformokon. Liáék összehangolt, minőségi komunikációs munkát végeznek, amiben az arculat kialakítása vagy újraszabása ugyanúgy benne van, mint a rendezvények szervezése, a pr és az exportstratégia kialakítása.

A feladat mindig a megrendelőn múlik, és azon, hogy az adott borászatnak mi a célja, ezzel hatalmas terhet véve le azoknak a szakembereknek a válláról, akiknek a kétkezi munka, a természettel közös alkotás okoz örömet, és szinte 0-24-es elfoglaltságot.

Vannak partnereik, akiknél teljesen a kezdetektől, a termékstratégiától kezdve – ami általában öt-hat bort, köztük pedig egy-két csúcsbor kijelölését jelenti – ők dolgoznak ki és menedzselnek mindent. Ilyen az Éliás Birtok is, egy most debütáló borászat Badacsonyban. De sokan vannak azok is, akik szívesen bízzák rájuk a borászat arculatát: így többeknek ők tervezik a címkéket, a csomagolást, a kiadványokat és tájékoztató anyagokat, ahogy az online felületekért is sok pincénél felelnek.

Kik a partnereik?

Ha a borászatokat nézzük, akkor Gilvesyéknél például nem először segítettek megszervezni a nyár talán leghangulatosabb minifesztiválját, a Bohém Légyottot, az organikus teákat és fűszereket kínáló Bazsalikomos kert arculatát pedig néhány hónappal ezelőtt tuningolták.

Jelenleg hét különböző márkával dolgoznak, a családi borászattól az egymilliárd forintos árbevételű nagybirtokig. Az egyik legnagyobb falat számukra pedig a borvidéki kommunikáció, amiben egy külföldi bormarketingcég is partnerük lesz hamarosan.
Azt, hogy melyik pincészetnél épp mit tettek le az asztalra, tudatosan nem kommunikálják, annak viszont mindig örülnek, amikor egy-egy partnerük megemlíti őket a sikeres közös projekt után.
A Bazsalikomos kertnek legutóbb új arculatot tervezett a Grape Content

Bár a központ Pesten van, folyamatosan járják a borászatokat, ezzel is segítve a hatékony, közös munkát, amiben ugyanúgy részt vesznek nagy múltú szakemberek, mint szabadúszók. Az év legnagyobb dobása még így is hátra van: hamarosan egy saját könyvet jelentetnek meg a magyar borról, aminek a legfőbb célja, hogy a remek hazai borászatokat minden eddiginél vonzóbban mutassa be.

Mi a hosszú távú céljuk?

Röviden annyi, hogy a borász boldog legyen. Ez manapság egy fiatal borász számára egészséges, tiszta, organikus borokat, nagyjából öt-hat borból álló portfóliót, és 150-200 millió forintos éves bevételt jelent, aminek közel fele neves külföldi éttermekben és szaküzletekben talál értő ízlelőbimbókra.

Ahogy ők mondják:

"Mi csak ott vagyunk a háttérben, mint egy jó edző, aki mindig tudja, mi a célravezető."

Ez is érdekelhet:

"Nálunk a Bikavér maga a bor és a fajta" – ifj. Lőrincz Györggyel beszélgettünk a St. Andrea Szőlőbirtokon

Budapestre az elmúlt néhány évben csúcsborokkal összekötve hozták el a fine diningot, Egerben új színt vittek a Szépasszony-völgybe, most a pince is bővül. Egerszalókon jártunk.

hivatás | tőke | bormarketing | álommeló | borászat | munka

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ilyen a „havas mindfulness”, avagy 5+1 út a belső békéhez télen
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom