Close
A jó borhoz is kell a sztori – Őket keresik a borászok, hogy elmeséljék nekünk

A jó borhoz is kell a sztori – Őket keresik a borászok, hogy elmeséljék nekünk

Majdnem minden héten beleütközünk egy álláshirdetésbe, amire “álommeló” címkét aggatnak. Néha teknősökre kell vigyázni egy lakatlan szigeten, máskor körbe kell utazni a világot valamelyik puccos légitársaság business classán, miközben elárasztjuk a YouTube-ot az élményvideóinkkal. De azokat is gyakran éri a vád, hogy aranyéletet élnek – tudjuk, mert jártunk hasonló cipőben –, akik borral foglalkoznak, sőt, egy kérdés minden esetben elhangzik: “Ti akkor egész nap bort kóstoltok?”

A válasz természetesen nem, de ettől még boros közegben dolgozni roppant inspiráló, szabad, és megkockáztatjuk, jobb is, mint Costa Ricától száz kilométerre, a semmi közepén kecskét nevelgetni.

Kiss Líviáék a Grape Contentnél pedig ebből is a legjobb részt kapják: ők azon dolgoznak nap mint nap, hogy kicsi alkotórészekből összerakják a komplex élményt, ami miatt egyik vagy másik borászatot közel engedjük a szívünkhöz, boraikat pedig a poharunkhoz.

A dinamikusan növekvő cég alapvetően marketinggel foglalkozik, a stratégiától a rendezvényekig széles a skála, a nevük pedig gyorsan elárulja: elsősorban borban utaznak. Bár a bormarketing ma inkább szitokszó, mint presztízsszakma, sokkal többről van szó, mint néhány posztról a közösségimédia-platformokon. Liáék összehangolt, minőségi komunikációs munkát végeznek, amiben az arculat kialakítása vagy újraszabása ugyanúgy benne van, mint a rendezvények szervezése, a pr és az exportstratégia kialakítása.

A feladat mindig a megrendelőn múlik, és azon, hogy az adott borászatnak mi a célja, ezzel hatalmas terhet véve le azoknak a szakembereknek a válláról, akiknek a kétkezi munka, a természettel közös alkotás okoz örömet, és szinte 0-24-es elfoglaltságot.

Vannak partnereik, akiknél teljesen a kezdetektől, a termékstratégiától kezdve – ami általában öt-hat bort, köztük pedig egy-két csúcsbor kijelölését jelenti – ők dolgoznak ki és menedzselnek mindent. Ilyen az Éliás Birtok is, egy most debütáló borászat Badacsonyban. De sokan vannak azok is, akik szívesen bízzák rájuk a borászat arculatát: így többeknek ők tervezik a címkéket, a csomagolást, a kiadványokat és tájékoztató anyagokat, ahogy az online felületekért is sok pincénél felelnek.

Kik a partnereik?

Ha a borászatokat nézzük, akkor Gilvesyéknél például nem először segítettek megszervezni a nyár talán leghangulatosabb minifesztiválját, a Bohém Légyottot, az organikus teákat és fűszereket kínáló Bazsalikomos kert arculatát pedig néhány hónappal ezelőtt tuningolták.

Jelenleg hét különböző márkával dolgoznak, a családi borászattól az egymilliárd forintos árbevételű nagybirtokig. Az egyik legnagyobb falat számukra pedig a borvidéki kommunikáció, amiben egy külföldi bormarketingcég is partnerük lesz hamarosan.
Azt, hogy melyik pincészetnél épp mit tettek le az asztalra, tudatosan nem kommunikálják, annak viszont mindig örülnek, amikor egy-egy partnerük megemlíti őket a sikeres közös projekt után.
A Bazsalikomos kertnek legutóbb új arculatot tervezett a Grape Content

Bár a központ Pesten van, folyamatosan járják a borászatokat, ezzel is segítve a hatékony, közös munkát, amiben ugyanúgy részt vesznek nagy múltú szakemberek, mint szabadúszók. Az év legnagyobb dobása még így is hátra van: hamarosan egy saját könyvet jelentetnek meg a magyar borról, aminek a legfőbb célja, hogy a remek hazai borászatokat minden eddiginél vonzóbban mutassa be.

Mi a hosszú távú céljuk?

Röviden annyi, hogy a borász boldog legyen. Ez manapság egy fiatal borász számára egészséges, tiszta, organikus borokat, nagyjából öt-hat borból álló portfóliót, és 150-200 millió forintos éves bevételt jelent, aminek közel fele neves külföldi éttermekben és szaküzletekben talál értő ízlelőbimbókra.

Ahogy ők mondják:

“Mi csak ott vagyunk a háttérben, mint egy jó edző, aki mindig tudja, mi a célravezető.”

Ez is érdekelhet:

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom